Bukefalos 28 år!

Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och ett par för dagen. Ska inviga de för natten ikväll och se hur det känns :)
IMG_20211101_212023_304.jpg
 
FDF0D2E5-EF25-49AF-9BFB-88672595A135.jpeg
Blev att jag gjorde en toile av jackan jag vill sy av lite gamla lakan som ändå skulle slängas.. vet inte om jag blev så mycket klokare :o:confused: den funkar, men är lite i tajtaste laget i armarna och över axlarna, men är rädd att om jag tar en tillräckligt stor storlek så tappar jag känslan av att vara figursydd så måste fundera på hur jag ska gradera den
 
Den blev sned :cry:
IMG_20211106_165137.jpg


Mätte fel när jag satte dit dragkedjan.. inte mycket att göra nåt åt nu, jag skulle kollat noggrannare innan jag satte ihop allt.

Men annars blev den rätt bra. Nu hoppas jag den passar också. Tyckte kragen var alldeles för hög, så jag kortade ner den nästan fem centimeter.
 
Jackan satt som en smäck. Han brydde sig inte om att den var sned, såg det inte ens förrän jag sa det.

Nu har jag påbörjat projekt Lottakårens lotteri och gör tygkassar så det står härliga till. Har gjort en än så länge :angel: Funderar på vad jag kan göra mer än kassar. Necessär tänker jag, kanske nån lite mer fancy väska/kasse (tote bag, vad heter det på svenska?). Det enda kravet jag har är att det ska gå fort att sy. Ja, och vara lämpligt för er lotteri förstås.
 
Jackan satt som en smäck. Han brydde sig inte om att den var sned, såg det inte ens förrän jag sa det.

Nu har jag påbörjat projekt Lottakårens lotteri och gör tygkassar så det står härliga till. Har gjort en än så länge :angel: Funderar på vad jag kan göra mer än kassar. Necessär tänker jag, kanske nån lite mer fancy väska/kasse (tote bag, vad heter det på svenska?). Det enda kravet jag har är att det ska gå fort att sy. Ja, och vara lämpligt för er lotteri förstås.
Ett par stora julklappssäckar kanske? Det är nog populärt så här års :)
Även mindre typ "gympapåsar" att ha istället för julpapper. Det trendar!
 
Jaa, det borde ju gå att göra nån enkel modell. Bra idé!

Det här är skitbra, bara jag får tummen ur kommer det gå åt massor med stuvar! Att jag fick en hel IKEA kasse full med gardinprover att göra grejer av kan man ju ignorera :angel:

Jamen exakt, det är grejer som går snabbt att göra! Jag är helt såld på booksleeves men gör de aldrig med vaddering (som jag tror är standard). Böcker tar ju redan upp en hel del plats i väskan liksom, ser ingen anledning att göra dem ännu mer skrymmande :p
 
Gjort klart ett UFO som hängt till sig några veckor. Var bara blixtlås och fåll kvar så det gick snabbt.
16367196495557111808117636672755.jpg


Ser nu att mönsterpassningen är lite off, men vad gör det? Har tänkt göra ett brett bälte att ha till, kanske. Vi får se vad som händer.
 
Fick feeling och gjorde en klänning till
IMG_20211112_170332.jpg


Inte helt nöjd med fickorna, det är ett veck precis i kanten av fickan och jag tycker det ser bylsigt ut (mönstret är ritat så). Dessutom sydde jag det mesta med en katt i knät, inget jag rekommenderar.

Det är väl bäst jag tar en paus och ger katten lite uppmärksamhet.
 
Ni som är vana att sy, vilken söm skulle ni använda till stretchsammet? Ska sy en lite längre jacka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
846
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
785
Senast: Queen
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 120
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
819

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp