Sytråden del 4

För mig brukar det hjälpa att sy något helt annat. Typ ett muggunderlägg om jag egentligen vill sy kläder. Eller att städa i syrummet. Ibland kan det kännas övermäktigt om man har för mycket val av tyger eller saker framme. Kanske sortera om tygerna och på så sätt hitta ett tyg du vill göra nått med, och sen leta fram mönster istället för tvärt om?
Jag har testat det, att leta tyg istället för mönster. Slutade med att allt tyg låg på golvet -.-
Tror jag ska börja med att städa rummet, det kan definitivt vara en bidragande orsak till inspirationsbrist..
 
Jag har testat det, att leta tyg istället för mönster. Slutade med att allt tyg låg på golvet -.-
Tror jag ska börja med att städa rummet, det kan definitivt vara en bidragande orsak till inspirationsbrist..
Ja, jag gjorde samma igår, plockade och städade lite, sen fick jag "fart" att sy 😅 skulle dock behöva städa mer, mina små blad till rullkniven är borta 😏
 
Det blev en tröja. I stickad ull. Perfekt såhär i sommartid.
IMG_20230618_164433.jpg
 
Är så sugen på en broderimaskin.
Frågan är, var ska jag satsa på? En ren brodyr eller en som funkar som en vanlig maskin också?

Jag tänker att en kombinerad maskin för att jag kan byta ut min vanliga symaskin och på så sätt inte behöva mer plats. Men jag vet inte.

Någon som har några tankar?
 
Är så sugen på en broderimaskin.
Frågan är, var ska jag satsa på? En ren brodyr eller en som funkar som en vanlig maskin också?

Jag tänker att en kombinerad maskin för att jag kan byta ut min vanliga symaskin och på så sätt inte behöva mer plats. Men jag vet inte.

Någon som har några tankar?
Viktigast att tänka på är hur stort du vill brodera. Alfa Duo som jag köpte tidigare kunde bara brodera 12x18 cm och jag tyckte snabbt att det var för lite och köpte en större maskin. Sen dalade tyvärr nyhetens behag och jag broderade inget alls så sålde båda maskinerna vilket jag ångrar nu 😂
 
Viktigast att tänka på är hur stort du vill brodera. Alfa Duo som jag köpte tidigare kunde bara brodera 12x18 cm och jag tyckte snabbt att det var för lite och köpte en större maskin. Sen dalade tyvärr nyhetens behag och jag broderade inget alls så sålde båda maskinerna vilket jag ångrar nu 😂
Ja det är klart, man vill ju inte ha för litet. Hmm. Får fortsätta kolla runt lite på vad som finns.
 
Buss och biljett till sy- och hantverksfestivalen i Stockholm 28/10 bokad! Skoj skoj!
Kul! Älskar mässa, även om det är dåligt med erbjudanden ibland. Man ser så mycket fint och träffar så mycket likasinnade kreativa människor (säger jag som knappt hälsar på folk pga blyg).

Jag har en plan att inte åka till Göteborg i år, utan hålla mig till Malmö nästa år. Och då ska jag köpa en brodyrmaskin. Om jag inte beställer en Alfa innan dess. Man vet aldrig vad som händer.
 
Jag har klippt ut delarna till en kjol i ett ljust linneliknande tyg med mörkblå blommor på. Orkar inte byta tråd i overlocken, är jag hemskt lat om jag kör med svart tråd till det ljusa tyget?
Tänkte ha de synliga sömmarna i blått.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
504
· Visningar
13 045
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 028
Senast: bollen__
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 247
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 136
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp