Bukefalos 28 år!

Sytråden del 4

Sydde en klänning till mig själv i fredags :)

IMG_20230708_192942.jpg
 
Hej! Jag har sytt en klänning i lintyg, och sömmarna är lite tråkiga på insidan. Inser att jag nog vill ha ett fodertyg där. Hur syr en innerfoder? Är det bara att sy en likadan klänning fast i fodertyg och lite mindre? Hur fäster en foderklänningen i den riktiga klänningen sen?
Hjälp! 😅
 
Sy en i ett tunnare linne. Vänd ut och in och fäst i axlar och sida sen hänga löst.
Tack!
Hur gör en i halsringningen? Ska inte fodret sitta fast där?
Jag gillade inte utseendet på sömmen runt halsringningen så jag tänkte sy fast ett band för att täcka den. Ska fodret sys fast där eller inte?
 
Tack!
Hur gör en i halsringningen? Ska inte fodret sitta fast där?
Jag gillade inte utseendet på sömmen runt halsringningen så jag tänkte sy fast ett band för att täcka den. Ska fodret sys fast där eller inte?

Nu ar jag langt ifran nagon expert pa att sy, men jag skulle nog bli tokig om fodret inte satt fast pa fler stallen an axlarna.
Sjalvklart runt halsringningen, i slutet pa armarna, i midjan om den ar delad och kanske vare sig den hanger rak eller inte, i fallen eller ar sa mycket kortare att den inte kan hanga under klanningsfallen och istallet ar fast i sidorna.
 
HELP ...
Pa en Janome (mekanisk) maskin forsoker jag sy ett knapphal med en knapphalsfot. Elandet vill inte alls mata fram pa forsta langa delen ordentligt, om jag inte drar (ordentligt) stannar den och syr pa stallet. Bade att sy bakat och bade top och botten fungerar ordentligt.
Gor jag nagot fel eller far jag helt enkelt sy de sabla knapphalen genom att backa at bada hallen? (inte folja instruktionen alltsa)
 
HELP ...
Pa en Janome (mekanisk) maskin forsoker jag sy ett knapphal med en knapphalsfot. Elandet vill inte alls mata fram pa forsta langa delen ordentligt, om jag inte drar (ordentligt) stannar den och syr pa stallet. Bade att sy bakat och bade top och botten fungerar ordentligt.
Gor jag nagot fel eller far jag helt enkelt sy de sabla knapphalen genom att backa at bada hallen? (inte folja instruktionen alltsa)
Så gjorde min Singer, visade sig att jag missat att vrida på ratten för stygnlängden, eller om det var stygnbredden, finns ett speciellt läge för just knapphål på Singer iaf. Vet inte om det är samma på Janome.
 
Nar det man haller pa med kanns for svart ... hitta pa nagot annat som ocksa kanns svart. :p
Nu har jag precis lyckats fa in halsringningen pa den sladdrigaste jersey tyg jag sett ...
 
Så gjorde min Singer, visade sig att jag missat att vrida på ratten för stygnlängden, eller om det var stygnbredden, finns ett speciellt läge för just knapphål på Singer iaf. Vet inte om det är samma på Janome.

Jag tror inte att det ar felet, det ar knapphals bilder pa alla vred jag har som ska anvandas ... Men det ska forstass kollas upp ordentligt.

Annars tanker jag sy knapphalet och backa at bada hallen, det borde val ga om jag ar lite "inventive" och justerar nalen nar jag vander at andra hallet?
 
Jag tror inte att det ar felet, det ar knapphals bilder pa alla vred jag har som ska anvandas ... Men det ska forstass kollas upp ordentligt.

Annars tanker jag sy knapphalet och backa at bada hallen, det borde val ga om jag ar lite "inventive" och justerar nalen nar jag vander at andra hallet?
Typiskt, hade ju varit skönt om det vore så enkelt.

Det borde absolut gå att backa istället.
 
HELP ...
Pa en Janome (mekanisk) maskin forsoker jag sy ett knapphal med en knapphalsfot. Elandet vill inte alls mata fram pa forsta langa delen ordentligt, om jag inte drar (ordentligt) stannar den och syr pa stallet. Bade att sy bakat och bade top och botten fungerar ordentligt.
Gor jag nagot fel eller far jag helt enkelt sy de sabla knapphalen genom att backa at bada hallen? (inte folja instruktionen alltsa)
Det är inte så att den vill sy bakåt på första delen?
 
Det är inte så att den vill sy bakåt på första delen?

Forst trodde jag att det var felet, men det star tydligt i instructions boken att jag ska "sew forward" och om jag bara forsoker att sy star den och tuggar pa samma plats. Det verkar som om "the feed dogs" inte ar med pa att knuffa pa.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
522
· Visningar
13 951
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 381
Senast: bollen__
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 717
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 472
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp