Sytråden del 4

Den ser inte mycket ut för världen, men jag är nöjd.
IMG_20230702_191808.jpg

Delphine kjol av Tilly and the buttons.
 
Ett par leggings.
Visa bifogad fil 122710

Skulle egentligen varit det mönstrade utåt i linningen, men jag sydde på den på fel håll :angel:

Det ar sa befriande att hora att andra ocksa klantar sig och gor misstag aven da monstret (eller det man tankt) ar sa sjalvklart (eller skulle ha varit sjalvklart) Jag har fena pa just sadant.

Jag kan inte hitta min nyare traningsvast (med favoritkopplet i en ficka) och insag det nar jag skulle ut och trana med en ny client. Jag slet alltsa fram den gamla vasten, och knot den i midjan med midjeresaren medan jag muttrade over trasiga blixtlas.

Nar jag kom hem sprattade jag upp nastan hela ena sidan's blixtlas innan jag konstaterade att det ar inget fel alls pa blixtlaset ... jag maste ha lamnat in den pa lagning och har absolut inget minne av det.

Gissa vad jag ska gora i dag? Fixa det jag repade upp och for att det inte ska kannas sa trakigt tanker jag sy pa en magnet pa axeln (for basta tranings bollen) ... sedan lar jag nog hitta min nya vast sa jag inte behover den har 🙄
 
Håller på med en Caroline omlott-topp. Den ska kantas med band och jag bara kräks på att sy snedslå! Funkar bandkantaren (4-viks) till vävt tyg?
 
Jag är inne i ett riktigt flow nu!
Tänker ge mig på att designa lite själv, med boken Sew many dresses som grund. Har en idé men vet inte riktigt hur jag ska visualisera den, jag kan inte teckna om mitt liv så hängde på det. Jag tänker försöka ändå men har inga större förhoppningar. Fast å andra sidan, vem mer än jag behöver se det? Huvudsaken är att jag får ner grundidén på papper så jag kommer ihåg hur mönstret ser ut.
 
Blev en klänning från Gerties ultimate dress book.
IMG_20230707_134321.jpg


På med en rejäl underkjol och we are ready to go!

Nu är frågan, fåll eller spets längst ner?
Det är en gigantisk cirkelkjol så det kommer gå åt mycket spets och/eller tålamod. Tycker cirklar är svåra att fålla..
 
Blev en klänning från Gerties ultimate dress book.
Visa bifogad fil 122925

På med en rejäl underkjol och we are ready to go!

Nu är frågan, fåll eller spets längst ner?
Det är en gigantisk cirkelkjol så det kommer gå åt mycket spets och/eller tålamod. Tycker cirklar är svåra att fålla..
Hade fållat. En idé är att köra med ollen, och höja diffen lite så det "rynkar" sig lite, det brukar bli lättare att fålla cirklar då :)
 
Hade fållat. En idé är att köra med ollen, och höja diffen lite så det "rynkar" sig lite, det brukar bli lättare att fålla cirklar då :)

Kan du oversatta det dar? Vad ar ollen? och vad rynkar sig? Jag behover lara mig sa jag inte behover gora en "lettuce hem" eller falla for hand.
 
Kan du oversatta det dar? Vad ar ollen? och vad rynkar sig? Jag behover lara mig sa jag inte behover gora en "lettuce hem" eller falla for hand.
Ollen = overlocken 😂
Om man höjer diffen lite så rynkar sig tyget, den matar alltså fram mer tyg per stygn än i vanliga fall så det blir rätt rynkat.
Genom att det blir lite rynk i sömnen så blir ytterkanten på cirkelkjolen något mindre, vilket gör att det är lättare att få en fin fåll.
 
Hade fållat. En idé är att köra med ollen, och höja diffen lite så det "rynkar" sig lite, det brukar bli lättare att fålla cirklar då :)
Tack för tipset! Får prova mig fram och se hur det blir :)

@monster1 helt klart en bra poäng. Fåll får det bli. Den ska bara hänga till sig ett dygn sen fållar jag den.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
504
· Visningar
13 038
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 027
Senast: bollen__
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 241
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 131
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp