Sytråden del 4

Hej! Nu behöver jag hjälp igen!

Syr ju en klänning.
Livet är klart och har foder fastsytt.

Nu har jag sytt en kjol i fodertyg och en i det riktiga tyget. Dessa har tråcklats ihop.

Nu ska livet sättas ihop med kjolen.
Fattar bara inte hur!?
 
IMG_7060.jpeg
 
Vad säger stegen efter?
Jag gissar att du ska sy ihop båda lagren av kjolen med yttre lagret av livet för att senare använda fodret på livet för att täcka den sömmen och alla råa kanter.
(FYI - Nu är min gissning i princip baserad på Youtube-videor🙈 då jag tittar på mer avancerade saker än jag vågat testa själv.)
 
Vad säger stegen efter?
Jag gissar att du ska sy ihop båda lagren av kjolen med yttre lagret av livet för att senare använda fodret på livet för att täcka den sömmen och alla råa kanter.
(FYI - Nu är min gissning i princip baserad på Youtube-videor🙈 då jag tittar på mer avancerade saker än jag vågat testa själv.)
Jaaa! Så kan det vara! Sen kommer bara blixtlåset.
 

Bifogade filer

  • image.jpg
    image.jpg
    344,2 KB · Visningar: 4
Blir tokig! Min bandkantare viker inte bandet som den ska O_o Det är rätt storlek på bandet, men den viker bara på mitten inte tre gånger som den ska. Har trätt om och trätt om men det blir samma hela tiden. Fattar inte.. Enormt frustrerande.
 
Ska på gravidfotografering nästa vecka. Tänkte sy nån fin klänning, men vad? Det klassiska är ju lång och "flowy". Tips på mönster?
 
Vad har jag inte? :D
Valfri maxiklänning med mycket kjol i? Bra flow har ju viscose och tyll och polyester velour. Med en omlott variant får du ju plats för magen, fint dekolletage och möjlighet att visa upp magen med om du vill. Hög midja är en förutsättning antar jag dvs typ empir.
 
Jag har sytt lite idag, lappat jeans och fållat tyger som ska tvättas. Annars har det varit dåligt med sömnad. Skulle behöva sy raka små muddkjolar till min systerdotter för hon har önskat sig. Är det någon som har några bra gratismönstertips på trikåkjolar till flickor?
 
Tänkte sy några lådor. Men jag har inget tillräckligt stabilt mellanlägg.. Funderar på om det skulle funka att lägga en kartongskiva i botten? Och dubbla lager mellanlägg (ett lager i yttertyget och ett i fodret) i sidorna.
Jag får väl testa om inte annat.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
504
· Visningar
12 982
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 015
Senast: bollen__
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 131
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 068
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp