Sytråden del 4

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 007
  • Visningar Visningar 124 232

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan ha shoppat ännu mer tyg 🫣

Men, jag vill göra något roligare än en t-shirt till sonen. Lång ärm, kort ärm, ficka.. Det är lite trist tycker jag. Till flickor finns det ju så mycket fint, men är pojkarna hänvisade till t-shirt? Ja, och skjorta då.

Har någon nåt kul mönster på överdel i trikå till 1-2 åring tar jag gärna emot tips!

En henley (vad heter de på svenska? Polo utan krage?)
Tyg från Zannaz, nyinköpt :D och delar av ett par gamla jeans.
Kunde inte ta de knapparna jag ville ha, jeanstyget var för tjockt. Men blev helt ok ändå.
Försökte följa beskrivningen på halsen, fattade noll så det blev lite knasigt. Nästa gång gör jag som jag brukar istället .
IMG20250903203834.webp

Kan ha shoppat ännu mer tyg 🫣

Men, jag vill göra något roligare än en t-shirt till sonen. Lång ärm, kort ärm, ficka.. Det är lite trist tycker jag. Till flickor finns det ju så mycket fint, men är pojkarna hänvisade till t-shirt? Ja, och skjorta då.

Har någon nåt kul mönster på överdel i trikå till 1-2 åring tar jag gärna emot tips!
Marin från little lizard king, discoverer tee, be creative hoodie från Ellie & Mac, sen gillar jag ju Lowland Kids mönster också :)

Det är ju bara varianter på t-shirts. Colour blocking i all ära, men det är fortfarande en t-shirt..
Ellie & Mac har ju en hel del olika skärningar/color blocks om du inte vill göra det själv 🤷🏼‍♀️
Annars är det ju kragar, knäppningar, fickor och cut outs/applikationer man får jobba med.
En långärmad med mockneck ser ju inte ut som samma mönster om du gör den kortärmad och med ficka på bröstet.

Ellie & Mac har ju en hel del olika skärningar/color blocks om du inte vill göra det själv 🤷🏼‍♀️
Annars är det ju kragar, knäppningar, fickor och cut outs/applikationer man får jobba med.
En långärmad med mockneck ser ju inte ut som samma mönster om du gör den kortärmad och med ficka på bröstet.
Jag var ute efter något annorlunda. Men det finns väl inte. Tycker det finns massor till tjejer som sagt.

Det finns en uppsjö blusar mm för tjejer. Och annorlunda skärning, massor med olika varianter.
Till pojk hittar jag bara tshirt och skjorta.
Hallonsmula fun and free har peplum, vingärm och puffärm. Finns också Poppy top från henne som har lite annorlunda skärning.

Jaa, det finns ju. Är inte ett vardagsplagg i min värld, men det finns ju lite olika varianter.

Jag får helt enkelt acceptera att det inte finns några "roliga mönster" till pojkar. Vill jag ta ut svängarna är det typ colour blocking och polokrage som gäller.

Jaa, det finns ju. Är inte ett vardagsplagg i min värld, men det finns ju lite olika varianter.

Jag får helt enkelt acceptera att det inte finns några "roliga mönster" till pojkar. Vill jag ta ut svängarna är det typ colour blocking och polokrage som gäller.
Grejen är ju att så fort du tar ut svängarna så blir du icke normativ och går mot normativt genus. Möjligen kan man komma undan med lite piratskjortor, spanska influenser eller kanske allmoge. Eller köpa ett "tjejmönster" och sy den i "pojkfärger och mönster".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat