Sytråden del 4

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 007
  • Visningar Visningar 124 233

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nästa tokiga projekt:
En tunika som skulle sys istretchigt tyg men som syddes i ostrerchigt gratis tyg.
Mötte dottern när jag provade den under ihopsättningen, hon såg mycket tveksam ut och kommenterade försiktigt: "Vad.... fint mamma..."
Hon blev mycket lättad när jag lovade att inte ha den på mig bland folk utan att det var bara ett prov.
20250529_122005.webp

Nästa tokiga projekt:
En tunika som skulle sys istretchigt tyg men som syddes i ostrerchigt gratis tyg.
Mötte dottern när jag provade den under ihopsättningen, hon såg mycket tveksam ut och kommenterade försiktigt: "Vad.... fint mamma..."
Hon blev mycket lättad när jag lovade att inte ha den på mig bland folk utan att det var bara ett prov.
Visa bifogad fil 168386

Den är ju jättefin!!!

Nästa tokiga projekt:
Visa bifogad fil 168386
Det var väll inget fel på den?

Jag fick en bunt laglappar som ska strykas fast. Men det är ju omöjligt att få dem att sitta kvar! Stryker och pressar, men i tvätten lossnar de direkt.
Gör jag så fel?

Inte så lätt att sy fast den på knäna på små byxor..

Jag fick en bunt laglappar som ska strykas fast. Men det är ju omöjligt att få dem att sitta kvar! Stryker och pressar, men i tvätten lossnar de direkt.
Gör jag så fel?

Inte så lätt att sy fast den på knäna på små byxor..
Kan dom vara gamla så att klistret inte funkar längre?

Sytt ihop en 180 cm lång scarf(?) till en tunnelscarf och sedan fäst trådar för hand på en sommartunika.

Insåg nu när dessa skulle läggas på sin plats att jag nog måste rensa, det är lite fullt i lådorna!

En bekanting behöver hjälp med att sy två barnkoltar till ett medeltidsevent och då jag behöver nått litet projekt så tog jag på mig det.
Åkte dit och hämtade en gardin och måttade dom små. Men sen. Håll i er

Åkte jag förbi skyddsvärnet och ramlade över tre meter ylle i rödrutigt
2,5 meter ylleblandning i kornblått
3 meter kokt ull även det i blåblå
Ett påslakan med hundraser på
Ett till rutigt
Samt en gardin
Två trådrullar och en liten stuv stor nog till penningpung.

Håll i er! 445 kronor. Bara det kokta yllet är värt tre gånger så mycket.

Köpte en garagehylla att stoppa istället för den rivna garderoben i hobbyrummet, och plötsligt fick man fram lite golvyta, så börjar det krypa i kroppen att komma igång å prova sy nått igen.
Men, blev lur på att hitta nånstanns där man kan få mönster utskrivna i stor storlek? A0?
Va ju ett välda meck att skriva ut till synes en miljon A4 och sedan klippa å klistra i sinne 🫠
Nån som vet av en vettig service? Hade hoppats på att hitta nån i Skellefte, men verkar inte finnas 🤔

Köpte en garagehylla att stoppa istället för den rivna garderoben i hobbyrummet, och plötsligt fick man fram lite golvyta, så börjar det krypa i kroppen att komma igång å prova sy nått igen.
Men, blev lur på att hitta nånstanns där man kan få mönster utskrivna i stor storlek? A0?
Va ju ett välda meck att skriva ut till synes en miljon A4 och sedan klippa å klistra i sinne 🫠
Nån som vet av en vettig service? Hade hoppats på att hitta nån i Skellefte, men verkar inte finnas 🤔
Ateljé Anette är den jag vet om som skriver ut, tror hon har rätt bra pris också. Har inte själv använt den servicen då jag kör projektor (yay för att aldrig mer skriva ut!), men hon brukar bli rekommenderad i sömnadsgrupperna på Facebook :)

Printborg använder jag :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar