Sytråden del 4

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 007
  • Visningar Visningar 124 231

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska klä om sex köksstolar. Letar skumplast/gummi men satan vad dyrt det är!
Och sen välja tyg. Oj oj oj, för mycket att välja på.

Vi får väl se när det händer.

En Gråbo från boken Hensytt
IMG20251004200249.webp

Börjar ana ett tema på mina tyger 😅

Ego-sömnad för första gången på ett bra tag
IMG20251007195402.webp

Tyget till kragen räckte bara till hälften, så den är svart på baksidan. Hade jag tänkt det steg längre hade jag gjort annorlunda (delat mönsterdelen och gjort insidan svart).
Men ändå. Nöjd.

Hjälp?!
Jag håller på att sy en tunika men gjorde/ tänkte fel när jag klippte ut delarna så urringningen är för bred.
20251010_092347(1).webp

Jag har provat att sy det par "veck" framtill men är inte alls nöjd.
Det finns bredd nog för att ta in hela vägen om jag vill, men HUR gör jag det snyggt?

Obs, ej egensytt, men i min mening tillräckligt syrelaterat för att fråga här (och jag har ju iofs sytt lite i den redan..)

köpte den här kjolen från jfsn för typ 15 år sen, men inte kunnat använda den förrän nu.

Men.
Visst ska dom små stygnen i slutet på vecken tas bort? 🤔 känns som att jag sett nått liknande för typ kappor? Ett är redan borta.
Men samtidigt så skulle de bara kunna kvallan 😅 använt den en gång, modern nån gång och jag har provat den lite, och redan fått sy om knapparna 🙄
1000013867.webp

Btw, nån som vet av nått liknande mönster? Vill ha fler sånna kjolar, och det är tydligen inte modet just nu 😅

Obs, ej egensytt, men i min mening tillräckligt syrelaterat för att fråga här (och jag har ju iofs sytt lite i den redan..)

köpte den här kjolen från jfsn för typ 15 år sen, men inte kunnat använda den förrän nu.

Men.
Visst ska dom små stygnen i slutet på vecken tas bort? 🤔 känns som att jag sett nått liknande för typ kappor? Ett är redan borta.
Men samtidigt så skulle de bara kunna kvallan 😅 använt den en gång, modern nån gång och jag har provat den lite, och redan fått sy om knapparna 🙄
Visa bifogad fil 175720

Btw, nån som vet av nått liknande mönster? Vill ha fler sånna kjolar, och det är tydligen inte modet just nu 😅
De ska bort, det är samma som på kappor och kavajer - de är där för att de ska hänga snyggt och behålla formen i affären :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka