Sytråden del 4

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 007
  • Visningar Visningar 124 229

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpt biljetter till Symässan i sthlm nästa helg, ska gå på fredagen för en gångs skull 😅 brukar annars gå på söndagen :) någon mer som ska dit?

En lotusbelöningsboll åt en vän.

Bifogade filer

• IMG_6661.webp
    IMG_6661.webp
    176,9 KB · Visningar: 1 259
Btw, nån som vet av nått liknande mönster? Vill ha fler sånna kjolar, och det är tydligen inte modet just nu 😅
Googla Sew pleated skirt så får du upp flera tutorials. De är rätt lätta att sy! Jag tycker att veckade kjolar verkar vara jättemoderna just nu, men eftersom jag mest handlar på vinted så kan jag bara komma på EMP på rak arm som har nya, men de flesta lite alternativa butiker borde ha. Och aliexpress och shein också, men man får verkligen sålla för att hitta de med okej kvalité där. Vill man inte handla direkt därifrån så dyker de ofta upp på vinted så jag har köpt flera därifrån

Spillbitar av softshell. Vad syr jag? Kan vara väldigt varierande storlekar, och hundhalsband har jag sytt av långsmala bitar, men när lådan är full med sisådär 50 st behöver jag nog inte sy fler 🙈
Påsar till stigbyglar eller överdragsvantar, kan det funka tror ni?
IMG_20251020_175224.webp

Spillbitar av softshell. Vad syr jag? Kan vara väldigt varierande storlekar, och hundhalsband har jag sytt av långsmala bitar, men när lådan är full med sisådär 50 st behöver jag nog inte sy fler 🙈
Påsar till stigbyglar eller överdragsvantar, kan det funka tror ni?
Visa bifogad fil 175858
Vantar låter ju bra. Annars påsar i olika storlekar. Jag har börjat slå in julklappar i en tygpåse istället för att jobba med omslagspapper

Jag f ångade om jag kunde flexa från jobbet på fredag vill du ses på mässan?
Ja men det vore roligt att säga hej åtminstone! Jag har sällskap av mamma, och vi planerar att vara där till kl 10 :) kommer ha fika med oss så vi kan äta inne på mässan, fiket utanför var helt värdelöst förra gången vi var där 🙈 kanske kan ta kaffe ihop?

Ja men det vore roligt att säga hej åtminstone! Jag har sällskap av mamma, och vi planerar att vara där till kl 10 :) kommer ha fika med oss så vi kan äta inne på mässan, fiket utanför var helt värdelöst förra gången vi var där 🙈 kanske kan ta kaffe ihop?
Absolut. Dra iväg ett ett dm till dig nu

Sonens kusin fyller två om någon vecka och jag tänkte sy något fint till henne. Lutar åt en elefant i plysch. Min standard-present känns det som.
Mönstret innehåller ett lejon också, men då behöver jag ju gult tyg tänker jag. Inte för att jag tror att barnet bryr sig egentligen.
Eller kanske en liten klänning? Fast svårt med storleken tänker jag. Jag har ju inga mått, inte ens längden.

Sonens kusin fyller två om någon vecka och jag tänkte sy något fint till henne. Lutar åt en elefant i plysch. Min standard-present känns det som.
Mönstret innehåller ett lejon också, men då behöver jag ju gult tyg tänker jag. Inte för att jag tror att barnet bryr sig egentligen.
Eller kanske en liten klänning? Fast svårt med storleken tänker jag. Jag har ju inga mått, inte ens längden.
92 brukar vara 2 år, vill du vara på säkra sidan 98 :)

Ett sagolejon kan vara lilaprickigt tycker jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka