Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kul!Åh jag har ett par nattlinnen med hål i som jag tänkt att det skulle passa till (om det blir inte så snyggt så gör det ju inte så mycket), har du tips på någon youtube video?
Sprätta bort, ta in i sidan, sy på linning igen. Underlättar ju att jag sytt dom själv från början.Hur gör du det? Skulle gärna vilja korta av linningen på ett par byxor men när jag tittar på den känns det bara oöverkomligt komplicerat![]()
Tack!Kul!
Här är spellistan jag fick mest tips från. Sedan sökte jag specifikt på embroidered flower bud (ej relaterat till visible mending) och freestylade lite på småhålen baserat på de andra teknikerna.
Vilket jobb du gjort! Jättesnyggt. Ibland saknar jag att sy korsetter (sydde dock mer "moderna" än du gör
Du kan sätta knapp och knappslå gummiband på insidan eller liknande men inte gummiband på utsidan. Om man har fluktuerande midjemått så är det fiffigt tycker jag att man kan ändra lite efter dagsform.Hur gör du det? Skulle gärna vilja korta av linningen på ett par byxor men när jag tittar på den känns det bara oöverkomligt komplicerat![]()
Dom där var jättesnygga. Nu blev jag sugen på att sy mig ett parDu kan sätta knapp och knappslå gummiband på insidan eller liknande men inte gummiband på utsidan. Om man har fluktuerande midjemått så är det fiffigt tycker jag att man kan ändra lite efter dagsform.
Exempel https://closetcorepatterns.com/prod...4W2hJzJafiIEwY3ziJr8If&variant=39910257787014
Katttyget är underbart, vart hittade du det?
Takoy. Tjeckiskt företag har jag för mig. Massor med fina tyger!Katttyget är underbart, vart hittade du det?
Tack så mycket! 1700talet är ju väldigt annorlunda mot 1800talet och framåt, men det är kul, om än supertungt för händerna. Nu har jag klippt ut en modern korsett för att vila händerna lite.Vilket jobb du gjort! Jättesnyggt. Ibland saknar jag att sy korsetter (sydde dock mer "moderna" än du gör), det är väldigt kul.
Hur mycket volang har du tänkt dig? Det är relativt enkelt att rita eget mönster till sån kjol.Ja, nu har provdockat stått i hobbyrummet ignorerad i en veckamitt googlande sa att det är betydligt mer meck att ta in kläder om det rör sig om mer än 1-2 storlekar...
Mitt första tänka offer va en jula-skjorta, men måste ju öven justera axel å armhål för att få till rörligheten..
Så har jagat nå gratismönster på skjorta men tanken att jag borde ju kunna använda den befintliga skjortan som tyg? Kommer ju bli lite mysko i oket (?) Men slipper ju typ krage å så
Sen så råkade jag titta i stuvhyllorna på Ohlsons i måndags och fick med mig ett litet stycke ljusrosa linnemix hemprovade en linnekjol på cubus precis innan men tänkte 'fasen det har borde jag ju kunna sy själv'
åsså hitta jag tyg i typ samma färg xD
Men skulle typ behöva en kurs i hur man selekterar och shoppar mönster, för har inte hittat nå gratismönster på kort volangkjol än.
Och en fråga på typ samma tema: om jag vill göra en kjol lite längre bak (så den hänger rakt), är det så simpelt som att göra dom sektionerna snäppet längre?![]()
Tänker mig en kort kjol, som äntligen börjar va på mode igen efter typ 15 årHur mycket volang har du tänkt dig? Det är relativt enkelt att rita eget mönster till sån kjol.