Bukefalos 28 år!

Ta hand om kompisens häst...

grimman

Trådstartare
har man ju gjort lite då och då. Nu ska den få stå hos mig under hela vintern. Hennes övriga hästar står hemma hos henne 12 mil från mig. Naturligtvis betalar hon för foder, strö osv. men eftersom jag får mocka, ta in och ut från hage och sköta om det mesta vad gäller borstning och visitering så kom vi överens om att hon ska betala mig för det den här gången.
Vad är en skälig summa :confused:, det är en 2-års valack det handlar om som kommer att gå med min 4-åring.
 
Det kändes som så himla mycket pengar när det är ens kompis. Funderade på 300:-, är det hlet galet för lite eller?!
 
Vill du att hon ska betala ett skäligt pris så 50-100kr per arbetstimme, medan kompispris ligger på så där en 0-1000 kr i månaden. Bara för mockning vardagar brukar folk ta runt 500kr per månad för och kallhyra inklusive fodringar och utsläpp 500-1000kr till detta kommer all annnan omvårdnad och dessutom en massa ansvar.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 125
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 440
Senast: Habina
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 215
Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 785

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp