Bukefalos 28 år!

Ta med 6månaders hund lös i skidspåret?

MissourisTopsanna

Trådstartare
Sitter här och är otroligt sugen på att fara och åka skidor. Men 6månaders staffen är här. Vanligtvis drar stora hunden mig, och då går det fort. Men om jag skulle ta med båda hundarna lösa och åka i lugnt tempo? :) Spåret är 8km. Är det på tok för långt för 6månaders valpen i lugnt tempo? :/
 
Sv: Ta med 6månaders hund lös i skidspåret?

Jag brukar ha som mått att sålänge valpen pinnar på för egen maskin och inte verkar trött eller gnällig så går det bra. Har du möjlighet att lyfta upp den och bära den hem om den skulle bli trött. 8 km lät ganska långt..

Mvh Domino_s
 
Sv: Ta med 6månaders hund lös i skidspåret?

Jag vet inte hur stor en så gammal staffe är men mitt tips är att stoppa ner valpen i en stor ryggsäck! Det gjorde jag med min flat tills han vägde 15-20 kg ungefär och jag inte orkade bäre honom längre :p
 
Sv: Ta med 6månaders hund lös i skidspåret?

Jag har ryggsäcken på ryggen. Han säger till när han är trött och klättrar själv ned i ryggsäcken när man ställer den på backen :) Dock har han börjat växa ur den, så man får pula ned honom och han börjar bli rätt tung.
 
Sv: Ta med 6månaders hund lös i skidspåret?

Jag har ryggsäcken på ryggen. Han säger till när han är trött och klättrar själv ned i ryggsäcken när man ställer den på backen :) Dock har han börjat växa ur den, så man får pula ned honom och han börjar bli rätt tung.

Då så.. Tuta och kör säger ja då! :laugh:

Mvh Domino_s
 
Sv: Ta med 6månaders hund lös i skidspåret?

Om han nu väljer att springa själv hela sträckan, tvingar jag honom i ryggsäcken då efter en bit eller låter han springa om han är pigg och vill?
 
Sv: Ta med 6månaders hund lös i skidspåret?

Om han nu väljer att springa själv hela sträckan, tvingar jag honom i ryggsäcken då efter en bit eller låter han springa om han är pigg och vill?

8 km i snö är jobbigt jag hade tvingat ner honom faktiskt. (Ser mig framför er i skidspåret:rofl:)
 
Sv: Ta med 6månaders hund lös i skidspåret?

Okej. :) Det är ju skatespår så det är platt mark, ingen djupsnö. Men det är väldigt kuperat med några branta backar. Så jag pular ned honom efter ett tag om han inte själv vill då :) Ser nog lite lustigt ut med en staffe på ryggen och en bc som tjuter i full fart när han drar. :p
 
Sv: Ta med 6månaders hund lös i skidspåret?

Okej. :) Det är ju skatespår så det är platt mark, ingen djupsnö. Men det är väldigt kuperat med några branta backar. Så jag pular ned honom efter ett tag om han inte själv vill då :) Ser nog lite lustigt ut med en staffe på ryggen och en bc som tjuter i full fart när han drar. :p

Tycker det låter som en härlig syn :p

/Camilla
 
Sv: Ta med 6månaders hund lös i skidspåret?

Okej. :) Det är ju skatespår så det är platt mark, ingen djupsnö. Men det är väldigt kuperat med några branta backar. Så jag pular ned honom efter ett tag om han inte själv vill då :) Ser nog lite lustigt ut med en staffe på ryggen och en bc som tjuter i full fart när han drar. :p

Kan du få någon att filma det ? Måste vara en syn för gudarna.:D
 
Sv: Ta med 6månaders hund lös i skidspåret?

Lite sent, men så här löste vi skidproblemet, dock fick ynk springa en hel del med vila, 11kg på ryggen i 9km är inter matte tränad för.. :)

http://www.youtube.com/watch?v=JxUMVjzgFfA&feature=youtu.be

img_1888_51128356e087c36310d00fca.jpg


img_1889_5112837b9606ee14aebfd529.jpg
 
Sv: Ta med 6månaders hund lös i skidspåret?

Riktigt harliga filmer ... nastan sa man onskar sig sno. Nastan ... inte riktigt.:p
 

Liknande trådar

Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
6 039
Senast: hastflicka
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 760
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 367
Senast: geting
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 067
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp