Ta ut föräldrapenning ?

KisseNova

Trådstartare
Jag funderar på att ta ut mina sista föräldradagar på sonen i sommar under den tiden jag är ledig dvs inte har något jobb. Det innebär ju att jag kommer få fylla i endast ett fåtal dagar på ansökan men hur ligger utbetalningen ?

Söker man tex 1 juni till 1 juli och får pengar 25 juli ? Tar det tid att få ut föräldrapenningen , så som man läst att akassan tar tid ?

Sonen är 4,5 och jag har helt glömt bort hur det fungerar med ansökan om föräldrapenning.

Sv: Ta ut föräldrapenning ?

Perioden är mellan 21-20 alltså 21 juni-20 juli och betalas ut mellan 25-27 juli, beroende på när du är född i månaden.

Föräldern född dag 1-10 Den 25:e varje månad
Föräldern född dag 11-20 Den 26:e varje månad
Föräldern född dag 21-31 Den 27:e varje månad

Det står på deras webbsida att de har ca fem veckors behandlingstid, så gör din anmälan snarast ;)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 995
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 396
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 735
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 128

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka