Tacka för träff

Är det ok att skicka meddelande på en app och säga att det skulle vara trevligt att bli utbjuden istället för att säga det mellan 4 ögon? Han själv frågade via appen och sen en gång till när vi sågs irl
"Trevligt att bli utbjuden"? Men va?
Vill du gå på en dejt så bjud ut snubben.
Eller låt bli.
Men att hinta om att du vill att han bjuder ut dig vad är det för mening med det?
 
Det jag funderar är om det är lämpligt. Han är så mycket äldre än mig. Men verkar snäll o trevlig.
Åldern är inte allt, min nuvarande kille är 11 år äldre än va ja är.
Jag själv kanske inte skulle gå ut med någon som skulle kunna vara min pappa i ålder, men allt därunder om de är vettiga är fair game så att säga.
 
Det bästa är att bara vara sig själv. Så tidigt som möjligt.
Så får du se om du uppskattar hans sätt att hantera det.
 
Varför skulle det vara olämpligt att fråga om du VILL gå på en dejt med honom?
Så länge ni är myndiga vad har åldern med det hela att göra?
Det är väl det vad andra tycker om åldersskillnaden om det sen skulle bli ett seriöst förhållande. Sånt kan bli jobbigt att höra
 
Det är väl det vad andra tycker om åldersskillnaden om det sen skulle bli ett seriöst förhållande. Sånt kan bli jobbigt att höra

De finns ju en del nackdelar med stor ålderskillnad, som att man är i olika stadier i livet. Men det känns tråkigt att höra att du bryr dig så mycket om vad andra tycker. Jag tycker i alla fall att jag blir lyckligare som människa ju mindre jag bryr mig om vad andra ska tycka om vad jag gör (så länge det inte går ut över dem så klart!)
 
Jag tycker åldersskillnaden kan vara besvärande, mest för att jag får intrycket att du är ganska ung. Exempel: stor skillnad om ena parten skulle vara 15 år och den andra 25 år, medan om ena parten är 25 år och den andra 35. Första tycker jag är direkt ofräscht medan det andra inte skulle störa mig alls.

Jag skulle bli ganska oimponerad om nagon av mina jamnariga vanner (31-33) skulle dejta en 25 aring, just for att jag tycker att det anda ar ganska stor livsskillnad pa de aldrarna att jag undrar om man verkligen har ett jamnlikt utbyte, men det behover ju inte vara problematiskt, och det ar ju en helt annan situation om parterna ar 10 ar yngre.

26 ar ar ju verkligen en stor aldersskillnad, sa aterigen skulle jag nog fundera pa om partnernas utbyte ar jamnlikt - igen, ju aldre man blir desto storre aldersskillnad kanns OK, men typ 20/46 kanns valdigt obalanserat (jmf med kanske 40/66)
 
Jag skulle bli ganska oimponerad om nagon av mina jamnariga vanner (31-33) skulle dejta en 25 aring, just for att jag tycker att det anda ar ganska stor livsskillnad pa de aldrarna att jag undrar om man verkligen har ett jamnlikt utbyte, men det behover ju inte vara problematiskt, och det ar ju en helt annan situation om parterna ar 10 ar yngre.

26 ar ar ju verkligen en stor aldersskillnad, sa aterigen skulle jag nog fundera pa om partnernas utbyte ar jamnlikt - igen, ju aldre man blir desto storre aldersskillnad kanns OK, men typ 20/46 kanns valdigt obalanserat (jmf med kanske 40/66)
Håller med om detta. Det skulle jag inte nödvändigtvis gjort när jag var yngre, men jag tycker just det säger en del. Det är först nu jag ser hur himla unga tex folk i 25-års-åldern är. Det handlar liksom inte bara om huruvida man är vuxen, utan om hur länge man har varit det. Livserfarenhet, hur etablerad man hunnit bli, hur väl man känner sig själv och sina gränser och hur mycket man vågar sätta dem. Också hur mycket erfarenhet man har av relationer och hur snabb man är att genomskåda bullshit (och såklart även åt andra hållet - hur man känner igen fina människor värda att satsa på). Så på ett sätt blir jag mer skeptisk till relationer med stor åldersskillnad ju äldre jag blir, men framför allt när den ena inblandande är under 30. Sen tror jag det börjar jämna ut sig när man kommer upp över 40.
 
Jag skulle bli ganska oimponerad om nagon av mina jamnariga vanner (31-33) skulle dejta en 25 aring, just for att jag tycker att det anda ar ganska stor livsskillnad pa de aldrarna att jag undrar om man verkligen har ett jamnlikt utbyte, men det behover ju inte vara problematiskt, och det ar ju en helt annan situation om parterna ar 10 ar yngre.

26 ar ar ju verkligen en stor aldersskillnad, sa aterigen skulle jag nog fundera pa om partnernas utbyte ar jamnlikt - igen, ju aldre man blir desto storre aldersskillnad kanns OK, men typ 20/46 kanns valdigt obalanserat (jmf med kanske 40/66)
En av mina bästa vänner träffade sin man när hon var lite över 20 år. Han var och är fortfarande 10 år äldre. Visst ålderskillnad är det men aldrig att jag skulle se det som något som är oimponerande eller imponerande för den delen. Viktiga är att de mår bra tillsammans.

Edit: de är förresten fortfarande tillsammans sådär en över 10 år senare och har numera två barn också ihop
 
En av mina bästa vänner träffade sin man när hon var lite över 20 år. Han var och är fortfarande 10 år äldre. Visst ålderskillnad är det men aldrig att jag skulle se det som något som är oimponerande eller imponerande för den delen. Viktiga är att de mår bra tillsammans.

Edit: de är förresten fortfarande tillsammans sådär en över 10 år senare och har numera två barn också ihop
Alltså, det finns ju massor med såna anekdoter och de har det säkert jättebra ihop. Men för mig som nu är väldigt etablerad vuxen (ahem) kan jag se tillbaka och se det ur den äldre personens perspektiv. Jag skulle aldrig kunnat bli seriöst intresserad av någon som just varit tonåring (20) sen jag kom upp över 25 allra senast 😅 Det händer otroligt mycket under de åren och det är inte vuxen som vuxen. Jag tycker det är svårt att komma ifrån att det blir ganska patriarkala mönster när män tycker att de egenskaperna som en ung människa har (och som faktiskt innebär en maktskillnad) är attraktiva hos en kvinna.
Nu har dina vänner säkert vuxit med och i sin relation, så jag menar inte att det är fel på just dem som individer eller deras relation.
 
Jag skulle bli ganska oimponerad om nagon av mina jamnariga vanner (31-33) skulle dejta en 25 aring, just for att jag tycker att det anda ar ganska stor livsskillnad pa de aldrarna att jag undrar om man verkligen har ett jamnlikt utbyte, men det behover ju inte vara problematiskt, och det ar ju en helt annan situation om parterna ar 10 ar yngre.
Tur att vi inte är vänner då :p
(Jag är 32 nu. Killen jag träffat i 2 år är nu 25).
 
Det jag funderar är om det är lämpligt. Han är så mycket äldre än mig. Men verkar snäll o trevlig.

Vi kommunicerar via en app.
Hur gamla är ni? Har ni planerat att ses ute på stan/bland folk eller ensamma? Har du något bevis på att han är den han påstår sig vara? OM du väljer att träffa honom, ta det försiktigt. Och träffa honom inte om det inte är så att du verkligen vill. (Däremot vad du tror att andra ska tycka, det är inte värt att bry sig om)
 
Jag har tackat Nej. Kanske var det ett misstag 🙄. Orkade inte med folks kommentarer runt mig. Då menar jag inte här utan bland mina vänner o bekanta
 
Jag skulle bli ganska oimponerad om nagon av mina jamnariga vanner (31-33) skulle dejta en 25 aring, just for att jag tycker att det anda ar ganska stor livsskillnad pa de aldrarna att jag undrar om man verkligen har ett jamnlikt utbyte, men det behover ju inte vara problematiskt, och det ar ju en helt annan situation om parterna ar 10 ar yngre.

26 ar ar ju verkligen en stor aldersskillnad, sa aterigen skulle jag nog fundera pa om partnernas utbyte ar jamnlikt - igen, ju aldre man blir desto storre aldersskillnad kanns OK, men typ 20/46 kanns valdigt obalanserat (jmf med kanske 40/66)
Nämen jag personligen har inte tyckt att 25-åringarna jag känner är datingmaterial heller, men det är ju inte barnarov utan två vuxna som ändå kan fatta egna beslut. Jag kan komma på tusen andra grejer som skulle vara mer oimponerande.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 089
Senast: Whoever
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 004
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 696
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp