Bukefalos 28 år!

Täckesstorlek till varmblod?

han kan säkert ha 135. mitt varmblodssto är 154 i mkh. och hon har ganska kort rygg...hon har 130-135 i täckstorlek :bow:
 
Ja absolut, det har min travarhingst han är också 151 cm men täckesstorleken har inget med mankhöjden att göra. Mät hästen från där manken börjar till svansen så vet du vilken storlek den har i täcken. Foderhästen är tex större och drar 145 i täcken... Medan andra kan ha 125.. Så det är väldigt induviduellt!
 
Jo men nu är det rätt säkert att jag ska ha henne. Jag ska vänta med att beställa tills jag vet säkert vilken storlek hon har!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett halvblod ca160 cm som har 145 i täckesstorlek. Dom passar bra förutom att jag inte gillar att dom hänger så långt ner mot...
Svar
17
· Visningar
827
Senast: aglaonema
·
Utrustning Hur är dom i storleken? Har mätt ryggen och han ska ha 135 i längd, dock så nu när jag fick hem ett (billigare slit och släng från...
Svar
0
· Visningar
407
Senast: Fibusen
·
Avel Läste att på 80- eller 90-talet fick Queen Elizabeth II ett svenskt varmblod(halvblod) som hette Gotland. Hittar inte den på blup.se men...
Svar
3
· Visningar
1 109
Senast: Rosett
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp