täckestorlekar

S

__Stilett__

undrar vad era hästar har för täckestorlekar.
vad är dom för ras och vilken mkh?
 
Zorro knabstruperkorsning ganska maffig typ ca 150 cm: 135
Mirang sv hbl med 50 % xx 159 cm: 135 eller 145 beroende på modell.
Champinjon fjord 140 cm: 130 eller 135
Welano hannoveraner 173 cm: 155
Zabinha hbl/nf 147 cm: 135

De hästar vi haft förr...
Minette hbl grov 166 cm: 155
Magitza hbl 162 cm normal typ: 145
Arami arab/nf maxad d: 135
Figaro shettis 104 cm: 105 :D
Gulette fjord 136 cm grov typ: 135
 
aha..fick dåligt minne.
beställde 2 täcken igår och sedan i efterhand kom jag på att jag kanske tog för stort till pållen :-)
145 till 153-155 häst...men jag tror han fpr på sig det.
han har ett sådan tnu som passar, resten 135, dom passar oxå men är lite mer precis...
 
Termo master? De är ganska rymliga förutom i bogen där de är TRÅNGA. Welano har ett 155 som passar bra på honom då han är ganska smal framtill. Men att få på fjordan ett termomaster är lite som att sätta på henne en tvångströja. :crazy:
 
han är väl 154 och har 125. men då är han inte så grov.
 
Men min bruksnordis (bred) har ett TM täcke, det passar utmärkt på innersta hålet fram i bogen :confused:
Men det kanske är olika modeller.
 
Shetland på 104cm, har 95-100 i sina täcken...fast det beror på märket..95 är PRECIS på gränsen och 105 för stort :crazy:
 
Halvblod 172 cm: 145cm
Ponny 147 cm, hyffsat grov: 135cm
 
Vi har det där billigaste, inte med halvhals eller nåt. Vårat är grått (köpt i höstas) respektive blått (gammalt, köpt beg.) men de reades ut i lila i höstas.
 
vbl o 135
hade 135 på fjordis också, praktiskt o bra så hans täcken funkar på henne me.
 
min vb.travare 148 cm har 125 på täcken.
fast han har 135 på sitt nuvarande TM pga att låtsaspappan köpte fel =P. ser ut som ngn med hängbyxor el. dyl. he he.
men det funkar :smirk:
 
japp termo master.

jag har haft några termo master men aldrig till denna häst.
så jag vet inte hur trånga dom kan va på honom.

nåjs..i värsta fall så har min moder jobbat som sömmerska :D
 
Åker de inte bak på henne? På Champinjon åker de bak direkt och sitter sen åt jättehårt, så hon knappt kan få ner huvudet och äta utan att strypas ser det ut som. :crazy: Samma sak med t.ex. Bucastäckena. Enda hon kan ha är egentligen Horseware, så nu får man leva med platt man. ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 918
Hundhälsa Jag vet ju att vissa raser, t.ex. border collie m.fl., kan vara känsliga mot ivermektin och i värsta fall bli riktigt dåliga och till...
Svar
11
· Visningar
789
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Folk som duschar med badkläder på badhuset 😡 Trots tydliga skyltar om att man ska duscha naken. Undrar om dom gör samma hemma. Varför är...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 962
Senast: alazzi
·
Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
1 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp