täckestorlekar

Svenskt halvblod på 163 cm. Har i vissa tävken 145 och i vissa 155.
 
Usch då, nä har inte haft sådanna problem med TM täcken på henne. Dom sitter helt perfekt. :)
Snarare på Queen då, har bara ett TM täcke till henne. Ett regntäcke jag köpte på rea i höstas. Och det är väldigt taight fram. Använder det bara i nödfall. :crazy:
Antingen har täckena olika passform eller så är det hästrna som gör det. :confused:
 
aha...min häst har bara bucastäcken och dom passar honom :-) fast min är kanske inte så bred i sig i kroppen...
 
Tror det är hästarna, beror på hurdan halsansättning de har, hur bred boegn är osv. Zorro är bäst av mina, han kan ha ALLA märken utan ngn som helst tillstymmelse till skav. Mirang kan bara ha Horseware och det där billiga rutiga från Börjes, allt annat ger gigantiska bogskav.
 
Mina hästar är nog ganska bra då, för dom har inte fått skav av några täcken jag haft, eller så har jag bara haft tur. ;)
 
mina hästar
arabkorsning 150 cm - 135 cm. Passar bra!
korningsponny 143 cm - 135 cm. Men det har varit svårt att hitta bra täcken till henne! Köpte först ett Svea, 125 cm, (hon mäter 117 på ryggen), det blev nästan litet, så det har hon spräckt i bogen nu.. Har ett termo master regntäcke, ca 3 år, Det är nästan som ett tält på henne, men hon gillar det mycket bättre eftersom hon kan busa runt med det :)
Tycker att Termomaster täcket är riktigt bra, det torkar fort! Svea täcket torkade inte över natten.. Tror även att Svea är lite mindre i storlekarna..
 
Pållan är 165 och ganska nätt modell. hon har 145 på täcken..vissa är ngt stora men skulle jag ha 135 skulle det vara för smått.
 
Hästen är ett Holländsk varmblod och 1.62 i mankhöjd, han har 135, 140 eller 145, beror på vad det är för tillverkare av täcket. En del är ju små i storlekarna.

Förra hästen var ett Sv hbl på 1.78 i mankhöjd, täckesstorlek till den hästen är antingen 155 eller 165... inte så lätt att hitta täcken till så stora hästar.
 
mitt halvblod är 175cm, har 165 ovillkorligt, annars kan häststackarn knappr röra sig... :crazy: och det är INTE lätt att hitta täcken i den storleken heller.... :smirk:

shettisarna som är rätt grova i typen får ha 105-115

och minishettisen på hela 72cm(som i övrigt och bästa kompis med halvblodet :D, ser lagom kul ut när de ''nuffar'' på varandra och busar :D:love:) har 75cm, lätt de mä att hitta, not....*skratt*

shettisarna har bara regntäcke ute när de spöregna eller snöar, de har så tjock päls så de torkar aldrig, får gå med ylletäcke hela natten om de ska torka tills morgonen.... :p
 
Mitt bruksnordis sto som är ca 155 i mankhöjd har 155 i täckesstorlek.
Hon är ganska långlinjerad och har bred hals så det behövs.
 
Arab ca 147-148
har ett som sitter som gjutet på honom stl 130(mellanstorlek)
svårt att få tag på så han har liiite stora täcken på 135
(125 för litet :p)
what to do :D
mvh/Arabizar
 
Har ett litet varmblod på 145 cm i mankhöjd, han har storlek 135 på sina täcken ... /Fie
 
B-ponnyn 126,5 i mkh har 125 och mitt Svhbl är 178 i mkh och han KAN ha 155 om det är Sveatäcket annars är det lite krisigt.
När ekonomin tillåter ska ett 165 täcke införskaffas.
Vilka i den storleken är BRA??????Tips!
 
Jag har ett nordsvenskt sto av nättare typ (kallblodstravare?)Hon är inte så gammal snart 4 o e 150 mnkh. Hon har 135-145 Varför finns det ej 140 tyäcken :confused: :idea:
 
Jag har ett nordsvenskt sto av nättare typ (kallblodstravare?)Hon är inte så gammal snart 4 o e 150 mnkh. Hon har 135-145 Varför finns det ej 140 tyäcken :confused: :idea:
 

Liknande trådar

Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 915
Hundhälsa Jag vet ju att vissa raser, t.ex. border collie m.fl., kan vara känsliga mot ivermektin och i värsta fall bli riktigt dåliga och till...
Svar
11
· Visningar
789
Senast: Roheryn
·
Avel Jag har för första gången snubblat över primitive traits och primitive breeds/primitiva egenskaper/raser på häst och undrar om någon...
2
Svar
34
· Visningar
2 662
Senast: ameo
·
Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
1 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp