Bukefalos 28 år!

tävla c-ponny???

johannahedqvist

Trådstartare
Hej! Jag är 13 år och vill tävla våran c-ponny i hoppning och ev lite dressyr i framtiden. Men jag undrar, var går dessa åldersgränser??? vissa säger 18, vissa säger 16 på c-ponny. synd om de är 16 :(

men hur länge får jag tävla honom i hoppning? och hur länge i dressyr? (över klubbnivå alltså)

hoppas de är 18 :):p
 
Sv: tävla c-ponny???

Det är 18 år som gräns i både hoppning och dressyr. När du fyllt 18 år kan du rida avdelning B i hoppning. (Om nu inte reglerna hinner ändras till dess ;) )
Ekipaget ska dock alltid vara proportionerligt.
 
Sv: tävla c-ponny???

Som de andra säger får du tävla ponny till och med det år du fyller 18 i sverige, men internationellt är det 16 som gäller (eller var iallafall för något år sedan, tror inte de har ändrat) så det kanske är därifrån vissa fått att det är 16 som gäller :)
 
Sv: tävla c-ponny???

Du har rätt. 18 år gäller för C och D-ponny i Sverige, medan det är 16 år internationellt.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 840
Senast: hhere
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 558
Senast: Fiorano
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har skrivit här på bukefalos i ungefär två och ett halvt år tror jag. Och ett av dom första inläggen som jag gjorde var om att jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 637
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 005
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp