Tävla ,hur göra?

L

laroque32

Jag har nu äntligen tagit tillbx ridningen igen,,gu så man har saknat detta! Rider 3 ggr i veckan o har hittat en underbar medryttar häst!

Som jag dessutom får tävla på så småningom? jag undrar nu, för att tävla på min egen ridklubb och runt om i stockholm måste man ju ha ryttar licens vad jag förstått?? För att tävla en vanlig L:D behövs det då?

Hur göra för att skaffa licens o är det :banana:
 
Sv: Tävla ,hur göra?

för å tävla lokal måste man ha lokallicens. kostar 165:- för regional å uppåt vanlig licens (550 för junior, 825 för senior)
be din klubb om ett licensunderlag, som du fyller i och skickar till SvRF tillsammans med pengarna så kommer licensen hem i brevlådan!
 
Sv: Tävla ,hur göra?

Jaha så jag skall be om det på ridkolan min? och de är de enda jag behöver då? Ryttar licens?

MVH
 
Sv: Tävla ,hur göra?

Tjena.

Du måste vara medlem i klubben och ha grönt kort också.

Gå in på S hemsida, de ska grönt kortkurs i dagarna om den inte redan varit, under tävling kan du läsa vem du ska vända dig till ang licensen.

"mimus, som snart kommer till ridhuset när vägen är bättre"
 
Sv: Tävla ,hur göra?

Jo grönt kort har jag :bump: Så då är de bara ryttalicens som gäller, men om ja betlar det tex i amrs..gäller de då till mars nästa år eller till 31 dec detta år?

Mvh Lina
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 127
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 404
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 863
Senast: SiZo
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 930
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Tjockistråden 3
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp