Tävlingsklasserna - vad är vad?

islandshastfragor

Trådstartare
Hej! Jag undrar om ni skulle kunna förklara lite mer exakt vad som innebär och menas med alla dessa grenar. Vad som är lätta klasser, vilka som rids på speakerns kommando och vilka som har fri gångartsföljd. Vad som krävs för varje klass. En förklaring helt enkelt. Jag har kollat på SIF men förstår inte riktigt hur dom menar där. Därför vänder jag mig hit och ber er om hjälp.
Fyll gärna på de klasser jag missat att skriva ner här under, och fyll gärna på med alla ni tycker man bör veta för varje klass. Tack för mig!

V1 -
V2 -
V3 -
V4 -
V5 -
V6 -

F1 -
F2 -

T1 -
T2 -
T3 -
T4 -
T5 -
T6 -
T7 -
T8 -
 
Sv: Tävlingsklasserna - vad är vad?

Om det inte har ändrats så finns bra info på Mökkurs hemsida.
 
Sv: Tävlingsklasserna - vad är vad?

Här kan du läsa mera. Kort förklaring här och nu:
Allt med ett V först är fyrgång.
Allt med F först är femgång
Allt med T först är Tölt.

/Malin
 

Liknande trådar

Islandshäst Jaha, ja. Då var väl tävlingssäsongen slut, för de flesta av oss. Oavsett om vi tävlar för skojs skull eller för att tävla, så att säga...
Svar
5
· Visningar
1 950
Senast: Snurre
·
Islandshäst Hilfe bitte! Jag läste svenska tillägget som finns på förbundets hemsida. Där hittade jag följande text: "17. Ovalbanegrenar: Öppna...
Svar
12
· Visningar
2 044
Senast: Freyr
·
Islandshäst För det första: får man rida på vilket bettlösa altetnativ man vill, i alla klasser? För det andra: V2, T3 och T4 rids med flera på...
2
Svar
36
· Visningar
5 221
Islandshäst Heej ska bränna ner några cd: skivor som jag kan träna till och även ha med på tävling, men då vill jag ha så många tips på låtar som...
Svar
0
· Visningar
889
Senast: JennyK94
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp