Tagel till gunghäst?

Sv: Tagel till gunghäst?

Hästen har blivit renoverad ett flertal gånger och jag tror inte att något är original, utom själva grunden, tyvärr. Oavsett det så hade det inte spelat någon roll, hästen ska inte säljas utan stanna kvar hos mig. Det var meningen att jag och min morfar skulle rusta upp den tillsammans, men han gick bort ganska hastigt, därför är det viktigt för mig att avsluta vårt projekt. :)

Migo: Jag har inte alla papper framför mig, då jag är mitt uppe i en flytt, men jag kan söka upp det så fort jag hittar rätt flyttlåda. ;)

Moiran: Tack så jättemycket för taglet!! Du gjorde verkligen min dag. :bow:
 
Sv: Tagel till gunghäst?

Precis vad jag tänkte! Kolla upp vad den är värd innan du gör någonting med den! Din renovering kanske plockar ner föremålet från 10.000:- till 1.500:-
En del gamla leksaker är VÄLDIGT värdefulla! :)

Inte då. Den där är inte mycket original på som är kvar. Skulle tro det är en gammal häst fr svenska GEMLA.

En i originalskick ligger på ca 5-8000:- litet beroende på storlek och skick. Men då ska den vara i princip i skick som när den var ny. I ruffigt originalskick möjligtvis kring 2000:-.

/KT
 
Sv: Tagel till gunghäst?

Testa att ringa till olika skinnberederier, vet att när jag jobbade skickades alla våra hudar till Tranås.

Oftast brukar både ju manen och svansen vara kvar när man har ett hästskinn. Men det kanske har skadade hudar där du kan få manen och svansen.
 
Sv: Tagel till gunghäst?

Håller med KT, det är med största sannorlikhet en Gemla och inte originalskick, alltså fritt fram för ts egen fantasi :)


Jag hakar dock på denna tråden eftersom jag också är intresserad av att hitta någonstans i Sverige att köpa tagel till gunghästar...hittills har jag köpt från England.
Slakteri borde ju vara en möjlighet, men finns det några svenska slakterier som alls tar emot hästar längre?
 
Sv: Tagel till gunghäst?

Ja det finns slakterier som tar emot hästar, men alla hudar säljs i princip redan innan de är flådda. Så var det hos oss i alla fall, vi fick betala ersättning om det var för mkt kött på hudarna eller om vi skar sönder dem.
 

Liknande trådar

Utrustning Ni som har hästar med grovt tagel och håller manen kort, vad har ni för knep för att det ska bli snyggt utan att man förstör händerna...
Svar
16
· Visningar
1 153
Senast: iNHALE
·
Hästvård Fick lite av en chock igår när jag borstade hästens svans...När jag höll i svansroten för o "hålla emot" när jag började längst ner, så...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Hej Jag vill köpa en matta till min nya lägenhet men behöver lite tips.😊 Nu är bilderna kanske inte rättvisa för det är mörkt ute, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 541
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Jag blev för ett antal år sedan tilldömd ett skadestånd på närmare 20.000kr. Först nu har detta skadestånd börjat betalas ut via...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp