det finns spesiella små tandborstar man kan trä på fingret.

jag har en gammal tik som är jättebesvärad med tandsten. Det finns spesielt torrfoder som hjälper bra mot tandsten men hon måste äta et spesielt hjärtfoder. Dessutom är hon jättekräsen på ben. Ânda hon gillar är grisöron, men jag tror inte dom är bra för henne då dom är rökt, hon ska inte ha mycket salt för hjärtat. Vetrinären sa även at dom hjälpte minimalt med tandsten. Några tips om smaskiga ben med lite salt?

vad var det för nån spray man kunde använda? hördes jättebra ut!

om man har belägg som man inte kan ta bort själv lönar det sej at ta bort det, eftersom det är väldigt svårt at hålla undan det, då den har fått nåt at "väksa" på.
 
jag vet inte om du har testat märgben. Såna som finns i charken i affärerna. Mina hundar älskar dom. Antingen kan du koka dom eller ge dom råa.
 
Du kan förebygga tandsten genom att borsta tänderna regelbundet på din hund.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
1 386
Senast: Stergo
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
560
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Unghunden äter Mush. Vi ska åka bort några dagar om ett tag, jag kan inte ha med fryst mat. Jag antar att jag får ta lite tid och fasa...
Svar
14
· Visningar
773
Senast: hundtant
·
Övr. Katt Nu blev jag plötsligt med kattungar, och måste ut och köpa mat till dem. Min gamla katt hade allergiproblem och kunde bara äta...
Svar
2
· Visningar
464
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp