Tanter och gubbe traden part 7

Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Välkommen Kratus och Oldie! :)

Ja, imorgon kommer Idavallen. Tänkte sätta henne på att passa en 4 och en 5-åring och mocka våra permanentboxar, medans jag och sambon tar en ridtur runt sjön ;)
Säg inget till henne, det får bli en överraskning :)

På midsommar blir det lugnt. Det blir jag och sambon , de små och 18-åriga dottern som kommer imorgon från Göteborg. Hon blir väl kvar här ett tag hoppas jag.
Ska få henne att rida Lasse så jag får ridsällskap. Hon red ju en del på honom för 2-3 år sen, så det ska nog gå bra.
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Du får sätta på "bocksnören" som man gör på ridskoleponnyer som drar tyglarna ur händerna på ungarna;)

Hmm, får se om jag behöver bygga nåt till hösten, eller nåt. Annars får jag väl rasta er i skogen utan häst, vi kan ta min galopprunda;)
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Välkommen säger jag oxå till nytilskotten :D

Midsommar, jo den tillbringas på jobbet. Tjohooo... not.
Skål ta mig faan..:devil:

Men just nu kan det kvitta ...trist sommarväder iaf :mad:

För min del kan du sätta vilket datum som helst... jag försöker komma.
Efter denna sommaren så har jag lite att ta av...;)

Kanske sticker iväg en utlandsrunda i höst, vet inte när än.

För min del är det inte tvunget att jobba hos dig haha, jag kan nöja mig med att prata och dricka vin :angel:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Hehe, nä, förmodligen finns inget allvarligt att göra. Men jag vill ju inte att ni ska bli uttråkade;)

Idag är det skumt väder här, regningt och soligt om vartannat.

Igår flyttade jag ner hästarna till hemmahagen så de kan beta av den innan den ska putsas, men pållen var faktiskt helt som förbytt:confused: Anföll den andra valacken, sprang och skulle hålla sig mellan gamla islandsstoet och ponnyn hela tiden. De har alltså gått ihop innan också... Och vid midnatt sprang de båda så det dundrade i marken utanför sovrummet. Och vi håller på och skrittar:crazy: Får hem snart och kolla hur hans ben ser ut, han har ju lite problem att hålla reda på dem...
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Har också flyttat hästar idag... Inte mina egna dock..

Två ettåriga shettisdamern har flyttat in... Än så länge är de inte accepterade av tvååringen... Men det kommer väl...

Själva flytten gick bra... Den ena av shettisdamerna klev på transorten utan problem... Den andra fick vi skyffla in... Samma dam som vägrade kliva på transporten vägrade sen gå av... Hon har uppenbara problem med rampen..

Nåja föredelen med små hästar är ju att man får på dem även om de sätter sig på tvären..

I hopsläppet gick relativt odramatiskt.. Men Loppan är inte intresserad av att umgås med småglin... Hoppas hon kommer på andra tankar relativt fort... För det är ju tänkt att dessa små damer skall vara hennes sällskapsdamer... Idag försöker jag dock inte lämna henne ensam i hagen med dem.

Bäcka är inte fullt lika avigt inställd.. Hon såg ut som ett stort frågetecken när hon såg dessa små hästar.. Hon har nog aldrig sett en så liten häst tidigare. - Kan hästar komma i så små storlekar!!!.. såg hon ut att tänka...

Men det är klart.. Uppfödd på ett travstuteri... och sen bott hela livet hos mig så hon har nog aldrig sett sånt där förrut..
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Och idag står de och kliar varandra som superbästisar...:crazy: Kommen man nånsin att förstå sig på hästar?
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Och snäll som en gammal gunghäst var han att rida idag:) Perfekt väder att rida i, blåste lite, men runt 20 grader. Lite irriterande flugor, men annars en mysig runda i skogen. Åh, vad det är skönt att ha häst såna dagar:)
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Och idag står de och kliar varandra som superbästisar...:crazy: Kommen man nånsin att förstå sig på hästar?

Nej...det kommer man nog inte att göra.. :D
men.. ngt hade väl gått snett dem emellan igår. Precis som vi, är ju dom också på dåligt humör ibland. :devil:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Precis hemkommen från en härlig tur tillsammans med Carre,vi hade turen på vår sida fick bara liiite regn på oss på hemvägen ,när den stora skuren kom var vi i stallet:D
Sen lagon till fikat så sken solen igen
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Tack för välkomnandet!!! :D

Yes, hovis kommer imorgon och slår på tappsko! :bow: :banana: Och hon som har hand om betet kunde ta in och släppa ut efteråt. :bow:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Ja, det var saliggörande att vara ute idag!!! Lilly var också lugnet själv, pigg men samlad och fantastisk att trava utmed ravinen. Hasade ner oss mot ån i makligt tempo nerför den brantare delen av stigen. Vadade över ån och sen travade vi lite lätt utmed stigen som följer ån norrut som vi ännu inte utforskat...och jisses, den är ju hur lång som helst:eek:. Ska ta den en förmiddag framöver så jag kan utforska den lite mer och kanske ha Rocket på släp...om jag får honom över ån då. Han har inte testats där än:cool:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Kratus - då kan vi snart ta en skrittrunda tillsammans:) Fast jag travar lite nu också, han springer ju ändå som en tosing i hagen emellanåt...
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Kratus - då kan vi snart ta en skrittrunda tillsammans:) Fast jag travar lite nu också, han springer ju ändå som en tosing i hagen emellanåt...

:bump: Det går alldeles utmärkt med lite trav också... Min pålle brukar smyga över i galopp ibland. :angel: Alla andra travar ju så fooooort. :p
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Jag har också ridit i kväll.Lade ner alla tankar på galopp och fick en fin runda,traven idag var lugn och skön:),kan bli lite stötig och ojämn ibland.

Prio ett idag var annars gräsklippning,som vanligt gäller det att passa på vid ledighet och när gräsmattan är torr,skulle nog kunnat vänta några dagar men som sagt,vet inte hur läget är då:grin:.Och hade tur,regnet idag kom en timme efter jag var klar.

Svettades i heltäckt mundering,polo och byxor nedstoppade i strumpor,keps och handskar.Blev så eländigt knottbiten häromdagen så ville inte ha fler bett.Tror jag blev lite sjuk av det faktiskt för de senaste dagarna har jag varit så konstigt trött.
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Kl.

Hej på er och välkommna Kratus och Oldie!!

Men jösses vad ni rider och rider allihopa!! Man blir rent av avundsjuk ju :crazy:

Semestern började i söndagskväll kl 21.00 och sen dess har vi haft barnbarn här :laugh: Emanuel kom i söndags, han ville ha lite semester från sina syskon och han blev kvar till i går då kom hans syskon Theodore och Felicia hit och Emanuel åkte hem! Men i kväll har vi barnfritt!

Annars så har vi påbörjat med op bantning, vi promenerar och tränar Nh. Har ingen brådska utan det får ta den tid det tar. Att banta häst är tydligen inget man gör i brådrasket men som sagt vi skyndar långsamt.

Jag har som de flesta redan sett, anmält mej och Winnie till premiering i Rättvik den 27/8 :eek: Så nu ska vi börja träna så vi inte gör bort oss alldeles när vi ska dit :angel: Och ja då gubben, jag ska träna på att springa i takt med henne! Men nog är det lite pirrigt allt. Nu har ju mina uppfödare lovat att visa henne, men det är lika bra att jag oxå övar och lär mej för man vet aldrig.
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Förresten Tajger! Det är så roligt att läsa om dina resor men för min del så är jag inte det minsta avundsjuk. Jag trivs bäst här hemma under min korkek jag :angel:
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Jag ser till att vräka på oss ordentligt med "medel" som motar flugfäna när vi ska ut. Just för att slippa dra på mig för mycket kläder ;) . Vi var rätt befriade igår, dom surrade en bit ifrån oss men landade inte och det var skönt.

Denna dag...jag är ledig...OCH VAKNAR 05.21 :eek:...tvingade mig att ligga en timme till men sen var det bara att ge upp. Har redan ätit frukost och är inne på andra koppen kaffe:cool:

Ska ägna dagen åt "shopping"...mer flugspray åt hästarna och så lite mat då m.m.
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Brimmis - Men jag skriver inte för att ni ska bli avundsjuka! Jag delar med mig för att de som tycker det är roligt ska känna sig inspirerade:) Alla gillar vi olika, en del vill vara hemma, en del vill fjällvandra, en del åka motorcykel runt Europa, en del åker på festival och tältar, andra nåt helt annat. Det kan ju ändå vara kul att se vad andra gör, eller?

Idag vräker regnet ner här, så bara tanken på ridning, tälta, festivaler eller andra utomhusaktiviteter får mig att rysa:(

Vad skönt att du börjar komma igång med bantningen, ja, hästens alltså, fasen vilken liten donna att luras;)
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Bäcka är inte fullt lika avigt inställd.. Hon såg ut som ett stort frågetecken när hon såg dessa små hästar.. Hon har nog aldrig sett en så liten häst tidigare. - Kan hästar komma i så små storlekar!!!.. såg hon ut att tänka...

Haha, det var som vår hund igår. Vi gick förbi en häst hage, med en shettis med betes reducerare, ojoj, Totti stod still, skarpögd stel o svansen spikrakt upp. Tror han trodde det var en STOR hund med munkavel, haha!

Men det är klart.. Uppfödd på ett travstuteri... och sen bott hela livet hos mig så hon har nog aldrig sett sånt där förrut..[/QUOTE]

Vi hade en häst som kom direkt från travet, vid en av skogspromenaderna mötte de en häst med ryttare på ryggen- hon blev sket rädd, slet sig o sprang hem. För att inte tala om då en vit häst kom in i hagen....
 
Sv: Tanter och gubbe traden part 7

Hur ser det ut för er v 38-39-40? Nån av veckorna som verkar bra? Jag får konferera med herrn i huset också, men som det ser ut nu så är där tomt:)

Jag har ju inte svarat än, har slarvat lite med tråden ser jag. Jag har mkt på jobbet just då så jag vågar inte säga något. Skulle vara jätte kul att komma, men bestäm ni datum så vet jag längre fram om jag kan eller ej. GÄRNA Gekå's oxå.

Men nu är det snart midsommar! Vad ska tanter och gubbar hitta på?
Lite osäkert än, är bortbjudna till en annan familj, sill lunch, lekar o grill på kvällen. Men just nu ligger vi nerbäddade med halsont...

Och, jag har nog missat att välkomna er nya: välkomna Kratus o Oldie! Snabb presentation av mig: tant som bara rider ponny, tyvärr var jag tvungen att ta bort min i Maj pga nedsatta njurar. Men jag hjälper till i stallet med ett varmblod (1.65) 2 islänningar och en C-ponny. Mest skogsridning o lite, lite dressyr. Bor hyffsat nära Tajger, ett par mil norr om, strax utanför den stora staden på Sveriges framsida, haha!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 186
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 300
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Ja vi kan drillen nu, nya folk presentera er garna med bilder av er sjalva, era kritter och framfor allt PALLEN, Ja just den ja, som vi...
94 95 96
Svar
1 912
· Visningar
107 965
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
113 333
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp