Tårtor, bröd, kakor och annat

Status
Stängd för vidare inlägg.
En googling säger att det ska gå att frysa ugnsbakad cheesecake, men inte så länge (verkar ju inte vara några problem i ditt fall dock ;) ) samt tänka på att tina den långsamt (gärna i kyl).

Så jag hade testat, men kanske väntar med lingongarneringen tills den ska ätas :)
Jag hade ju kunnat googla själv men valde fråga allsmäktige buke :D.
 
Bakat pepparkakor
47183410_2152491794803291_2338070627031711744_n.jpg

Skogaholm pepparkaksdeg
 
Stockholmare: är det någon som vet en bra (fysisk) butik i Sthlms-området? Behöver köpa mer grejer imorgon till pralinbak (form, pensel och färg) :)
Kan skicka på PM.
 
Stockholmare: är det någon som vet en bra (fysisk) butik i Sthlms-området? Behöver köpa mer grejer imorgon till pralinbak (form, pensel och färg) :)
Kan skicka på PM.
Jag har köpt pralinformar på Kitchen lab på Birger Jarlsgatan, dock var det inte alla som fanns i lager i butik när jag var där.
 
Jag har köpt pralinformar på Kitchen lab på Birger Jarlsgatan, dock var det inte alla som fanns i lager i butik när jag var där.

Tack för tips, hittade Cordon-Blue också men de verkar rätt så dyra. Får kika in hos båda :) Eller om någon anna vet någon fler butik.
 
Jag väntade tills barnen sov så sött i sina sängar, och sen målade jag den gula ganachen med LÄTT hand. Hade lite väl mycket grädde i ganachen så den ville inte stelna riktigt. Annars hade det nog varit lättare. :angel:
Så imponerande! Och verkligen jättefin tårta (som dessutom låter så god!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat I tråden om tårtor, bröd, kakor och annat så delar vi ju med oss av våra fantastiska bakverk. Tänkte att det kunde vara roligt att ha...
2
Svar
23
· Visningar
3 726
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 411
Senast: Mia_R
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 771
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp