Tårtor, bröd, kakor och annat

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjort en laddning pepparkaksbollar att ta med till julmiddagen. Får nog bli en cheesecake också, men är ett par veckor kvar så ingen brådska med det.
 

Bifogade filer

  • IMG_20181112_093900.jpg
    IMG_20181112_093900.jpg
    231 KB · Visningar: 97
Funderar på att baka saffransbullar nästa helg. Tänkte försöka variera mig och göra någon form av fyllning. Någon som har nått bra förslag? :) Vill inte ha mandelmassa!
 
Funderar på att baka saffransbullar nästa helg. Tänkte försöka variera mig och göra någon form av fyllning. Någon som har nått bra förslag? :) Vill inte ha mandelmassa!
Cheesecake? :angel: :D



Det är det enda jag ska skriva i den här tråden :D Nä men vaniljkrämen, äpple/äpplemos, bara smör/kardemumma/vanilj/socker eller någon färskostkräm beroende på hurdana bullar du tänker dig?
 
Cheesecake? :angel::D



Det är det enda jag ska skriva i den här tråden :D Nä men vaniljkrämen, äpple/äpplemos, bara smör/kardemumma/vanilj/socker eller någon färskostkräm beroende på hurdana bullar du tänker dig?
Haha :p Bara väntade på att du skulle svara det ;)

Jo, jag funderade på om man kan göra en ”kardemummabulle-fyllning” och göra snurror... :d Fick väldigt goda saffransbullar på bokcirkeln förra advent, ska kolla med henne vad hon hade i :idea:
 
Ny dag - nya möjligheter för bakning :D
Jag och sambon bakade vit chokladkaka med lime och kokos i fredags till sambons jobb. Till det hade vi ett lime- och kokosfluff. Så gott! Dessutom blev det en hel del fluff över (åh nej! :eek: :D) så idag blev fluffet återbrukat som topping till muffins.

Muffinsen var med saffran, apelsin och vit choklad. Och så då fluffet ovanpå med kokos, lime, créme fraiche och grädde. Sååå gott!

DBC85E79-EBCD-4248-90EA-3A97B2E1C12F.jpeg
 
Hur länge kan man ha en cheesecake i frysen innan man ska äta den? Kan jag göra en i helgen för att äta först nästa helg?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat I tråden om tårtor, bröd, kakor och annat så delar vi ju med oss av våra fantastiska bakverk. Tänkte att det kunde vara roligt att ha...
2
Svar
23
· Visningar
3 786
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 421
Senast: Mia_R
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 839
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp