Taskig ridlärare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har praktiserat på en ridskola, inga namn nämda, ett tag. Nu var det så här att under en ridlektion för lite yngre ungdommar (ca.10 år) var det en tjej som inte var lika duktig som de andra.
Hela tiden var ridläraren på henne och tjatade, eller snarare skrek. Hon sa allt som tjejen gjorde fel, och när hon väl lyckades fick hon ingen berömm. Tillsist kallade hon in ekipaget till mitten av ridbanan och gav dem en rejäl utskällning. Den lilla flickan böjade gråta. Jag tyckte så synd om henne!! Hur ska hon kunna tycka att det är kul att rida?! Varför inte bara låta henne gå i en nybörjar grupp (med en snäll ridlärare) och börja om från grunden. Annars kommer hon aldrig upptäcka den där enorma glädjen som man ska känna när man rider. Jag tror inte att jag hade fortsatt om jag varit hon, och tänk vad mycket jag missat då!!
:mad:
// Arg Praktikant
 
Jag säger att det är barnmisshandel. som vuxen gör man inte på det sättet. En polisanmälan och en anmälan till Soc. Det är en fruktansvärt Kränkande behandling för det här barnet...
Finns det fortfarande sådana instruktörer? De ska inte arbeta med barn.
 
Jag säger att det är barnmisshandel. som vuxen gör man inte på det sättet. En polisanmälan och en anmälan till Soc. Det är en fruktansvärt Kränkande behandling för det här barnet...
Finns det fortfarande sådana instruktörer? De ska inte arbeta med barn.

Som sagt, tråden är 13 år gammal och eventuella brott är preskriberade för länge sedan.

Vi som jobbar på soc säger att detta inte är något för oss.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

A
Träning Hallu :) Undrar vad folk har för erfarenhet av utländska ridskolor jämfört med svenska? Själv slutade jag rida för 6 år sedan pga...
2
Svar
30
· Visningar
6 128
Senast: Karma
·
Hästhantering Jag har skrivit det här utifrån det jag har sett, och det här är min bild av ridskolor och hästarna som arbetar i dem. 10-åriga...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
14 082
Senast: Nemo1
·
M
Hästvård Behöver lite hjälp! Min häst är en 21 år gammal valack, och han tränas och tävlas ganska mycket. Han är i fantastiskt bra kondition och...
Svar
7
· Visningar
758
Senast: Monsterkaktus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp