Taste of the wild -äckligt?

Malibu_Stacy

Trådstartare
Någon annan som har eller känner till en hund som vägrar äta Taste of the wild?
Jag har nu provat två olika sorter (den med lamm och den med bison) ur deras sortiment och vovven bara spottar ut (alltså hon spottar verkligen ut, ibland flyger kulorna en bit :o).

Det är ingen kräsen hund annars, allt i godisväg slinker ner likaså matrester, ben och färskfoder. Även andra torrfoder (som innehåller lamm elller annat) äter hon. Så jag undrar verkligen vad det beror på, måste ju vara någon ingrediens eller liknande som hon inte gillar?
 
Sv: Taste of the wild -äckligt?

Jag har provat det på mopsen,men i hennes vokabulär ingår inte äckligt :D
Dock så tyckte inte frallan om det.
 
Sv: Taste of the wild -äckligt?

Alla hundar som smakat av vårt TotW har tyckt att det varit väldigt smakligt.
 
Sv: Taste of the wild -äckligt?

Jag tycker verkligen att det är konstigt då hon annars äter allt jag ger henne så det är absolut ingen kräsen hund jag har.
Tycker att det är så tråkigt då det är bra torrfoder, enda minuset är väl att det tillverkas i nordamerika så det är väl inte det bästa för miljön.
 
Sv: Taste of the wild -äckligt?

Mina vovvar var inte särskilt imponerade av ToW men just vad gäller torrfoder är dom väldigt svårflörtade så det är inte det första fodret dom ratar
 
Sv: Taste of the wild -äckligt?

Det är ju en hel del naturliga tillsatser i detta foder som säkert en del hundar kan tycka blä om, ifall smakerna känns.
Det är ju inte bara spannmål och kött så att säga.
 
Sv: Taste of the wild -äckligt?

Det är inget spannmål i taste if the wild överhuvudtaget, en av anledningarna till att jag tycker att det är ett bra foder.
Men visst kan det vara någon av de naturliga tillsatserna hon ratar.
 
Sv: Taste of the wild -äckligt?

Ja jag vet det. Det var just det jag menade. Det är annat i så som bär osv och är hunden inte van vid det och fodret har en smak av detta så kan den säkert tycka blä om det.
 
Sv: Taste of the wild -äckligt?

Verkar vara rätt blandat, antingen verkar hundarna älska det, eller hata det, funderar på att prova det till min lilla skrutt som knappt ens går med på att äta mer än en HALV dagsranson av torrfodret han har nu!
 
Sv: Taste of the wild -äckligt?

6 kilo va väl inget :p
Jag mitt smarthead tog hem 60 kg (!!!!) färskfoder som visade sig förmodligen innehålla för mkt blod för mina hundar. Då känner man sig lagom duktig :cool:
 
Sv: Taste of the wild -äckligt?

Taste of the wild har smakgaranti så du borde kunna lämna tillbaka det om vovven inte gillart. Enligt säljaren jag pratat med är bison den variant som de får minst reklamationer på, dom flesta gillar den, men det betyder ju såklart inte alla!
 
Sv: Taste of the wild -äckligt?

Jag beställde via internetshop och orkade inte krångla. Trugade i henne drygt 1,5 kg resten gav jag bort. Ja där ser man, smaken är väl som baken ;)

Shark: Hjälp! Det var verkligen mycket. Vad gjorde du med allt?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag behöver råd om bra och gott torrfoder. Vår golden blir 1 år nu och har sedan vi tog hem henne som 8 veckors varit kräsen vad gäller...
2
Svar
23
· Visningar
1 969
Hundhälsa Har såklart pratat med veterinären och har tid klockan 13 idag men måste få skriva av mig. Är orolig över min ena hund. Hon har varit...
Svar
4
· Visningar
2 901
Senast: eldhroka
·
Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
1 908
Senast: MJLee
·
Övr. Hund NU har jag försökt allt jag kan komma på men ingenting fungerar och tålamodet och orken börjar liksom försvinna och jag känner mig lite...
2
Svar
21
· Visningar
2 891
Senast: Jojjo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp