Bukefalos 28 år!

Telefonförsäljare

Sol

Trådstartare
Mitt abonnemang har precis gått ut vilket tydligen innebär att jag blir offer för telefonförsäljare som vill att jag ska byta abonnemang. Min mobil är NIXad neb jag vet att försäljare från min operatör fortfarande kan ringa utan problem. Mitt problem är att en jäkla massa fulföretag ringer. De senaste (Viafone) fick jag inte stopp på förrän jag mailade till dem och meddelade att jag kommer polisanmäla dem för trakasserier om de inte slutar ringa mig. Jag sa alltså till de som ringde att jag ville att de skulle sluta ringa, vilket de inte gjorde. Jag fick då veta att jag skulle plockas bort ur deras register och nu har de inte ringt.

Nu ringer ett "annat" företag istället, Telefokus. Vi får se hur störiga de blir. Försäljaren jag pratade med blev rätt otrevlig när jag sa att jag inte ville prata med dem.

Båda dessa företag säger sig ringa å min operatörs vägnar. Kan det verkligen stämma? Bryr sig inte stora operatörer om sitt anseende? Anlitar de verkligen sådana här *censur*?

Hur i helsefyr ska jag få slut på dessa satsamtal? Det är sjukt jobbigt att jag ska behöva säga åt dem att sluta och tom. vara tvungen att maila och hota med polisanmälan för att få dem att sluta. Allt för att bara bli uppringd av ett nytt lika jävligt företag.
 
Sv: Telefonförsäljare

Som jag misstänkte då.

Jag får mao fortsätta leva med att dessa as ringer och terroriserar mig och fortsätta hota med polisanmälningar för att få stopp på dem?
 
Sv: Telefonförsäljare

Sist någon sådan ringde mig svarade jag med ett "både du och jag vet att du inte jobbar åt Telia(som det var i det här fallet)".
Han la på direkt och de har inte ringt igen.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag flyttade för tre år sen råkade det slumpa sig så att samma stora mäklarfirma sålde både min lägenhet och den jag köpte. Nu...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 083
Senast: Görel
·
Äldre För en månad sedan köpte vi en bil av ett företag, en mindre bilfirma som vid googling verkade vara reko. Två veckor senare ringde de...
2
Svar
34
· Visningar
3 673
Senast: vindvissla
·
Skola & Jobb Jag fick ett samtal från en gammal kollega för några veckor sedan, han hade ganska nyligen startat ett företag (dotterbolag till ett...
2
Svar
25
· Visningar
4 079
Senast: WBanna
·
Äldre Beställde 1 Augusti ett mobilabonnemang + ny mobil. Första gången någonsin jag kommer ha ett abonnemang,har bara haft kontantkort innan...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp