Testa att bomba på Hollywood Park

Sv: Testa att bomba på Hollywood Park

Wow cooolt :love:

Synd det blåste i micen så man inte riktigt fick höra hästen och att det var så svårt uppfatta hur fort det egentligen går, det hade varit ännu häftigare.

Men måste ju fråga lite oxå..

Vad är Bomba?
Varför används en "ledare" som han på den andra hästen som håller i så där?
*ren nyfikenhet*

Bomba är att bara blåsa på.:bump:

Man har ofta en ledhäst med kapplöpningshästarna i USA. I bland kan det vara tränaren som rider med för att kolla hästen men ofta är det för att inte hästen ska dra järnet innan man kommer fram till pålen (märket) man ska gå fort ifrån. Vissa hästar går alltid med sin ponny för att hålla sig lugna och trygga.

Ledhästarna kallas för "ponny" även om det är stora hästar. Ofta är det QH men det finns även dom som har kvar gamla galoppörer som har ponnyjobbet som en andra karriär. Många av tränarna har en ponny som en slags kombinerad cykel och vilstol.:angel:

Sen finns det även proffs som har ett antal ponnies som dom använder för att hjälpa till på morgnarna med, ibland går hästarna på träningsbanan utan ryttare, bara med en ponny. Ponnyproffsen tar även hästar ner till startboxarna på eftermiddagarna. Kul jobb!:laugh:

Om jag var sjukt ridsugen innan så blev det bara så där tiotusen gånger värre nu.
Underbart:love:

Jockey-cam och en "blimp"-cam i motorvägskurvan står på önskelistan inför dagens lunchgalopp på Täby!:D

Visst är Jack underbar?? Han gillar verkligen sina hästar och han har en massa stray hundar som han tar hand om också.:love:

Jag skulle ju kunna var en straydog och bo med honom vilken dag som helst i veckan,what about you CaManen,skulle inte du det oxå.:love:

Jag är nog heller en stray cat om jag inte får vara en pizzar8. Hundar är så hoppiga och luktar så konstigt....

är så hoppiga och luktar så konstigt,var det ja:bump:
Verkar som om jag är en stray dog personifierad
ABSOLUT nu GARVAR JAG IHJÄL MIG,,IGEN:love::love::love:
nog inte bra detta ,med bukefalos hahahahahahahahahaha

Tänkte bara fylla i att dom gick 6F (1200m) på 1minut o 12sek.... =)

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
540
Senast: MJLee
·
Övr. Barn Jag har tänkt länge att jag vill åka till Tom Tits med barnen, och nu kommer en stängningsdag när jag kan vara kompledig. Vi har dock en...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Mirre
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 816
Kultur Jag är såååå taggad!!! :banana::banana::banana: På lördag är det äntligen dags, årets höjdpunkt då det inte är ngt fotbolls-vm på tv ;)... 28 29 30
Svar
584
· Visningar
31 660
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka