Eurovision Song Contest 2019 - FINALEN

Aha, jag trodde att du visste mer om det eftersom du hittat klippet. Men det låter ju i alla fall bättre än det vi hörde.
Fick det från min körledare som är musiker i sthlm med många kontakter.
Screenshot_20190520-190327_Facebook.jpg
 
Fast nu var det ju en gigantisk skillnad. De sura tonerna var rejält nedtonade. Så här önskar man ju, inte minst för hennes skull, att det hade låtit i lördags. Att hennes röst, vid 60 års ålder, har blivit tunn och spröd känns bara naturligt. Utan sura toner är det trevligt att höra henne igen.
 
Detta bekräftar vad jag känt och fått konstiga blickar för när jag nämnt det - numera är det bättre att gå på konsert via youtube än att faktiskt vara på plats.
Jag har efter många års extrajobbande på festivaler och konserter dragit på mig rejält tinnitus och - leda för konserter. En både sitter bekvämare och hör artisten och musiken på allra bästa sätt via skärmen hemma. 😎
 
Visste du det här innan? För jag tyckte inte att det framkom någonstans. Tycker bara att det var väldigt sniket gjort. Inte sjyst.
Det framkom ingenstans men om det finns ett fast antal länder som ger ett fast antal poäng så finns det ett fast antal max poäng. Och då skulle vi i soffan kunna räkna ut vad det sista landet får för poäng. Mer spännande och mer ärlig blir det om det står mellan de sista 2 eller 3 och presentatören säger: Nu återstår det si och så mänga poäng att fördela mellan land X och Y...
Och jag vill minnas att ESC också har gjort så det senaste åren.
Madonnas team försöker försvara hennes framträdande och har släppt den här versionen som enligt dem är hur det egentligen lät

Jag vet inte om det är speciellt mycket bättre... :angel:
Jag gillar kören! Väldigt Notre Dame-esk. Förväntade mig egentligen att något på scen spontant skulle börja brinna och att Madge skulle säga något om branden.
Flaggorna känns lite sista minuten men jag är glad att hon valde att inkludera det.
 
Fast det är taskigt för värdlandet Israel. De jublade åt sin enda 12:a från Vitryssland i jurygrupperna, men i själva verket skulle de ha hamnat i botten. Så nu gråter väl den där känslosamme sångaren igen :D
 
Hela den där idén med "aggregerat resultat" kändes ju sjukt märklig från början. Som någon form av vitrysk Eurovision-folksjäl, statistiskt uträknad. Hade nu juryn fuckat upp så att de inte får vara med och rösta i finalen så får de ju liksom stå sitt kast, tänker jag?
 
Hela den där idén med "aggregerat resultat" kändes ju sjukt märklig från början. Som någon form av vitrysk Eurovision-folksjäl, statistiskt uträknad. Hade nu juryn fuckat upp så att de inte får vara med och rösta i finalen så får de ju liksom stå sitt kast, tänker jag?
Ja, det tycker nog jag också.
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 248
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 525
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 977
Senast: malumbub
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 846
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp