30 days of Yoga with Adriene

Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4 tillsammans med Adriene på youtube och jag ser framsteg redan nu. Däremot så har jag givetvis lite problem med olika positioner och får justera lite eftersom, men försöker verkligen att genomföra sessionen så som den är upplagd.

Syftet med detta? Ja du, jag behöver lite andra rutiner i min vardag och min kropp är så stel att en pinne skulle bli avundsjuk. Framförallt känns det sådär lite spirituellt att jag vill att mina energier i kroppen ska flöda fritt, vilket jag hoppas att detta ska hjälpa mig med. Något jag upplever efter dessa 4 dagar är att det känns genomförbart och även om det kändes oerhört ovärt första dagen så är det okej, jag gör någonting med min vardag, om så än bara 30 minuter.

Mitt nästa mål är att få in dessa pass även de dagar jag jobbar (börjar 8.30 och måste gå 8.00 hemifrån så det är inte så svårt egentligen) och förhoppningsvis kunna delta i Adrienes övriga pass som ska vara mer fettförbrännande..

Några andra som vill vara med i detta? Hon har tydligen en speciell video för ryttare ;)

Länk -> 30 days of Yoga with Adriene
 

Jag tänkte köra ett pass ute på altanen i skymningen, men då kom myggorna. Så det fick bli inomhus - hot yoga!

Jag gjorde just day 5, så det går långsamt men än har jag inte givit upp.
 
Gjorde dag 1 idag. Är så sjukt stel och dålig hållning så måste ta tag i det. Fick lite spänningshuvudvärk men det är väl bara för att jag är så spänd. Jag är en sån där stressig typ som bara vill vidare till nästa övning så ska bli lite intressant.
 
Jag körde dag 10 av TRUE idag... :angel: Men känner noll stress eller tvång att köra varje dag, kör bara när jag känner för det :D

Dagens pass började med att man skulle gnida handflatorna mot varandra jättesnabbt för att få upp värme mellan händerna och sen lägga händerna mot magen. Hon ba "Perfekt nu när det är kallt ute"... Ja om man kör i januari ja, inte nu i värmebörjan i augusti när det är 30 grader ute 🤪:laugh:
 
Dag 7 idag. Jag var extremt trött innan, höll på att somna i en solstol och har ätit dåligt. Passet var därför väldig tungt att genomföra och jag gjorde inte ens alla styrkemoment utan la in lite mera stretch istället.
 
Är på dag 27 och trots att jag styrketränat en del innan märker jag definitivt effekt! Har blivit mycket starkare i diverse plankövningar! Och så har jag blivit mer medveten om min kropp, exempelvis har jag märkt att jag spänner axlarna något ohyggligt stup i kvarten, så nu övar jag på att slappna av och låta dem sjunka ner även vid andra tillfällen än yoga-passen. Och avslappnings- och andningsövningarna känns väldigt nyttiga för mig :up: sammanfattningsvis är jag väldigt nöjd! Jag ska absolut fortsätta med hennes andra yogaserier efter den här:)
 
Har känt mig spänd, trött och lite småont i kroppen den senaste tiden. Så kom att tänka på denna tråden så nu har jag äntligen provat Dag 1.
Stelt och spänd och knakade lite överallt till en början, blev bättre mot slutet. Visste att det var illa men inte så illa. Ska bli spännande och (försöka) fortsätta med resten utav dagarna. Tror det kan göra mig gott på flera plan. :)
 
Har nu gjort sista dagen och är väldigt nöjd! Jag insåg efter ett tag att jag gjorde Home-varianten så nu funderar jag på att börja med den andra 30-dagars yogaserien! Det verkar ju finnas hur många olika som helst :)
 
Är det bara jag som tycker det är störande att vissa avsnitt är 15 minuter och andra 30 minuter? Ibland vill man köra 30 minuter och ibland hade det varit lämpligare med 15 minuter.
 
Är det bara jag som tycker det är störande att vissa avsnitt är 15 minuter och andra 30 minuter? Ibland vill man köra 30 minuter och ibland hade det varit lämpligare med 15 minuter.

Jag har hoppat lite mellan dagarna av just den anledningen. Inga stora skutt men har tagit dag 9 på dag 7 och sen backat etc. Tycker att det har fungerat bra :)
 
Styrketräning med några kollegor idag och jag insåg att jag har blivit MYCKET starkare! Jag har alltid gjort armhävningar på knäna utan bara klarat enstaka på fötterna, men idag körde jag alla tre set på fötterna!!! :D Kanske inte superfort men jag klarade det! Kollegorna var mäkta imponerade!

dessutom kände jag lite på magmusklerna som varit rätt sargade efter tre graviditeter, och jag vet inte om jag inbillar mig men nog sjutton känns det som de blivit lite bättre efter att jag började med yogan. Det är en mindre lucka mellan dem nu och på en kortare bit. Yngsta barnet är två år så jag hade gett upp hoppet om att de skulle bli bättre.
Nu är jag ännu mer peppad att fortsätta med en ny serie! Ska försöka få tid att köra första passet ikväll :bump:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Idag har jag påbörjat 30 days of yoga with Adrienne, Movement. Nån mer som håller på så vi kan peppa varandra? Den största...
Svar
0
· Visningar
233
Senast: Helly
·
Kropp & Själ Vi har ju haft två stycken trådar fokuserade på Yoga with Adrienes “30 Days of Yoga”-utmaningar på senaste, men jag tänkte att en lite...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
8 145
Kropp & Själ Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
8 809
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 190
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp