30 days of Yoga with Adriene

Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4 tillsammans med Adriene på youtube och jag ser framsteg redan nu. Däremot så har jag givetvis lite problem med olika positioner och får justera lite eftersom, men försöker verkligen att genomföra sessionen så som den är upplagd.

Syftet med detta? Ja du, jag behöver lite andra rutiner i min vardag och min kropp är så stel att en pinne skulle bli avundsjuk. Framförallt känns det sådär lite spirituellt att jag vill att mina energier i kroppen ska flöda fritt, vilket jag hoppas att detta ska hjälpa mig med. Något jag upplever efter dessa 4 dagar är att det känns genomförbart och även om det kändes oerhört ovärt första dagen så är det okej, jag gör någonting med min vardag, om så än bara 30 minuter.

Mitt nästa mål är att få in dessa pass även de dagar jag jobbar (börjar 8.30 och måste gå 8.00 hemifrån så det är inte så svårt egentligen) och förhoppningsvis kunna delta i Adrienes övriga pass som ska vara mer fettförbrännande..

Några andra som vill vara med i detta? Hon har tydligen en speciell video för ryttare ;)

Länk -> 30 days of Yoga with Adriene
 

Kul med en tråd! Jag kör 30 days of yoga med Adriane nu på semestern! Kände att jag behövde lite omväxling mot vanliga styrketräningen som jag brukar köra kombinerat med löpning och diverse vardagsmotion. Är väldigt nöjd hittills! Långsamt och tydligt så man hänger med :up: pass nr 6 funkade tyvärr inte alls för mig eftersom mina magmuskler inte gått ihop riktigt efter tredje barnet så jag kör hellre plankor än situps-liknande rörelse. Idag körde jag pass nr 8, avslappning och det funkade nästan för bra:angel: höll på att somna mitt i passet och blev helt vimmelkantig efteråt så jag gick och lade mig:o:angel:
 
Jag började med dag 1 idag. Hon har ju att två serier med väldigt snarlika namn ”30 days of Yoga with A.” och ”Home - A 30 day Yoga journey”. Det tog ett tag innan jag upp rätt serie på smarttv:n där länken i TS inte fungerade.
 
Testade den nu när jag körde ett pass. Och alltså, jag hade inte kunnat hålla position utan handen i mattan men jag kunde ändå få till en "lätthet" som i att jag kunde lyfta handen från mattan. Bara någon sekunder men ändå ett tecken på att all vikt inte är där så att säga. Får öva mer :D

Härligt att höra att det Går! Då har jag något att sträva efter :D Märkte idag att det blev lite lättare om jag ställde mig lite mer "på linje" än vad jag gjort tidigare. Kunde lätta lite med handflatan i vridningen åt vänster. Åt höger satt handen som klistrad i golvet :p
 
Härligt att höra att det Går! Då har jag något att sträva efter :D Märkte idag att det blev lite lättare om jag ställde mig lite mer "på linje" än vad jag gjort tidigare. Kunde lätta lite med handflatan i vridningen åt vänster. Åt höger satt handen som klistrad i golvet :p
Går ju alltid att sätta ner knät i mattan också för lite extra stöd och för att lättare hitta balans :) Jag hejar på dig :D 💪
 
Går ju alltid att sätta ner knät i mattan också för lite extra stöd och för att lättare hitta balans :) Jag hejar på dig :D 💪

Ja, just matta och balans är lite extra svårt för tillfället. Befinner mig i sommarstuga utan min yogamatta :down:

Kan passa på att fråga vilken yogamatta folk gillar? Jag har en billig från casall hemma som funkar helt fint men blir ju lite sugen på något bättre nu när jag kommit igång lite mer ordentligt med yogan.
 
Hur tittar ni på videosarna? Jag har hittills (2 gånger) tittat på väggtv:n, men hälften av tiden har jag ju huvudet och blicken riktad nedåt i mattan och då ser jag ju inte tv:n. Funkar det bättre med en padda eller en mobiltelefon på golvet?
 
Ja, just matta och balans är lite extra svårt för tillfället. Befinner mig i sommarstuga utan min yogamatta :down:

Kan passa på att fråga vilken yogamatta folk gillar? Jag har en billig från casall hemma som funkar helt fint men blir ju lite sugen på något bättre nu när jag kommit igång lite mer ordentligt med yogan.
Ah jag förstår, men då kanske det går lättare hemma sen :)

Jag har också en billig från Casall. Är väldigt nöjd med den. Tunn, ligger still och väldigt bra grepp :up:
 
Hur tittar ni på videosarna? Jag har hittills (2 gånger) tittat på väggtv:n, men hälften av tiden har jag ju huvudet och blicken riktad nedåt i mattan och då ser jag ju inte tv:n. Funkar det bättre med en padda eller en mobiltelefon på golvet?
Jag använder min laptop. Flyttar runt den lite efterhand :)
 
Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4 tillsammans med Adriene på youtube och jag ser framsteg redan nu. Däremot så har jag givetvis lite problem med olika positioner och får justera lite eftersom, men försöker verkligen att genomföra sessionen så som den är upplagd.

Syftet med detta? Ja du, jag behöver lite andra rutiner i min vardag och min kropp är så stel att en pinne skulle bli avundsjuk. Framförallt känns det sådär lite spirituellt att jag vill att mina energier i kroppen ska flöda fritt, vilket jag hoppas att detta ska hjälpa mig med. Något jag upplever efter dessa 4 dagar är att det känns genomförbart och även om det kändes oerhört ovärt första dagen så är det okej, jag gör någonting med min vardag, om så än bara 30 minuter.

Mitt nästa mål är att få in dessa pass även de dagar jag jobbar (börjar 8.30 och måste gå 8.00 hemifrån så det är inte så svårt egentligen) och förhoppningsvis kunna delta i Adrienes övriga pass som ska vara mer fettförbrännande..

Några andra som vill vara med i detta? Hon har tydligen en speciell video för ryttare ;)

Länk -> 30 days of Yoga with Adriene

Tack för tipset! Kört första passet :bow:
 
Ja, just matta och balans är lite extra svårt för tillfället. Befinner mig i sommarstuga utan min yogamatta :down:

Kan passa på att fråga vilken yogamatta folk gillar? Jag har en billig från casall hemma som funkar helt fint men blir ju lite sugen på något bättre nu när jag kommit igång lite mer ordentligt med yogan.
Åh jag fick i födelsedagspresent Manduka black mat pro. Den är jättebra tycker jag. Men den har fått kritik om att vara halkig. Vet inte varför men det kan vara så att den blir halkig om man är blöt?

Hade en Casall innan som jag gillade men som var min mans och 10 år gammal och smulade på ytan på ett läbbigt sätt.

Körde yoga 30 dagar Home, årets (har kört tidigare 30 dagar förra årets och förrförra, men det brukar ta mig ett år :rofl: att ta mig igenom) men fick ont i ryggen och får göra uppehåll.
 
Hur tittar ni på videosarna? Jag har hittills (2 gånger) tittat på väggtv:n, men hälften av tiden har jag ju huvudet och blicken riktad nedåt i mattan och då ser jag ju inte tv:n. Funkar det bättre med en padda eller en mobiltelefon på golvet?
Jag har på väggen, ibland får man pausa och titta, men jag tyckte man lärde sig ganska snabbt att lyssna och förutse vilken som blir nästa rörelse. Nu börjar jag närma mig slutet av 30 days, och märker verkligen skillnad! Övningar som var helt hopplösa i början går riktigt bra. :)
 
Jag har varit dålig i några dagar så har inte kunnat fortsätta, men ska försöka att ta mig igenom ett pass i kväll tänkte jag då jag mår bättre nu.
Klokt inte köra på när en inte mår bra!

Jag gjorde dag 1 två gånger och har nu gjort dag 2. Får inte riktigt till tiden trots semester, har för många roliga projekt och annat jag vill/behöver hinna med också. Men bland annat därför det är så bra med en 30-dagars utmaning 😄
 
Dag 3 idag och tydligen kan jag inte stå på ett ben längre 🤦‍♀️ Än mindre röra på benet som inte har kontakt med golvet 🙈😂😂 Den positiva upptäckten är att jag har starkare magmuskler än jag trodde 🌞
 
De andra 30-dagars, är de svårare/annorlunda än "30 days of Yoga"? Jag börjar ju närma mig slutet och vill hitta en att fortsätta med!
 
Jag fick feeling och kände att månadsbytet behövde utnyttjas - så jag drog igång 2018års 30 days "TRUE" i lördags. Så körde tredje passet idag. So far so good! Får se om jag håller i det hela månaden ut :D
 
De andra 30-dagars, är de svårare/annorlunda än "30 days of Yoga"? Jag börjar ju närma mig slutet och vill hitta en att fortsätta med!
Jag har visserligen bara kört två fulla 30 days, har precis börjat på min tredje. Men jag tycker det funkar fint att "börja om" på en ny omgång efter dag 30. Gillar att man får backa tillbaka lite och vara lite mer noga i övningarna när det går långsammare och Adriene förklarar lite mer 😊
 
Är det någon som fortsatt? Jag har inte gjort det pga hälsoproblem, men ska börja igen i morgon 😌
Jag tappade det när kroppen så nej tack efter att jag lagt golv i två dagar. Börjar återhämta mig, så snart hoppas jag lusten och energin räcker till för omstart 😊 men inte idag 🙈
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Idag har jag påbörjat 30 days of yoga with Adrienne, Movement. Nån mer som håller på så vi kan peppa varandra? Den största...
Svar
0
· Visningar
233
Senast: Helly
·
Kropp & Själ Vi har ju haft två stycken trådar fokuserade på Yoga with Adrienes “30 Days of Yoga”-utmaningar på senaste, men jag tänkte att en lite...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
8 144
Kropp & Själ Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
8 809
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 190
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp