Eurovision Song Contest 2019 - FINALEN

Läste att Island riskerar att diskas eftersom de hade halsdukar med texten Palestine i green room och viftade framför kameran.
Då tycker jag att Israel kan diskas, höll på att bli vansinnig på snubben som envist sprang upp bakom sverige i Green room så snart kamerorna var där.. Är helt på det klara att man viftar med sina flaggor och så, men att lämna sin plats och ställa sig bakom några andra känns inte okej alls.
 
Eller så tilltalar gospel helt enkelt inte Europas tv-tittare? (Vilket var precis vad jag förutspådde.)

Att 200 miljoner tv-tittare skulle tycka att Sverige inte förtjänar att vinna tror jag är att ge oss alldeles för stor betydelse.
Håller med. Jag själv har full förståelse för att folk inte röstade på låten, det hade inte jag heller gjort. Däremot kan jag se och höra att han är jäkligt duktig på sin grej och blir genuint glad när det går bra osv. Det gör att det inte stör mig det minsta om andra gillar honom, röstar fram honom och han vinner. Men att själv rösta fram honom? Nä. Det fanns annat som tilltalade mig mer (både i svenska tävlingen och i Eurovision).
 
Sverige kom 3 i semln, efter Nederländerna och Nordmakedonlen. Norge kom 7.

Jag tycker att det är nåt märkligt med tittarnas röster i finalen. Hur mycket kan så många människor ändra sin åsikt på två dagar? Så att Norge går från 7e plats i sin semi till 1a av alla? Väldigt märkligt!
 
Jag tycker att det är nåt märkligt med tittarnas röster i finalen. Hur mycket kan så många människor ändra sin åsikt på två dagar? Så att Norge går från 7e plats i sin semi till 1a av alla? Väldigt märkligt!
Ja, funderar också över det. Men det kanske är väldigt många fler som tittar/röstar i finalen än i semi?
 
Såg bidragen igår men orkade inte bry mig om att se röstningen. Tycker det var en bra vinnare, låten och framförandet var bra tycker jag.

Jag förstår inte meningen med att ha både juryröster och folkets röster som Eurovision är numera. Känns inte som att juryrösterna betyder något när det mesta ändå brukar ändras med folkets röstet. Det är bara långdraget och segt enligt min mening när allt ändå ändras i slutet för det mesta. men det är ju bara min åsikt såklart!
 
Såg bidragen igår men orkade inte bry mig om att se röstningen. Tycker det var en bra vinnare, låten och framförandet var bra tycker jag.

Jag förstår inte meningen med att ha både juryröster och folkets röster som Eurovision är numera. Känns inte som att juryrösterna betyder något när det mesta ändå brukar ändras med folkets röstet. Det är bara långdraget och segt enligt min mening när allt ändå ändras i slutet för det mesta. men det är ju bara min åsikt såklart!
Fast betydelse har det ju, med enbart jury hade Sverige vunnit, med enbart tittarröster hade Norge vunnit. Med en kombination vann Nederländerna.
 
Värdig vinnare men tycker som många andra här synd om John, som trots en så lyckad insats och ganska lyckat resultat fick känna sig som en förlorare, pga hur allt presenterades.

Och helt i onödan! För varje land fördelar 58 poäng i "teleröster", det blir 2.378 poäng totalt. Så när Duncan fick hela 261 poäng var det bara 151 poäng kvar att fördela mellan Lundvik och den fantastiska sångerskan från Nord Makedonien vars namn jag aldrig lärt mig. Även om Lundvik hade fått alla dessa poäng och NM noll räckte inte det för en seger. De 253 poäng som presentatörerna tjatade om i flera minuter fanns inte. Och som någon annan sa I tråden såg både Duncan och Lundvik ut att nästan börja kräkas av spänning.
Jag tyckte inte det var snyggt... Inte snyggt alls.

Bortsett från denna irritation så tyckte jag att det var en bra show! Många bra låtar, väldigt få dåliga låtar (Tyskland noll helt rätt :devil: ) Och nu när ESC kommer till min stad, eller en stad i närheten, ska jag nog kolla upp vad en biljett kostar!
 
Senast ändrad:
Och helt i onödan! För varje land fördelar 58 poäng i "teleröster", det blir 2.378 poäng totalt. Så när Duncan fick hela 261 poäng var det bara 151 poäng kvar att fördela mellan Lundvik och den fantastiska sångerskan från Nord Makedonien vars namn jag aldrig lärt mig. Även om Lundvik hade fått alla dessa poäng och NM noll räckte inte det för en seger. De 253 poäng som presentatörerna tjatade om i flera minuter fanns inte. Och som någon annan sa I tråden såg både Duncan och Lundvik ut att nästan börja kräkas av spänning.
Jag tyckte inte det var snyggt... Inte snyggt alls.

Bortsett från denna irritation så tyckte jag att det var en bra show! Många bra låtar, väldigt få dåliga låtar (Tyskland noll helt rätt :devil: ) Och nu när ESC kommer till min stad, eller en stad i närheten, ska jag nog kolla upp van en biljett kostar!

Jag håller med! Det var riktigt fult gjort av israelerna och EBU.
 
Och helt i onödan! För varje land fördelar 58 poäng i "teleröster", det blir 2.378 poäng totalt. Så när Duncan fick hela 261 poäng var det bara 151 poäng kvar att fördela mellan Lundvik och den fantastiska sångerskan från Nord Makedonien vars namn jag aldrig lärt mig. Även om Lundvik hade fått alla dessa poäng och NM noll räckte inte det för en seger. De 253 poäng som presentatörerna tjatade om i flera minuter fanns inte. Och som någon annan sa I tråden såg både Duncan och Lundvik ut att nästan börja kräkas av spänning.
Jag tyckte inte det var snyggt... Inte snyggt alls.

Bortsett från denna irritation så tyckte jag att det var en bra show! Många bra låtar, väldigt få dåliga låtar (Tyskland noll helt rätt :devil: ) Och nu när ESC kommer till min stad, eller en stad i närheten, ska jag nog kolla upp van en biljett kostar!

Vart bor du? Jag har redan planerar in en resa till Amsterdam nästa år, min bästa vän bor där och även om vi inte ska gå på någon av tävlingarna så lär det vara grymt roligt ändå den här tiden! Och tänk alla artister som kommer att vara påtänd på scenen, kul! :cautious: :laugh:
 
Vart bor du? Jag har redan planerar in en resa till Amsterdam nästa år, min bästa vän bor där och även om vi inte ska gå på någon av tävlingarna så lär det vara grymt roligt ändå den här tiden! Och tänk alla artister som kommer att vara påtänd på scenen, kul! :cautious: :laugh:

Hahaha! Ja det har hänt att man går på konsert och artisten är så hög att de bara kan lägga sig ner på scen och skratta... :cautious:
Men riktigt roligt ska det bli ja!:bump:
 
Och helt i onödan! För varje land fördelar 58 poäng i "teleröster", det blir 2.378 poäng totalt. Så när Duncan fick hela 261 poäng var det bara 151 poäng kvar att fördela mellan Lundvik och den fantastiska sångerskan från Nord Makedonien vars namn jag aldrig lärt mig. Även om Lundvik hade fått alla dessa poäng och NM noll räckte inte det för en seger. De 253 poäng som presentatörerna tjatade om i flera minuter fanns inte. Och som någon annan sa I tråden såg både Duncan och Lundvik ut att nästan börja kräkas av spänning.
Jag tyckte inte det var snyggt... Inte snyggt alls.

Bortsett från denna irritation så tyckte jag att det var en bra show! Många bra låtar, väldigt få dåliga låtar (Tyskland noll helt rätt :devil: ) Och nu när ESC kommer till min stad, eller en stad i närheten, ska jag nog kolla upp vad en biljett kostar!
Visste du det här innan? För jag tyckte inte att det framkom någonstans. Tycker bara att det var väldigt sniket gjort. Inte sjyst.
 
De hade tydligen blivit varnade innan finalen att de skulle diskvalificeras om de gjorde ytterligare politiska utspel.
De blev varnade om att inte ta fram palestinska flaggor på scenen.
Vilket de inte heller gjorde. Tekniskt sett :angel::D
Jag är full av beundran för dem!
 
Madonnas team försöker försvara hennes framträdande och har släppt den här versionen som enligt dem är hur det egentligen lät

Jag vet inte om det är speciellt mycket bättre... :angel:
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 309
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 539
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 990
Senast: malumbub
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 863
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp