Eurovision Song Contest 2019 - FINALEN

https://www.aftonbladet.se/nojesbla...?eav=7f4973978511c4ec2a3f0e78594e2b432d5d35c3

Ha! Lundvik kom femma, inte sexa. Fast han kom bara tvåa hos jurygrupperna, var Nordmakedonien som vann där.

Så jäkla skönt att vi petade ner Norges hemska låt ett snäpp!
Men vad stört. Minns att jag reagerade på deras poäng dock, för den skilde sig så extremt mot alla andras. Var ju en himla tur att det inte blev en annan vinnare för det i alla fall, med tanke på hur jämnt det var hade ju det lätt kunna hända.
Femma för Sverige tycker jag för övrigt är helt okej! Är alltid nöjd med 1-5.
Länder placerade 1-5 slipper väl kvala året därpå dessutom?
 
Men vad stört. Minns att jag reagerade på deras poäng dock, för den skilde sig så extremt mot alla andras. Var ju en himla tur att det inte blev en annan vinnare för det i alla fall, med tanke på hur jämnt det var hade ju det lätt kunna hända.

Länder placerade 1-5 slipper väl kvala året därpå dessutom?
Nä, bara ettan väl? De andra som slipper är the big five: England, Tyskland, Spanien, Frankrike och Italien.
 
Nä, bara ettan väl? De andra som slipper är the big five: England, Tyskland, Spanien, Frankrike och Italien.
Stämmer säkert. Jag litar mer på din kunskap om min i detta. :D Fick för mig att nån sa under finalen att de fem bästa blev direktkvalificerade, men kan vara jag som
hörde/minns fel.
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 079
Senast: voltis
·
Kultur På tisdag nästa vecka är det ÄNTLIGEN dags! För mig slår detta mello med hästlängder, det är så fantastiskt roligt och spännande med...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 468
Kultur Ja ni läste rätt! Trots iställt ESC pga ja ni vet vad, kommer Sveriges 12:a att röstas fram! :banana: :banana: :banana: Det kommer att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 928
Senast: malumbub
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 788
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp