Bukefalos 28 år!

The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Kan någon vara snäll och kopiera in hur man fetar texten?
Skriver från mobilen nu från kalaset så kan inte det automatiskt. Så det blir rätt sen när jag lägger min röst :)
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jag vet inte, på sätt och vis har du en poäng där i och med att ulvar ibland försöker "framhäva sig själva som goda". Dock så känns det väl nästan lite overkill i det här läget, om man tror att någon är ulv för att den skriver att den tror att onda sidan vinner är det snarast en rätt usel BOP. Både ulvar och goda kan nog svara lite hur som helst på den frågan, även om jag antar att Smaug kanske tänker till en extra gång. Fast det är absolut ett utmärkt sätt att få igång en diskussion, i vilken man kanske kan hitta något att misstänka.

Jag menar bara att det är lättare att följa med strömmen för att flyta in och inte svara avvikande som jag gjorde och tji fick jag för det!
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

[..]Åhå, du menar så. OK, jag fattar. Men kan inte detsamma sägas om goda roller? De vill väl att Gwaihir ska hitta och skydda dem? (Och inte bara för att rädda sig själva utan också för att det gynnar goda sidan att inte Gwaihir famlar i mörkret och i värsta fall skyddar en vätte.)

Fast det är ju väldigt tveeggat för spelare med goda specialroller att göra så. Gwaihir vet ju inget om vilka de andra spelarna är.

Ulvarna, som vet mer eftersom de så när som på en spelare känner till om folk är goda eller onda, kan ju också uppfatta signalerna och gissa sig till en viktig specialroll = mums, mums. De är nog också uppmärksamma på tecken efter var de kan hitta Smaug för att undvika att käka henne.

Min erfarenhet är att man som god försöker dölja sin eventuella specialroll nästan så länge som möjligt. Så att man kan samla information och inte framstå som farlig och bli mat.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

För övrigt kommenterar jag bara snabbt på inlägg när jag uppdaterar (har ett fönster uppe och håller koll medan jag tänker). Jag läser igenom ordentligt när jag kommer hem. Så ibland är det kanske lite goddag yxskaft över det hela.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Nu ska jag för en gångs skull rösta i tid. Eftersom det faktiskt finns en person jag reagerar på och jag tycker det är bättre när inte alla rösterna kommer sista minuten.

Niyama röstar på Matmissbrukaren

för att jag inte alls förstår hennes tankar om att onda inte skulle skriva att de trodde att onda skulle vinna, för att inte avslöja sig. Frågan var ju vad man tror, inte vad man hoppas. När jag frågar mer om det får jag inget riktigt svar. Sen hennes kommentar:
känns lite som en tanke att godförklara sig själv, typ "jag är ärlig med det här". Dessutom reagerade jag direkt på MM i förra leken, och då var hon ond.

Jag tror att onda röstar som strömmen för att flyta in.
Du reagerar misstänksamt mycket på att jag inte följde strömmen och varför skulle jag utmärka mig så mycket om jag var ond. Dessutom flöt jag med riktigt bra i förra leken som ond. Tror du jag skulle spela så annorlunda i denna leken och dra all uppmärksamhet på mig. Det är ju bara korkat!
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jag misstänkte du skulle rösta på mig just för att du reagerade väldigt starkt på att jag inte följde strömmen, och det känns nu som att du försöker starta ett drev mot mig och bara flyta med. Väldigt misstänksamt enligt mig!

Ja, jag var helt ärlig med mitt svar och om folk går på det du säger så är det synd bara för att jag inte sa som alla andra.
Ja, jag var ond i förra leken, men varför skulle jag vara det även i denna?
Jag är inte den enda som utger mig för att vara god! Även Habina godförklarade sig själv.

Nej, jag reagerade inte väldigt starkt på att du inte följde strömmen. Det gjorde väl inte jag heller i så fall.

Försöker jag både starta ett drev och flyta med? :D

Alla utger sig för att vara goda. Det gör mig än mer misstänksam när du försöker förvränga vad det är jag egentligen misstänkt.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Det vore väl det ultimata att dra uppmärksamheten ifrån sig?
Och när la du en tidig röst senast? Det har jag nog aldrig sett. Bara det gör mig misstänksam mot dig. Du har alltid lagt i sista sekund tidigare. Som att du inte försöker hitta teorier mot andra utan gett dig fan på att jag är ond utan att knappt titta åt andra. Luktar ulv...
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Min erfarenhet är att man som god försöker dölja sin eventuella specialroll nästan så länge som möjligt. Så att man kan samla information och inte framstå som farlig och bli mat.

Vilket är jättesvårt tycker jag. Men jag är ju fortfarande relativt ny på detta.
Dels vill man ju dölja rollen, men man vill ju att den egna sidan helst ska förstå både att man är god men gärna också att man är "viktig". Det är nästintill omöjligt göra det utan att ulvarna förstår.

Jag tror att jag lyckades dölja min roll i förra leken utom för den ena som jag siat. (hann ju bara sia två innan ulvarna började kalasa på sina egna ;) )
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jag försökte få folk emot dig i slutet för jag fattade att det var något speciellt med dig. Men ingen nappade men så slutade leken så vet ju inte hur det hade utvecklat sig.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Det vore väl det ultimata att dra uppmärksamheten ifrån sig?
Och när la du en tidig röst senast? Det har jag nog aldrig sett. Bara det gör mig misstänksam mot dig. Du har alltid lagt i sista sekund tidigare. Som att du inte försöker hitta teorier mot andra utan gett dig fan på att jag är ond utan att knappt titta åt andra. Luktar ulv...

Vad vore det ultimata?

Nej, det är sällan jag röstar tidigt. Men jag har också skrivit att jag tycker det är roligare när inte alla rösterna kommer sista minuten, och nu reagerade jag på dig + att jag nu har tid framför datorn. Snart ska jag iväg, och sen väntar jag ev. ett samtal senare = lika bra att ha röstningen gjord för att slippa stressrösta i sista minuten.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Fast det är ju väldigt tveeggat för spelare med goda specialroller att göra så. Gwaihir vet ju inget om vilka de andra spelarna är.

Ulvarna, som vet mer eftersom de så när som på en spelare känner till om folk är goda eller onda, kan ju också uppfatta signalerna och gissa sig till en viktig specialroll = mums, mums. De är nog också uppmärksamma på tecken efter var de kan hitta Smaug för att undvika att käka henne.

Min erfarenhet är att man som god försöker dölja sin eventuella specialroll nästan så länge som möjligt. Så att man kan samla information och inte framstå som farlig och bli mat.

Aha... Jag tänkte faktiskt inte på att ena sidan har mer information än den andra, så de lättare kan upptäcka tecken! Av någon anledning (hade inte tänkt på det djupt nog för att ens märka att det var så jag tänkte) trodde jag nog att det var lättare för varje sida att känna igen "sina egna". Vet inte varför jag tänkte så! Men jag förstår och håller med nu - och ska vara uppmärksam på tankeförändringen även när jag går igenom tidigare funderingar innan jag röstar!

Du reagerar misstänksamt mycket på att jag inte följde strömmen och varför skulle jag utmärka mig så mycket om jag var ond.

Det där var en intressant observation... Jag har har tittat på duellen mellan dig och Niyama på lite avstånd, framför allt för att jag hade teorier om andra (som kommit igång lite mer i leken när jag teoriade första gången) och därför dragits med mer i dessa diskussioner men även för att jag tänkte att något kanske kan skaka fram om ni håller på ett tag. Trodde först det inte blev så när Niyama la sin röst och jag fortfarande inte tänkt just bu eller bä om nån av er än, men det här får mig att reagera lite faktiskt... Jag håller med dig om att Niyama slagit ner på den som avviker och sticker ut, och man kan undra lite varför? Det är rimligtvis lättare för vättar att gömma sig och flyta med i en homogen massa, tänker jag?

Å andra sidan reagerade faktiskt jag också på dina första inlägg, får jag ju erkänna. Inte så mycket att jag skulle röstat på dig, men någonting var det som blippade till. Och å tredje sidan verkar Niyama lite väl övertygad...

Jag ska nog läsa igenom igen innan jag vet om jag egentligen tror nåt åt nåt håll, kanske. Fast ändå intressant spår du hittade där.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Men jag har ju inte reagerat på att MM inte följde strömmen?

Tillägg: är förövrigt inte övertygad alls, men det är det jag reagerar mest på just nu. Och att MM sen förvränger vad jag misstänkt gör mig inte mindre misstänksam sas.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Det vore väl det ultimata att dra uppmärksamheten ifrån sig?
Och när la du en tidig röst senast? Det har jag nog aldrig sett. Bara det gör mig misstänksam mot dig. Du har alltid lagt i sista sekund tidigare. Som att du inte försöker hitta teorier mot andra utan gett dig fan på att jag är ond utan att knappt titta åt andra. Luktar ulv...

Fast å andra sidan, de två senaste lekarna har ju Niyama varit ond. Först ulv sedan ficktjuv. Så att hon för ovanlighetens skull röstar tidigt kan väl inte riktigt tas som ett indicium på att hon är ond?
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Det ultimata vore att flyta med utan att få några misstankar på sig, precis som jag lyckades med i förra leken.
Men ändå teoria tillräckligt åt alla håll för att verka god och sen försöka hitta teorier som leder bort misstankarna från en själv.
Så gjorde jag och det funkade fint. Och du spelar rätt likt från dom senaste två lekarna och även du var ond då.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Fast å andra sidan, de två senaste lekarna har ju Niyama varit ond. Först ulv sedan ficktjuv. Så att hon för ovanlighetens skull röstar tidigt kan väl inte riktigt tas som ett indicium på att hon är ond?

Säger inte att hon är ond pga det, men det hör inte till vanligheten att hon röstar tidigt och det reagerar jag iaf på.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Vad var det i mina första inlägg som gjorde att du reagerade på dom?

Jag går alltid rätt på, om det var det du tänkte på. Lindar inte in något oavsett om det gör mig misstänkt eller inte.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Elände! Kan man sortera i det här forumet så att trådar att ordnas efter användare istället för bara kronologiskt, vill läsa igenom era diskussioner ordentligt från början till slut utan att distraheras av saker jag råkar läsa emellan. Jag fortsätter läsa så länge, men om nån kan tipsa om en sån funktion vore jag tacksam (om det finns)!
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Det ultimata vore att flyta med utan att få några misstankar på sig, precis som jag lyckades med i förra leken.
Men ändå teoria tillräckligt åt alla håll för att verka god och sen försöka hitta teorier som leder bort misstankarna från en själv.
Så gjorde jag och det funkade fint. Och du spelar rätt likt från dom senaste två lekarna och även du var ond då.

Men hur ska du ha det nu? Ena gången spelar jag olikt mig själv (röstar tidigt), andra gången spelar jag som i förra lekarna när jag var ond.

Grejen är ju att jag misstänkte dig i förra leken, och då var du ond. Och nu reagerade jag på dig.

Kan du inte förklara det här med att du menar att jag misstänkt dig för att du inte följde strömmen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
25 276
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 573
Senast: Hedinn
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
13 676
Senast: LenaH
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
38 520
Senast: Artline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp