The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Hahaha!!! :D :rofl: Jag är bara så lättpåverkad av det här med makt, det liksom stiger mig åt huvudet :devil:
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Haha tycker det är så roligt också att du var så rädd för att hinta, men denna leken måste verkligen vara den mest icke-hintade leken på länge, med tanke på att ingen ens uppfattade någons försök till något hint-liknande :D

Först och främst: Yey vi vann!!! :D

Men alltså... Redan från början med framtidsvisionen började jag smyghinta med att jag är tvilling. "*Duuuuuh* det kanske blir två.... kanske tre kvar till slutet *Ööööh*" :p

Och sen med cirkus. Jag tänkte "jamen nu fattar väl alla att jag är tvilling" - eftersom att jag var den enda som stod upp för cirkus men.. Det föll mellan stolarna det också ;) Det kanske inte var att regelrätt hinta men jag kände hur jag ålade mig fram, på mage, längs med linjen för vad som är hinta och inte.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier.

Ooooops, detta hade jag inte heller läst :o Jag slängde bara in en ärlig förfrågan faktiskt om mina tankar. Om jag var rätt eller fel ute, hade ingen aning om att det var mot reglerna och det var verkligen inte menat som en hint! Sorry!
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jag tror många "hintar" kom bort för att det skrevs så himla mycket. Jag gick igenom Cirkus inlägg när hon dog, men orkade helt enkelt gå igenom vad andra skrivit om henne.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Haha men det var väl det som de flesta gjorde - ålade sig på gränsen till vad som var okej och inte. Och så fattade ingen nånting ändå :D
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Varför trodde du jag var Smaug?

Himla glad jag gissade rätt på dig som tvilling. Det var därför jag ändrade min röst.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jag tyckte det var så svårt att hitta på teorier om goda som om de var onda. Dessutom dök det upp en massa annat IRL som gav mig ännu mindre tid. Skummade ibland bara igenom leken och förstår fortfarande inte hur jag kunde bli kvar så länge.

Läste tom Caisas inlägg så slarvigt att jag missade hennes slutsats om att Hedinn var god. :o
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Ooooops, detta hade jag inte heller läst :o Jag slängde bara in en ärlig förfrågan faktiskt om mina tankar. Om jag var rätt eller fel ute, hade ingen aning om att det var mot reglerna och det var verkligen inte menat som en hint! Sorry!

Jag satte ju också in någon lista, men det var ju en uppenbar "jag har inte en jävla aning alla känns onda-lista".
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jag tog inte så hårt på den biten. Reglerna snodde jag från Hedinn, men eftersom listorna inte var så "outande" så valde jag att låta det gå förbi :)
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

+ Niyama

Ja garanterat. Dock inte ofta som det blir 1200 inlägg i en lek. Det får vi "tacka" Smaug, magisk MM och ängel Niyama för ;)
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Det var tur det, annars så hade nog goda varit lite körda :o Tack för överinseendet med det LL :D
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jag var inte dvärg. Jag var välsignad :)

Tillägg, såg att du ändrade nu.
 
Senast ändrad:
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Det var faktiskt medan jag levde som vi tvillingar funderade i de banorna.
Att du inte var i lyan var jag i allafall rätt så säker på just med ditt ihärdiga försvarande av dig själv. Jag var rätt säker på att ingen annan visste vad du var för en. Det var i något läge när du skrev upp alla potentiella roller som någon(jag tror jag faktiskt det var) kunde ha som du missade Smaug, då tänkte jag att du glömde skriva den för att det var du som var Smaug, det skrev jag också om när jag teoriade.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Oj jösses. Såg hur många jag skrivit nu. Jag som INTE skulle vara så aktiv. Hade leken hållit igång några dagar till hade vi behövt skapa en ny tråd för samma lek.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jag glömde faktiskt bort att Smaug fanns med i leken, så det var ett misstag.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Varför trodde du jag var Smaug?

Himla glad jag gissade rätt på dig som tvilling. Det var därför jag ändrade min röst.

Jag kommer inte ihåg nu (för många inlägg sedan) men minns att jag trodde att något var en hint. Sen har jag en hjärna som gärna överkomplicerar saker och ting. Ibland hjälper det i såna här lekar, ibland inte :p
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jag tänkte på Mumorsans jäkla lista som jag kliade mig i huvudet över (tills jag kollade mina anteckningar. Alltså helt seriöst, jag var säker på att ingen skulle tro på min förklaring och att jag skulle lynchas omgående för det där missförståndet. Fattar inte att jag inte blev det. :p ), den hade väl inte kunnat vara ok om hon varit t.ex siare? Eller? Tyckte hon gjorde precis det som det står att man inte ska göra, sätta någon på god/ond utan motivering. (Nu frågar jag inte för att vara dryg mot Mu på nåt sätt, utan för att jag helt ärligt undrar och vill veta hur jag ska läsa reglerna) :crazy: ;)

Ooooops, detta hade jag inte heller läst :o Jag slängde bara in en ärlig förfrågan faktiskt om mina tankar. Om jag var rätt eller fel ute, hade ingen aning om att det var mot reglerna och det var verkligen inte menat som en hint! Sorry!

Alltså, det där med hintar är ju jättesvårt att sätta en tydlig gräns för. Jag brukar försöka köra på regeln att om det är något som vilken roll som helst skulle ha kunnat skriva så är det okej.

T.ex som Monster skrev till Mu (som inte var en hint, därav gör ett perfekt exempel) att hon kände en personkemi med Mu eller nåt liknande. Det hade ju kunnat vara en perfekt hint, just för att det inte är uppenbart om det är "äkta" eller något som har med rollerna att göra.

Samma sak när jag strök Monster medhårs efter att ha siat henne (som god), det gav ju möjlighet för spionen att upptäcka det, samtidigt kunde vem som helst gjort det och siaren kunde lika gärna vara någon som misstänkte Monster istället... Just det där att inte göra något uppenbart. Det är ju en fin linje, absolut. Men jag har märkt själv av min regel är en bra riktlinje. :)
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jag måste gå tillbaka och kolla! Och det kan säkert ha varit så att det borde ha varit uppenbart, men jag tror att vi alla tre hade för mycket IRL för att lusläsa leken. Och senare snöade ju jag in på att det var Myrten eller Hedinn ...

Ja, jag tyckte ju jag varit uppenbar. Både genom att dra uppmärksamheten till mig (gör jag visserligen alltid...) och genom en del avsiktliga vinkar (som tex att jag visste hur ni röstat). Sen gjorde ni det inte precis lätt att ta kontakt med er heller, eftersom ni knappt syntes till i leken! :p

Sen som sagt bestämde jag mig för att ge upp att få kontakt, och försökte slänga ut så många trådar som möjligt för er att använda mot de andra efter jag blivit äten, men inte heller det funkade... Jäkla vättar, jäkla goda - hade jag varit helt själv i den här leken hade jag vunnit! :sneaky::p:D

Samma sak när jag strök Monster medhårs efter att ha siat henne (som god)

Och åååh, det kittlade så skönt på fjällen! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 652
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
35 994
Senast: Hedinn
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
13 423
Senast: LenaH
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
37 972
Senast: Artline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp