The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Ditt agerande har förvirrat mig enormt, som Smaug, VARFÖR i hela friden försökte du peka på MIG som Smaug? :eek: Att peka på mig i den där situationen, jag fattar inte alls. Och det grämer mig lite när jag var helt spot on att du misstänkte mig för exakt det du själv gjorde. Skrev om Smaug för att du VAR Smaug. :cautious:
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Nu låter det som att du tycker jag är trög :(

Jag var så inne på att du inte skulle ha misstänkt mig om du vetat att jag var skyddad dag ett. Sen trodde jag ju att du siat mig, men då fick jag inte ihop hur du kunde ha siat så många som du verkade så säker på.

Det är ju SVÅRT att läsa av sånt. Jag fattade ju inte dina hintar i senaste leken, trots att jag räknade ut att du måste varit tjuven. Så trög behöver du knappast känna dig. :p
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Vi tog dom :D

Hedinn, jag misstänkte du siade mig för du började helt plötsligt tvivla på min ondhet. Då hade jag något rätt iaf!
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Ditt agerande har förvirrat mig enormt, som Smaug, VARFÖR i hela friden försökte du peka på MIG som Smaug? :eek: Att peka på mig i den där situationen, jag fattar inte alls. Och det grämer mig lite när jag var helt spot on att du misstänkte mig för exakt det du själv gjorde. Skrev om Smaug för att du VAR Smaug. :cautious:

Hahaha! Som både ond och god gillar jag att ha kaos i leken - det kommer fram mer då (antingen mer att hitta eller mer att gömma sig bakom, beroende på vad man spelar ;) ). Så är jag ond reagerar jag på precis samma saker som jag skulle göra om jag vore god. Jag tyckte det du sa var misstänkt, helt enkelt! :p

Tillägg: Och när jag inte märkte att jag anklagade dig för samma sak som jag själv gjort, så var det helt sant - det jag skrev först var avsett som en Smaughint. Sånt kan man inte ha i hjärnan om man ska spela som god, så jag skrev det och släppte det helt enkelt!
(Det hjälper ju en hel del att min hjärna är ett såll också, det mesta rinner igenom utan ansträngning och vare sig jag vill det eller inte. ;) )
 
Senast ändrad:
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Nu låter det som att du tycker jag är trög :(

Jag var så inne på att du inte skulle ha misstänkt mig om du vetat att jag var skyddad dag ett. Sen trodde jag ju att du siat mig, men då fick jag inte ihop hur du kunde ha siat så många som du verkade så säker på.

Nä, jag tycker inte att du är trög. Men jag var extremt frustrerad för jag fattade inte hur jag skulle nå fram till dig och var tvungen att väga mina ord på guldvåg för att inte avslöja mig. Frågade Lindgren vid ett par tillfällen om jag fick skriva si och så eller om det skulle räknas som hint.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Men vad tusan, du var typ hur nära som helst att få dig själv lynchad för att du misstänkte en spelare för något du själv gjort, så jag måste bara fråga: Var det en ärlig tankevurpa från dig då eller tog du risken? :p
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jag som bara fick stå vid sargen tyckte det var extremt spännande.
Ledsen för att jag spelade så dåligt men förra veckan var ungefär den värsta i mitt liv.

Det kändes jättebra att ni fattade att Mu var min tvilling. Om man gick tillbaka till framtidsvisionen tycker jag att hon gav en bra ledtråd där. Själv grämer jag mig över att jag hade samma tankar som Hedinn, hon var ju siare så hennes tankar var ju i sin tur en ledtråd.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Ja och jag blev mer övertygad om att du var god - samt att det faktiskt var den diskussionen som gjorde att jag röstade på Vira. Men just när jag lade rösten med hungriga gäster runt mig glömde jag att citera vad som verkligen fått mig att misstänka henne. I den diskussionen skrev hon nämligen att hon inte kommit så långt att hon börjat fundera på roller. Och det är ju jättekonstigt, för alla spelare letar väl efter siaren direkt efter första natten?

Men jag insåg inte förrän dagen efter att det verkligen var vad som fick vågen att tippa över när jag bestämde mig för att inte rösta på Mumorsan vid DL3. Små detaljer.

Ja alltså, fy tusan vad glad jag blev att ni vände där. Jag läste ju ikapp allt i efterhand och så fort teorin om Mu som cirkus tvilling dök upp höll jag ju på att DÖ av nervositet! Att läsa ikapp det då, fatta att jag hade haft fel och veta att jag inte kunde påverka ett skit... Det var lite jobbigt. :p Men det gick ju bra ändå!

Jag försökte ju för övrigt skicka meddelanden till dig redan dag två, såg du dem? :D När jag påtalade att Monster hade sååå bra och vettiga teorier och så aktiv och så oskyldig så jag tror hon själv tyckte jag blev på gränsen till obehaglig där ett tag. :rofl:
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

FÖRLÅT CIRKUS!! :arghh:

Jag börjar känna mig som en hemsk människa som alltid har helt fel om dig, när du är god tror jag du är ond och vice versa... Ska ta fasta på det, och nästa gång jag tror du är ond ska jag slå fast bara på det att du är god. ;)
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jag kände mig faktiskt jätteelak att jag gav mig efter dig, jag visste ju att du var god och ibland verkade det som du tyckte det var jobbigt att vara så misstänkt... Jag hoppas du inte tog illa upp?
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Du var på misstänkt-siare-listan redan där, men du blev inte min huvudkandidat förrän MM siades.

Jag hade nämligen MM som en kandidat till siare efter första natten. Hon hade misstänkt och röstat på Monster och sedan släppte hon misstankarna. Så jag blev ju väldigt nervös vid DL2 att Niyama och Mu skulle lyckas vända lynchen och rösta ut den potentiella siaren. Inte för att det låg nära till hands, men ändå.

Men när MM sedan siades och du direkt släppte misstankarna så blev jag ganska säker och det förstärktes sedan.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jag som bara fick stå vid sargen tyckte det var extremt spännande.
Ledsen för att jag spelade så dåligt men förra veckan var ungefär den värsta i mitt liv.

Det kändes jättebra att ni fattade att Mu var min tvilling. Om man gick tillbaka till framtidsvisionen tycker jag att hon gav en bra ledtråd där. Själv grämer jag mig över att jag hade samma tankar som Hedinn, hon var ju siare så hennes tankar var ju i sin tur en ledtråd.

Jag tänkte aldrig mina tankar som en ledtråd, faktiskt. Haha. Och det var inget fel på dina, anledningen till min röst på dig första dagen var att det var nåt jag kunde teoria runt.

Dag två berodde det på att jag upplevde ditt spel väldigt annorlunda jämför med tidigare, men det tyder ju främst bara på att du börjar bli varm i kläderna, antar jag, eftersom du var god! ;)
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jag kan fortfarande knappt fatta att MM var god O_o Men jag lär mig väl hennes spelstil också.

Jag har typ aldrig varit så säker på någon som ulv (utan sia då) som jag var på MM :D
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Ärligt talat så var det på ett vis skönt. Min hjärna brann.

jag ska försöka att inte vara så skum i nästa lek ;)

Åsså fick jag mitt lyckonummer.

Tack till er - för ännu en grymt roande lek. Och särskilt till LindgrenV för ett kanon bra tema som du verkligen gjorde jättebra!
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Hahahaha! Shit vilken jäkla tur du hade! :D

Det är inte tur, det är skicklighet! :angel: ;)

Nä, men jag spelar high risk helt enkelt. Jag tycker det är roligast, mycket roligare än att spela försiktigt bara för att inte riskera röstas ut (oavsett vilken sida man hör till). Gör jag mitt bästa så må det va hänt, typ. :)
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Ja alltså, fy tusan vad glad jag blev att ni vände där. Jag läste ju ikapp allt i efterhand och så fort teorin om Mu som cirkus tvilling dök upp höll jag ju på att DÖ av nervositet! Att läsa ikapp det då, fatta att jag hade haft fel och veta att jag inte kunde påverka ett skit... Det var lite jobbigt. :p Men det gick ju bra ändå!

Ja... det där var urjobbigt. Normalt sett hade jag ju följt två spelare som jag trodde var goda, men just att Mu öppet ifrågasatt cirkus ondhet före DL - nej, det gick bara inte. Så jag fattade ett raskt beslut och det blev faktiskt bättre än jag kunde tänka mig till slut. Men jag är glad att jag inte kunde följa lynchen. Det räckte så bra att läsa den i efterhand med facit i hand.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 922
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 278
Senast: Hedinn
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
13 541
Senast: LenaH
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
38 268
Senast: Artline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp