The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Kommer ihåg att jag gjorde Sasse (spion) bra förvirrad när jag skyddade Hedinn första natten i min första lek, visste inte ens att man fick skydda sig själv... Så hon trodde Hedinn var god ända tills hon till slut siat mig själv efter att ha fått en annan spelares förmågor. :D

Jag trodde ärligt Myrten skulle få mig lynchad till slut, bara för att jag är lite klantig och inte trippelläser allt jag skriver alla gånger... typ sista meningen jag skrev på min teori om Hedinn fattade inte ens jag. :p
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Ja, jag blev överlycklig när Soffi visade sig vara ulv och du sedan käkades. Allt blev så mycket enklare då.

Jag visste att det var kört när jag valde att käka Hedinn, men visste inte vem jag skulle välja annars. Tror jag skrev "spiken i kistan" till de andra. ;)
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Hehe :D

Tack! Jag tyckte det var kul att komma med lite nytt också, med tanke på att det var en ganska okomplicerad rollista (vilket mest berodde på att jag ville behärska den utan att klanta mig :D)


Och jag måste ärligt säga att det DL där alla ändrade röster hit och dit var hur spännande som helst trots att jag sitter på facit, tryckte på update-knappen hela tiden :nailbiting:
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Ja, jag fattar att du skyddar dig själv. Men vet du - någon annan kan också skydda dig;). Speciellt efter dispyten med MM där hon ett tag framstod som potentiell ulv.

Ulvarna försökte käka MM, men hon var ju välsignad så där gick de bet!

Jo, jag menade att spionen kan ge en vink till ängeln genom att inte misstänka den som skyddats så hårt. Då fattar ju ängeln oavsett om den skyddade sig själv eller nån annan.

Aha, jag visste ju inte om de försökte ta dig och jag trodde ju du var siare så tänkte att det var lika bra att skydda dig en natt till.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Haha, alltså om jag inte hade uteslutit att Myrten kunde vara spion så hade jag ju fattat. Men jag var helt inne på att Myrten skulle ha gett mig ett tecken, inte helt plötsligt börja misstänka mig.

Jo, jag förstår det. Men samtidigt var det era paranoida diskussioner som fick mig "säker" på att ni var goda båda två, så nåt positivt kom väl med det trots allt. :D
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Men jag gav dig tecken. Under dag 2 drog jag upp en lite diskret diskussion om hur ängeln funkar när det finns en spion med. Du svarade på den.

Och efter natt 2 upprepade jag tre gånger att jag läst alla dina inlägg två gånger och därmed kommit fram till att du var god. Uttryckte det första gången "inte en utan två gånger" för att det skulle bli tydligt. Och jag skrev, när vi var inne i dispyten, ungefär att jag "av diverse anledningar" trott att du var god.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Tack! Jag blev positivt överraskad att det gick så enkelt att få igång leken i en jäkla fart utan att det faktiskt blev en massa OT. Det var lite som att hälla bensin på eld, haha :D

Fantastiskt kul lek att följa (även om det var först igår em som jag började läsa ikapp :) ) - och LindgrenV jag kommer att "låna" din idé om hur man får igång leken :D
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Hehe :D

Tack! Jag tyckte det var kul att komma med lite nytt också, med tanke på att det var en ganska okomplicerad rollista (vilket mest berodde på att jag ville behärska den utan att klanta mig :D)


Och jag måste ärligt säga att det DL där alla ändrade röster hit och dit var hur spännande som helst trots att jag sitter på facit, tryckte på update-knappen hela tiden :nailbiting:

Jag tycker du gjorde ett bra jobb! Framtidsvisionen var ju helt klart ett bra sätt att få igång aktivitet på. :)
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jo, jag menade att spionen kan ge en vink till ängeln genom att inte misstänka den som skyddats så hårt. Då fattar ju ängeln oavsett om den skyddade sig själv eller nån annan.

Aha, jag visste ju inte om de försökte ta dig och jag trodde ju du var siare så tänkte att det var lika bra att skydda dig en natt till.

Hrmpf, jag tror aldrig jag misstänkt dig så lite som jag gjorde dag 2 i den här leken. Jag använde väl inte ordet "paranoid" en enda gång? Bara en sådan sak...:D
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Men jag gav dig tecken. Under dag 2 drog jag upp en lite diskret diskussion om hur ängeln funkar när det finns en spion med. Du svarade på den.

Och efter natt 2 upprepade jag tre gånger att jag läst alla dina inlägg två gånger och därmed kommit fram till att du var god. Uttryckte det första gången "inte en utan två gånger" för att det skulle bli tydligt. Och jag skrev, när vi var inne i dispyten, ungefär att jag "av diverse anledningar" trott att du var god.

Nu låter det som att du tycker jag är trög :(

Jag var så inne på att du inte skulle ha misstänkt mig om du vetat att jag var skyddad dag ett. Sen trodde jag ju att du siat mig, men då fick jag inte ihop hur du kunde ha siat så många som du verkade så säker på.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Helt ärligt! Min hjärna kokade över, jag kunde inte begripa vem som kunde vara Smaug. :crazy:

Men... Men... Men... Förutom de saker som togs upp av de goda sen ni käkat mig (där en del men inte allt var saker jag skrivit för att signalera) skrev jag ju det här:

Om man letar vättar (+ Smaug?), hur gör man då? Är det troligt som någon var inne på, att det ligger vättar bakom när en god blir lynchad? Eller kan det ha blivit så helt utan deras röster? Jag tänker, om jag kunde (alltså ingen ond var på väg ut, vilket det ju heller inte blev), så skulle jag i vättarnas skor hellre vilja "alla röstar varsinn" - alltså sprida rösterna så mycket som möjligt?

... som första inlägg dagen efter första röstningen. Jag tyckte jag var så tydlig att jag var rädd de goda skulle genomskåda mig... :p

Fast jag var i alla fall ganska säker på att ni inte "sett" mig, och hade en stark känsla av att ni skulle käka mig den dagen ni gjorde det (vet inte varför jag var så säker på det, och vet inte varför ni gjorde det heller, men men), men jag hade ställt in mig på att spela solo så långt jag hann. :D
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Do it! Det var ju ett skitsmidigt sätt att få igång leken på och göra att alla bidrar med åtminstone lite aktivitet så att man kan analysera någonting! :)
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Hrmpf, jag tror aldrig jag misstänkt dig så lite som jag gjorde dag 2 i den här leken. Jag använde väl inte ordet "paranoid" en enda gång? Bara en sådan sak...:D

Ja, då var jag ett tag inne på att du kunde vara spion. Tänkte se hur du reagerade på misstankarna jag drog upp men med tanke på reaktionen så trodde jag ju inte att du kunde vara spion.

Vi samarbetar bättre som onda :p
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jo, jag förstår det. Men samtidigt var det era paranoida diskussioner som fick mig "säker" på att ni var goda båda två, så nåt positivt kom väl med det trots allt. :D

Ja och jag blev mer övertygad om att du var god - samt att det faktiskt var den diskussionen som gjorde att jag röstade på Vira. Men just när jag lade rösten med hungriga gäster runt mig glömde jag att citera vad som verkligen fått mig att misstänka henne. I den diskussionen skrev hon nämligen att hon inte kommit så långt att hon börjat fundera på roller. Och det är ju jättekonstigt, för alla spelare letar väl efter siaren direkt efter första natten?

Men jag insåg inte förrän dagen efter att det verkligen var vad som fick vågen att tippa över när jag bestämde mig för att inte rösta på Mumorsan vid DL3. Små detaljer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 970
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 298
Senast: Hedinn
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
13 556
Senast: LenaH
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
38 290
Senast: Artline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp