The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Men jag beskrev ju hur ni röstade första natten... Jag tyckte jag var så tydlig jag bara vågade vara... :cry:

Jag måste gå tillbaka och kolla! Och det kan säkert ha varit så att det borde ha varit uppenbart, men jag tror att vi alla tre hade för mycket IRL för att lusläsa leken. Och senare snöade ju jag in på att det var Myrten eller Hedinn ...
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jag tycker det är roligast att vara tvilling - jag vill ha någon jag kan diskutera med som vet att jag är god och tvärtom. Ängel är jobbigt för jag misstänker alltid alla tills motsatsen är bevisad och då slutar det oftast med att jag bara skyddar mig själv hela tiden :banghead: Siare är skönt att vara för då kan man ju beta av lite folk, men är nog ändå hellre tvilling än siare. Men nu efter att ha fått vara LL så verkar spion vara en ganska bra roll!
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Alltså, nej, jag fattar fortfarande inte att du inte tycker jag teoriade. :rofl: Jag brukar dock ytterst sällan rada upp mina teorier på det sättet för enskilda spelare för sig, det var lite att jag kände en viss risk att jag skulle bli käkad och ville lämna ett ganska tydligt testamente i det läget, annars brukar jag mest väva in tankar och åsikter om folk i löpande text. Jag reagerar på enstaka saker och ifrågasätter och diskuterar, sammanfattar gör jag oftast bara i samband med röstmotiveringar, med vissa undantag.

Det var det jag tyckte du gjorde, ja, inte teoriade, jag var så ovan med det att det kändes ulvigt. ;) Det fanns bara någon liten mening om någon här, och någon där, lite elusive liksom... Gör det skitsvårt att leta igenom alla inlägg i efterhand om man faktiskt vill veta vad du tror om någon.

För övrigt, gjorde du just det, alltså radade upp, i leken vi spelade när du var ond? Var det därför du tryckte på att jag skulle jämföra med det? (För nej jag minns inte, och ja, jag är oftast för lat för att leta i gamla lekar... :p )
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Vad gjorde ni för klantigheter?

Jag tyckte mest att SP var icke-närvarande och du röstade jättetidigt...och sen så tyckte jag att Habina hade lite för mycket magkänsla istället för teorier

Jag vet faktiskt inte, och tydligen var det ju inte så farligt, men just då kände jag mig JÄTTEmisstänkt :o.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jag gissade att du var siare efter den plötsliga godförklaringen av MM, även om jag absolut inte var säker. Jag önskar att vi hade ätit dig direkt den natten :meh:.

Jo, det brukar ju vara svårare att dölja det för ulvarna... Vilket jag också ser som en anledning till att inte vara för tydlig. Är man tydlig fattar oftast ulvarna det direkt, de goda brukar fatta det först efter de lynchat personen för det skumma beteendet, eller efter ulvarna käkat den. :p

Du skötte det jättebra!

Själv är jag fullständigt hopplös som siare. Jag lyckas alltid röja mig för att jag blir frustrerad och tänker typ MEN FATTA NU DÅ!!!! Och så skriver jag något lite för utstickande och blir mat.

Tack! Ja alltså, jag tänkte så. Det gjorde jag. Djupa andetag och vänta en stund innan jag skrev nåt räddade situationen. Sista kvällen i livet skrev jag av mig i PM till Lindgren. :angel:
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Tack! Ja, jag gillar också den varianten.



Alltså, nej, jag fattar fortfarande inte att du inte tycker jag teoriade. :rofl: Jag brukar dock ytterst sällan rada upp mina teorier på det sättet för enskilda spelare för sig, det var lite att jag kände en viss risk att jag skulle bli käkad och ville lämna ett ganska tydligt testamente i det läget, annars brukar jag mest väva in tankar och åsikter om folk i löpande text. Jag reagerar på enstaka saker och ifrågasätter och diskuterar, sammanfattar gör jag oftast bara i samband med röstmotiveringar, med vissa undantag.

Det jag inte riktigt fattar var att det inte blev übertydligt när jag först snurrade runt med diverse teorier där på förmiddagen dag 3. Visserligen lade jag ju redan där upp det för att kunna rösta på Habina eftersom jag visste att hon var siad, men jag höll ju på och rotade eftersom det måste finnas minst en ulv till så det var nog inte så tydligt att hon var i blickfånget.

Så kommer du in med jättelångt teoriinlägg, misstänker Habina skarpt. Så, ganska snart efter röstar du och jag hänger på direkt. Då tänkte jag att det måste bli uppenbart att det där var siaren och spionen, men jag hade kommit fram till att det var värt att outa sig i det läget. Men det hela gick rätt obemärkt förbi, vilket förvånade mig lite.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Det var det jag tyckte du gjorde, ja, inte teoriade, jag var så ovan med det att det kändes ulvigt. ;) Det fanns bara någon liten mening om någon här, och någon där, lite elusive liksom... Gör det skitsvårt att leta igenom alla inlägg i efterhand om man faktiskt vill veta vad du tror om någon.

För övrigt, gjorde du just det, alltså radade upp, i leken vi spelade när du var ond? Var det därför du tryckte på att jag skulle jämföra med det? (För nej jag minns inte, och ja, jag är oftast för lat för att leta i gamla lekar... :p )

Nej, det tror jag inte? Brukar som sagt inte göra det, oavsett roll. Jag tyckte mest det var komiskt att du misstänkte mig för att spela annorlunda än jag gör som ond. :D
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Så kommer du in med jättelångt teoriinlägg, misstänker Habina skarpt. Så, ganska snart efter röstar du och jag hänger på direkt. Då tänkte jag att det måste bli uppenbart att det där var siaren och spionen, men jag hade kommit fram till att det var värt att outa sig i det läget. Men det hela gick rätt obemärkt förbi, vilket förvånade mig lite.

I vanliga fall hade jag nog fattat det, men eftersom jag visste att du inte var spion sååå :banghead:
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Det jag inte riktigt fattar var att det inte blev übertydligt när jag först snurrade runt med diverse teorier där på förmiddagen dag 3. Visserligen lade jag ju redan där upp det för att kunna rösta på Habina eftersom jag visste att hon var siad, men jag höll ju på och rotade eftersom det måste finnas minst en ulv till så det var nog inte så tydligt att hon var i blickfånget.

Så kommer du in med jättelångt teoriinlägg, misstänker Habina skarpt. Så, ganska snart efter röstar du och jag hänger på direkt. Då tänkte jag att det måste bli uppenbart att det där var siaren och spionen, men jag hade kommit fram till att det var värt att outa sig i det läget. Men det hela gick rätt obemärkt förbi, vilket förvånade mig lite.

Ja, jag reagerade på samma sak, trodde också det skulle bli jättetydligt! Men nej, istället röstade alla på Soffi... Jag var visserligen glad att det var just Soffi som valdes, eftersom jag trodde hon var ond också, men ändå. Men som sagt, det om nåt måste ju ha tytt på vår totala icke-outning av roller.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Nejdå - däremot fattar jag fortfarande inte var Monster har hintat om att hon är Smaug :p. Jag hade visserligen inte riktigt tid med en lek med så här högt tempo, så jag läste inte så noggrant som jag borde ha gjort, men jag hittade noll och inget i Monsters inlägg som gjorde att jag skulle misstänka henne för att vara fåret. Dessutom var jag rätt övertygad om att antingen Hedinn eller Myrten var fåret, för trots alla våra klantigheter var båda sååå förstående och skrev inte att de misstänkte någon av oss en enda gång. Det var nästan så att jag började undra om det fanns två får i leken :p.

Men ni skrev ju inte så mycket!:rofl: Det fanns ju inte jättemycket att misstänka. Fast jag släppte aldrig riktigt efter din förstaröst på Cirkus om jag ska vara ärlig.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Men jag hade ju redan bestämt mig för Soffi, tyckte Habina kunde vänta, och nej, jag var inte ett dugg säker på vare sig dig eller Hedinn egentligen, jag är alltid blind bybo, eller närapå som ängellärlig. ;)
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Eftersom båda var onda så hade det inte spelat någon större roll men jag tänkte ändrat min röst till Habina eftersom jag misstänkte dig som siare och du röstade på henne, men hann inte. Det gick ju bra ändå.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Nej, det tror jag inte? Brukar som sagt inte göra det, oavsett roll. Jag tyckte mest det var komiskt att du misstänkte mig för att spela annorlunda än jag gör som ond. :D

Fast det gjorde jag inte. :o Jag misstänkte dig för att jag tyckgte du var shady med ditt konstiga sätt att teoria på. Jag vet inte om jag ägnade dig så mycket uppmärksamhet leken vi spelade, när du VAR ond, eftersom jag godförklarade dig direkt vid första DL och sen trodde du var god tills dess att du käkade Sasse sista nattDL... det som hände därimellan har jag ingen aning om. :angel:
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Om jag gjorde dig nojjig så kan du känna att du fått din hämnd, för jag var också nojjig och livrädd för att råka hinta.

Efter din röst på Vira misstänkte jag dig ju inte längre (uppenbarligen eftersom jag skyddade dig). Då var du mest bara obegripligt skum som god, alltså eftersom jag inte fattade hur allt kunde hänga ihop.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Haha tycker det är så roligt också att du var så rädd för att hinta, men denna leken måste verkligen vara den mest icke-hintade leken på länge, med tanke på att ingen ens uppfattade någons försök till något hint-liknande :D
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Haha tycker det är så roligt också att du var så rädd för att hinta, men denna leken måste verkligen vara den mest icke-hintade leken på länge, med tanke på att ingen ens uppfattade någons försök till något hint-liknande :D

ROLIGT!?!

Åh, du är verkligen ond!
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jag gick t.o.m tillbaka till rollistan flera gånger för jag trodde jag hade missat någon roll som får information.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Knapp

Jag var helt övertygad hela leken om att Mumorsan var ulv. Så när ni kom fram till att hon var tvilling och Soffi ulv var jag helt övertygad om att ni gjorde en tabbe. Haha, var nog tur jag blev lynchad direkt.:p
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jag tänkte på Mumorsans jäkla lista som jag kliade mig i huvudet över (tills jag kollade mina anteckningar. Alltså helt seriöst, jag var säker på att ingen skulle tro på min förklaring och att jag skulle lynchas omgående för det där missförståndet. Fattar inte att jag inte blev det. :p ), den hade väl inte kunnat vara ok om hon varit t.ex siare? Eller? Tyckte hon gjorde precis det som det står att man inte ska göra, sätta någon på god/ond utan motivering. (Nu frågar jag inte för att vara dryg mot Mu på nåt sätt, utan för att jag helt ärligt undrar och vill veta hur jag ska läsa reglerna) :crazy: ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 649
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
35 994
Senast: Hedinn
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
13 423
Senast: LenaH
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
37 969
Senast: Artline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp