The hobbit [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jag tyckte ju bara du blev ännu mera misstänkt när du började berömma mina teorier som var skarpa och vettiga, har aldrig varit med om det tidigare, och trodde du ville verka god genom att beröma den som misstänkte dig mest... typ... Men tack. :D Sen tappade jag bollen lite där när jag rotade ner mig i Hedinn, blev trött, förvirrad och skelögd av att ha suttit med leken HELA lördagen. Så allt jag skrev blev typ ett enda virrvarr av min förvirring och jag trippelläste det inte innan jag postade...
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Tack! Det var verkligen roligt att få skriva uppdateringarna! Det tog lite tid för jag skrev dem direkt och hade alltså inget förberett innan - men det var det kanske värt? ;)

Denna lek har för övrigt gjort att jag blivit ännu mer sugen på att komma igång med bokskrivandet, så nu är karaktärslista klar och synopsis påbörjad :D
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jag misstänkte att det var mig ni försökte äta. Blev jag jobbig till slut? :D

Så jag var glad jag kunde sova gott efter att dag-DL varit och jag var kvar minst fram till nästa DL.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Du var på misstänkt-siare-listan redan där, men du blev inte min huvudkandidat förrän MM siades.

Jag hade nämligen MM som en kandidat till siare efter första natten. Hon hade misstänkt och röstat på Monster och sedan släppte hon misstankarna. Så jag blev ju väldigt nervös vid DL2 att Niyama och Mu skulle lyckas vända lynchen och rösta ut den potentiella siaren. Inte för att det låg nära till hands, men ändå.

Men när MM sedan siades och du direkt släppte misstankarna så blev jag ganska säker och det förstärktes sedan.

Låter bra! :D

Jag var ändå ganska nöjd med att jag inte verkade avslöja mig så mycket för nån annan än dig. Jag tycker själv det är trist med lekar där det blir väldigt uppenbart vem som är siaren, framför allt om man är ond, så jag försökte undvika det.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Låter bra! :D

Jag var ändå ganska nöjd med att jag inte verkade avslöja mig så mycket för nån annan än dig. Jag tycker själv det är trist med lekar där det blir väldigt uppenbart vem som är siaren, framför allt om man är ond, så jag försökte undvika det.

Jag visste vem du var! :cautious:
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Låter bra! :D

Jag var ändå ganska nöjd med att jag inte verkade avslöja mig så mycket för nån annan än dig. Jag tycker själv det är trist med lekar där det blir väldigt uppenbart vem som är siaren, framför allt om man är ond, så jag försökte undvika det.

Ja, det tycker jag du gjorde jättebra. Håller med om att det är tråkigt när det blir uppenbart vem som är siare. Gillar därför den där idén med en rollista på vilka roller som kan finnas med.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Var det DÄRFÖR du knappt teoriade? Eller gör du aldrig det? Var ju typ bara ditt sista långa inlägg som jag kunde se som ett riktigt teoriinlägg. Jag trodde verkligen du var ulv ett tag, men sen var du så övergod i andra inlägg så jag visste verkligen inte varken ut eller in. :arghh:
Tills Habina citerade mig som motivering till att rösta på dig, då blev jag ganska övertygad om att du var god. För det var så ulvigt gjort. :p
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Förresten ulvar - hade ni på riktigt missat att fåret visste vilka ni var?

Nejdå - däremot fattar jag fortfarande inte var Monster har hintat om att hon är Smaug :p. Jag hade visserligen inte riktigt tid med en lek med så här högt tempo, så jag läste inte så noggrant som jag borde ha gjort, men jag hittade noll och inget i Monsters inlägg som gjorde att jag skulle misstänka henne för att vara fåret. Dessutom var jag rätt övertygad om att antingen Hedinn eller Myrten var fåret, för trots alla våra klantigheter var båda sååå förstående och skrev inte att de misstänkte någon av oss en enda gång. Det var nästan så att jag började undra om det fanns två får i leken :p.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Jag tyckte du spelade jätteannorlunda mot tidigare just för att du var så strukturerad på ett sätt som du inte var innan!
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Men jag beskrev ju hur ni röstade första natten... Jag tyckte jag var så tydlig jag bara vågade vara... :cry:
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Vad gjorde ni för klantigheter?

Jag tyckte mest att SP var icke-närvarande och du röstade jättetidigt...och sen så tyckte jag att Habina hade lite för mycket magkänsla istället för teorier
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Haha, vad bra! Lite mer rutin, och att trippelläsa allt innan jag postar hjälper visst... Vet inte hur många meningar jag deletat för att de verkade ulviga när jag dubbelläste dem...
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Ja, det tycker jag du gjorde jättebra. Håller med om att det är tråkigt när det blir uppenbart vem som är siare. Gillar därför den där idén med en rollista på vilka roller som kan finnas med.

Tack! Ja, jag gillar också den varianten.

Var det DÄRFÖR du knappt teoriade? Eller gör du aldrig det? Var ju typ bara ditt sista långa inlägg som jag kunde se som ett riktigt teoriinlägg. Jag trodde verkligen du var ulv ett tag, men sen var du så övergod i andra inlägg så jag visste verkligen inte varken ut eller in. :arghh:
Tills Habina citerade mig som motivering till att rösta på dig, då blev jag ganska övertygad om att du var god. För det var så ulvigt gjort. :p

Alltså, nej, jag fattar fortfarande inte att du inte tycker jag teoriade. :rofl: Jag brukar dock ytterst sällan rada upp mina teorier på det sättet för enskilda spelare för sig, det var lite att jag kände en viss risk att jag skulle bli käkad och ville lämna ett ganska tydligt testamente i det läget, annars brukar jag mest väva in tankar och åsikter om folk i löpande text. Jag reagerar på enstaka saker och ifrågasätter och diskuterar, sammanfattar gör jag oftast bara i samband med röstmotiveringar, med vissa undantag.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Låter bra! :D

Jag var ändå ganska nöjd med att jag inte verkade avslöja mig så mycket för nån annan än dig. Jag tycker själv det är trist med lekar där det blir väldigt uppenbart vem som är siaren, framför allt om man är ond, så jag försökte undvika det.

Jag gissade att du var siare efter den plötsliga godförklaringen av MM, även om jag absolut inte var säker. Jag önskar att vi hade ätit dig direkt den natten :meh:.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Låter bra! :D

Jag var ändå ganska nöjd med att jag inte verkade avslöja mig så mycket för nån annan än dig. Jag tycker själv det är trist med lekar där det blir väldigt uppenbart vem som är siaren, framför allt om man är ond, så jag försökte undvika det.

Du skötte det jättebra!

Själv är jag fullständigt hopplös som siare. Jag lyckas alltid röja mig för att jag blir frustrerad och tänker typ MEN FATTA NU DÅ!!!! Och så skriver jag något lite för utstickande och blir mat.
 
Sv: The hobbit [Ulvlek]

Nejdå - däremot fattar jag fortfarande inte var Monster har hintat om att hon är Smaug :p. Jag hade visserligen inte riktigt tid med en lek med så här högt tempo, så jag läste inte så noggrant som jag borde ha gjort, men jag hittade noll och inget i Monsters inlägg som gjorde att jag skulle misstänka henne för att vara fåret. Dessutom var jag rätt övertygad om att antingen Hedinn eller Myrten var fåret, för trots alla våra klantigheter var båda sååå förstående och skrev inte att de misstänkte någon av oss en enda gång. Det var nästan så att jag började undra om det fanns två får i leken :p.

Hahaha ja, men det får man väl också se som lyckat då! :D

Jag tyckte du spelade jätteannorlunda mot tidigare just för att du var så strukturerad på ett sätt som du inte var innan!

Hållet helt med här! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 656
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
35 997
Senast: Hedinn
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
13 424
Senast: LenaH
·
Tjatter Efter att SVT hade den dåliga smaken (sic!) att lägga ner det bästa TV-programmet ever har ni tagit saken i egna händer. Ni är nu...
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
37 976
Senast: Artline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp