The walking dead

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Enya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 899

Enya

Trådstartare
Om inte jag minns fel är det flera stycken här som såg den serien för några säsonger sedan? Nå, är ni kvar i serien? Jag är! Så klart :D Jag har dessutom värvat en av mina vänner att titta. Hon började för bara några veckor sedan och börjar i morgon på tredje säsongen. Den går på kanal 9 nu, om någon är nyfiken.

Vad tycker ni då? Säsong 2 var rätt långdryg i början, jag tror inte jag är ensam om den åsikten.. Säsong 3 var spännande, men säsong 4 tycker inte riktig jag är sådär superbra egentligen. Tillräckligt bra för att se så klart, men den känns inte riktigt vettig, om man kan säga så om en tv-serie om döda människor:o Å andra sidan är det något som drar då jag egentligen inte alls gillar zombieserier, det är inte min grej alls att titta på en massa äckliga, vidriga döingar som studsar fram mitt i allt när man minst (nåja) anar det.

Men jag tycker ändå mitt i allt att de är lite korkade, jag har många bra lösningar för dem.

Varför lyssnar de inte på mig?! :D

Sv: The walking dead

Jag började ge upp lite efter säsong 3 som jag tyckte hade sina guldscener men överlag var rätt tråkig. Undrade om de hade bytt manusförfattare eller vad det var som hände, men så fick jag reda på att deras budget kraftigt skars ner så de var tvungna att jobba med det de hade. Inte undra på att nästan varje avsnitt kändes som en såpopera ;)

Men jag tittar ändå. Har bara sett 2 första avsnitten denna säsong, men tycker det verkar hända mer grejer nu :) Måste ju ha någon serie att engagera mig i sedan både Dexter och Breaking Bad slutat :cry: (Och True Blood borde ha slutat förra säsongen.. ).

Säsong 1 var riktigt bra, men nu blir serien stadigt sämre. Det var ju flera avsnitt sedan de hörde radion i bilen, ska de inte ta tag i det snart? Galet trött på fängelset och det som (inte) händer där.

Fast jag tycker den säsongen av True Blood som går nu är riktigt bra. Det var några säsonger som var tråkiga och bara ältade samma sak som säsongen innan den här höll jag på att tappa tron på serien helt då de bara tjatade om samma gamla häxa(Marnie). Så där så jag tänkte sluta titta men fortsatte och tycker att nu har de fått upp både tempo, fantasi och variation.

Jag tycker True blood funkar så länge Skarsgård är med:o

Har senaste säsongen av The Walking Dead börjat visas än? Jag är livrädd för zombier och följer maniskt serien trots att jag blundar halva avsnitten och är övertygad att det finns zombier uppe på höskullen....:nailbiting:

Håller med du.

Säsong 1 var klart bäst, 2 därefter (visst var det den som utspelade sig på Hershels gård?). Men sen har det blivit lite urlakat tycker jag. Är inte imponerad av säsong 4 hittills men måste ju fortsätta titta nu. Jag börjar även störa mig mer och mer på Rick, han är lite av en American Hero och ska alltid veta bäst och vad som är bäst för alla. Och det stör mig. :meh::D

Jag älskade säsong 1.
Nu blir det bara segare och sämre för varje avsnitt. Det känns som att ingenting händer..
Nu kollar jag endast för att det är en zombieserie för sådana finns det ju inte allt för många av!

Jag har följt den från start och måste hålla med att den har börjat bli drygare
Såg det senaste avsnittet igår och det var helt ok.

Älskade säsong 1!!! Även säsong 3 var riktigt bra :)

Tror och hoppas att även säsong 4 ska vara tillfredsställande :D

Och jag säger bara: Daryl Dixon!!! Vilken man :love::love::love:

Jag började ge upp lite efter säsong 3 som jag tyckte hade sina guldscener men överlag var rätt tråkig. Undrade om de hade bytt manusförfattare eller vad det var som hände, men så fick jag reda på att deras budget kraftigt skars ner så de var tvungna att jobba med det de hade. Inte undra på att nästan varje avsnitt kändes som en såpopera ;)

Men jag tittar ändå. Har bara sett 2 första avsnitten denna säsong, men tycker det verkar hända mer grejer nu :) Måste ju ha någon serie att engagera mig i sedan både Dexter och Breaking Bad slutat :cry: (Och True Blood borde ha slutat förra säsongen.. ).

Ja, serien har gått lite utför faktiskt, men säsong 2 var sämst än så länge, tycker jag. Jag tycker att denna säsongen har tappat lite spänning, den är lite långsam och de är alldeles för skyddade så att säga, där de är nu.

Jag tycker True blood funkar så länge Skarsgård är med:o

Har senaste säsongen av The Walking Dead börjat visas än? Jag är livrädd för zombier och följer maniskt serien trots att jag blundar halva avsnitten och är övertygad att det finns zombier uppe på höskullen....:nailbiting:

I USA visas den... :p

Ja jag är skitskraj för zombisar! :D Jag kikar mellan fingrarna ibland är det är lite väl för mycket äckliga zombisar. Jag har drömt mardrömmar fler gånger än vad jag kan räkna. Men antingen börjar jag bli van eller så är det för få hemska situationer nu i den här säsongen...

Älskade säsong 1!!! Även säsong 3 var riktigt bra :)

Tror och hoppas att även säsong 4 ska vara tillfredsställande :D

Och jag säger bara: Daryl Dixon!!! Vilken man :love::love::love:

Daryl är min favorit också! :up: Hård yta och nallebjörnsinsida, precis som det ska vara :D

Finns vissa serier där en eller ett fåtal skådespelare gör hela serien och han är en av dem :) Gillade Dale också, tummen ner på att han försvann :mad:

I USA visas den... :p

Ja jag är skitskraj för zombisar! :D Jag kikar mellan fingrarna ibland är det är lite väl för mycket äckliga zombisar. Jag har drömt mardrömmar fler gånger än vad jag kan räkna. Men antingen börjar jag bli van eller så är det för få hemska situationer nu i den här säsongen...

Jag tittade på ett avsnitt innan jag skulle sova en gång, men fick lägga ner för jag kunde inte somna :D

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag har precis sett klart på Breaking Bad säsong 1-5 och jag har SÅ många åsikter. Har du sett BB? Vad tyckte du? Om du gillade den -... 4 5 6
Svar
116
· Visningar
4 946
Senast: gul_zebra
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 560
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
793
Senast: cassiopeja
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
26 291
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka