Bukefalos 28 år!

The Wee Free Men (Ulvlek)

Röstlista DL1

19.34 fio röstar på Killaloe
19.52 Karamelldrottningen röstar på bollen__
20.42 Hedinn röstar på qitis

21.04 cirkus röstar på Snurrfian
21.14 LenaH röstar på Artline
21.16 bollen__ röstar på cirkus
21.16 Idahoe röstar på karamelldrottningen
21.17 Artline röstar på Cirkus
21.17 Mirtai röstar på Idahoe
21.22 cirkus ändrar röst till Artline
21.23 bollen__ ändrar röst till karamelldrottningen
21.24 qitis röstar på Idahoe
21.26 Killaloe röstar på LenaH
21.29 Snurrfian röstar på Fio


karamelldrottningen siare
bollen__ trollpacka

Röstlista DL2 kl 21.30

14.53 Hedinn röstar på Mirtai
15.39 Fio röstar på Hedinn
21.05 Idahoe röstar på fio
21.07 Killaloe röstar alltså på Snurrfian
21.13 Mirtai röstar på hedinn

21.23 Artline röstar på Snurrfian

21.23 Snurrfian röstar på Idahoe
21.24 LenaH röstar på Snurrfian

21.26 LenaH ändrar röst till Artline
21.26 qitis röstar på cirkus
21.29 Snurrfian ändrar sin röst till Artline
21.29 cirkus röstar på qitis


Hedinn bybo
Killaloe bybo
 
Jag ville ha med tiderna för alla röster också, inte för att jag blev så mycket klokare av det men jag gillar när det är prydligt. ;)
8 spelare kvar, 5 goda och 3 onda antar jag. Hur jävla svårt ska det vara? :p
 
jag tänker nog att det är lika viktigt att få koll på rollerna oavsett sida, iallafall brukar jag själv känna så. Alltså menar jag att det inte behöver vara så att Snurris är ond bara för att hon känner att hon har koll på en roll även om rollen råkar vara ond. Det är ju bra att nån har koll menar jag, så därav
bollen__ röstar på cirkus
Det här av bollen är ju en försiktig godförklaring av @Snurrfian och det är ju lite småintressant eftersom bollen var den enda som hade full koll där och då.

Igår la jag min första röst på Snurrfian. Jag har egentligen inte släppt henne och med facit på vem som var trollpackan så känns det inte orimligt att det var min röst på Snurrfian som fick bollen__ att rösta på mig. Alltså ett sätt att visa sig för ulvarna, rösta på en som lagt en röst på en ulv.

Jag tycker att Idahoe har gjort det väldigt lätt för sig med sina bägge röster på några som aviserat att de inte kommer vara inne, den ena är bevisligt god och hennes teori mot fio skaver mest för att den är ett sånt försvarstal för Hedinn, varför liksom? Det finns många andra i leken.
Här tycker jag @cirkus sätter ord på flera av mina tankar, det är något här som känns lite fel helt enkelt.
Lägg till @Artline så kanske vi har lyan här? Med brasklapp för att det skulle kunna vara @Mirtai istf Snurris i lyan, jag är väldigt ambivalent vad gäller just Snurris.
Å tredje sidan borde jag sitta i lyan eftersom packan käkades... :D Men där har Snurris också ett darrigt facit medan Mirtai inte brukar käka den onda utanför.

Om jag tittar åt andra hållet då, vem är god? @qitis har faktiskt inte gett nåt utslag alls vilket kan bero på lite ändrad spelstil men jag tycker nog hon teoriar som en god? @fio brukar inte låta så tvärsäker när hon är ond så hon är också lagd åt sidan tills vidare och då återstår @cirkus som iofs borde vara ulv iom bollens smörande ;) men just därför antagligen inte är det för bollen är halare än så och ville nog bara inte att cirkus skulle jaga henne resten av leken. Och nej, cirkus hade antagligen inte käkat bollen om cirkus satt i lyan.
 
Jag har inte kollat än om din teoei stämmer. Men gör de det så känns du inte ond.

Varför skulle inte q vara ond pga det? En teori om röstningen som säkert ulvarna oxå har kunnat räkna ut om det finns någon. Jag vet min roll och ser faktiskt ingen teori här som jag är inblandad i iallafall🙄
 
Jag tänker så här att jag lägger min röst nu så är den lagd.
Är öppen för att ändra den om något mer framkommer

Jag tycker att @Mirtai ligger lågt, och inte lågt så som hon gör när hon har en viktig god roll
Hon har röstat med korta motiveringar utan att gräva ordentligt - eller iaf gräva något
Hon gjorde bort sig med bollen__s röständring fån cirkus - vilket @Hedinn påpekade i detta inlägget

Vad det lämnar cirkus det är mer svårbedömt men oavsett slarvigt såsom ulvar kan göra - för att de "vet" vilka som är på vilken sida

därför

qitis röstar på Mirtai

Jag fattar faktiskt inte heller varför bollen__ ändrade sin röst från mig till Karamelldrottningen jag tror för att jäklas och förvirra. Däremot så håller jag med om att Mirtai klev lite snett där när hon skrev att bollen__ skulle ha räddat Artline genom sin röständring. Kan det vara för att hon vill att vi ska misstänka Artline? Jag tycker på det hela att Mirtai är skum. Om hon är ulv så är kanske inte Artline ulv, men jag har inget grepp om Artline mer än att hon inte kommit med så mycket input.

Sen har vi då Snurrfian, jag kan inte släppa henne trots att hon inte sänkte Hedinn igår, antingen är hon ärlig när hon säger att hon trodde Heddan var ängel eller så ville hon inte röja sig som ulv och lägga en tredje röst på Hedinn som dessutom var potentiell ängel. Om hon är i lyan så *kan* hon de ha fått raden från första natten och då vet hon att Heddan inte var ängel och kunde veta att de inte hade ängeln upp för lynch och då blev inte Hedinn så viktig att hon var tvungen att lyhnchas.

Idahoe har lagt ännu en ganska simpel röst - Art var föremål för en hel del diskussioner igår och nu lägger hon sin röst där, känns inte som om hon gräver så där jättemycket
 
Det här av bollen är ju en försiktig godförklaring av @Snurrfian och det är ju lite småintressant eftersom bollen var den enda som hade full koll där och då.


Här tycker jag @cirkus sätter ord på flera av mina tankar, det är något här som känns lite fel helt enkelt.
Lägg till @Artline så kanske vi har lyan här? Med brasklapp för att det skulle kunna vara @Mirtai istf Snurris i lyan, jag är väldigt ambivalent vad gäller just Snurris.
Å tredje sidan borde jag sitta i lyan eftersom packan käkades... :D Men där har Snurris också ett darrigt facit medan Mirtai inte brukar käka den onda utanför.

Om jag tittar åt andra hållet då, vem är god? @qitis har faktiskt inte gett nåt utslag alls vilket kan bero på lite ändrad spelstil men jag tycker nog hon teoriar som en god? @fio brukar inte låta så tvärsäker när hon är ond så hon är också lagd åt sidan tills vidare och då återstår @cirkus som iofs borde vara ulv iom bollens smörande ;) men just därför antagligen inte är det för bollen är halare än så och ville nog bara inte att cirkus skulle jaga henne resten av leken. Och nej, cirkus hade antagligen inte käkat bollen om cirkus satt i lyan.

Ja tamejfan det är en godförklaring av Snurris.

Jag är mer osäker på Artline faktiskt - säg att om Mirtai sitter i lyan är ju hennes kommentar om att bollen försöker rädda Art genom sin röstädring kanske ett sätt att rikta strålastaren mot just Artline? Och i så fall är Idahoe den tredje i den lyan som jag tänker mig.
 
Jag funderar på om lyan tänker offra Artline?

En annan variant, men jag är inte lika säker som du att hon är i lyan. Givetvis talar inte andrarösten på mig för henne, men hon kan ha missat bollens röst, om de får ut en god nu vid lynch så behöver de "bara" ett lyckat käk och en lynch till. Idahoe har lagt så enkla röster och fortsätter med det, så jag tycker hon är skummare. Eller Mirtai. Eller Snurrfian.
 
Skriver medan jag läser, så kan komma att ändra sig lite :)

Läste om diskussionen om vem ängeln skyddade igår, den mellan Fio och Hedinn. Jag tänker att det kan finnas slutsatser att dra runt den. Noterar att Idahoe väljer att rösta på Fio pga den diskussionen och det gör mig misstänksam mot Idahoe. Jag såg att någon (snurrfian?) valde att inte rösta på Hedinn för att hon trodde H var ängel. Det var hon bevisligen inte, men tänk om lyan snappat det och istället försökt få ut den de trodde var ängel?
 
En annan sak som gör mig lite lur är hur @cirkus bedyrar sin oskuld baserat på att just bollen blev käk första natten. Ledsen cirkus, men mitt förtroende för dig är väldigt lågt efter att du lurat upp mig på läktaren inte bara en gång och jag litar inte på dig när du säger att du aaaldrig skulle göra en sak som ond.

Att vissa verkar ha släppt dig lite pga det gör mig också misstänksam.
 
Jag förstår att min teori om kopplingen mellan artline och bollen igår väcker misstankar. Men det var verkligen ett misstag av mig, jag lästa för snabbt och kollade inte ordentligt.
 
Men du måste ju utveckla mer än så! ;)

Jag har tänkt efter och inser att jag nog inte kommer kunna delge mina tankar för det det skulle inte gynna goda Däremot skulle det gynna ulvarna fett mycket . Säger ungefär som Q och jag kan tänka mig att vi har kommit på ungefär samma sak så jag får ta det efter leken.

Jag kommer att rösta efter att jag har ätit middag - så jag återkommer.
 
Sitter och försöker analysera de lyncher som varit och de lottningar som varit. Går att dra en del slutsatser om det, men risken finns ju att det är en dold PM-röst från B; som avgjort lynchen, eller att BM faktiskt lagt en uddaröst.

SÅ med ffa den dolda rösten i åtanke är jag inte beredd att friskriva någon baserat på utfallet i en lottning
 
Jag vet att jag inte bidrar med så mkt konstruktivt, borde med facit i hand inte anmält mig. Har alldeles för lite tid, och min hjärna är snömos just nu. Sorry :arghh:
 
Testa att ta av tomteluvan så kanske snön försvinner? :idea:

:D

Du, tomteluvan behövs här uppe i Norrland! Fotade just nu ut genom dörren...

02AA26D0-742E-4C71-9431-66A827E17480.jpeg
 
Tiden går för fort!!

Varför skulle inte q vara ond pga det? En teori om röstningen som säkert ulvarna oxå har kunnat räkna ut om det finns någon. Jag vet min roll och ser faktiskt ingen teori här som jag är inblandad i iallafall🙄

Såklart så kan Q vara ond. Men hennes teori gynnar den goda sidan.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 181
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 600
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 497
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 051
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp