The Wee Free Men (Ulvlek)

Roller kvar
Ängel
Spion
BM
Bybor (2?)
Ulvar (2?)

Så, lite tankar från igår så det är inne innan dl.

Jag blir alltid fundersam när folk godförklarar mig baserat på teorier jag inte förstår... Å andra sidan är jag usel på att läsa av röstningar, och tycker ju självklart det är rätt att se mig som god, och håller med om att det mest gynnar onda sidan att förklara såna teorier, så... :p

Jag förstår att min teori om kopplingen mellan artline och bollen igår väcker misstankar. Men det var verkligen ett misstag av mig, jag lästa för snabbt och kollade inte ordentligt.

Mirtai Försökte igår ta tillbaka sin koppling mellan bollen och Artline, i ett försök att rädda Artline kanske? Misstänker mig istället. Eftersom flera tidigare tyckt att jag lagt lätta röster så undrar jag om inte mirtai försöker blåsa liv i de funderingarna för att ändra riktning på lynchen och rädda sin kollega Artline?
Baserat på utfallet på lynchen undrar jag om inte Mirtai och Snurrfian är de kvarvarande i lyan och Artline försökte ge mirtai alibi med sin röst?

men i efterhand så tycker jag hon är skum för det typiskt ulviga med Artie är att hon blir rätt tillbakadragen som ulv och ger upp lite och där tycker jag att @Idahoe s röst på Artline idag hamnar - fint alibitänk kanske för Ida är också lite skum!
Skum så tillvida att det inte riktigt finns nån linje i teorierna (ska jag säga som inte haft så många men... ;)) och lite spretig.
Jag är bara väldigt ringrostig och virrig :p och hade ont om tid igår...
 
Drömvärlden var svår att hitta i, med vidunder bakom hörn. Som ledare för klanen var det Rob Anybodys jobb att gå först och ge klartecken för de andra att följa efter. Tills plötsligt när de andra står och väntar på klartecken och de hör honom skrika "SPRING!!!", följt av något som bara den som stod allra närmast uppfattar. När de sprungit och inte hör något bakom sig längre är Rob borta.

Cirkus var Rob Anybody (lösmynt spion)

DagDL 21.30
 
Jag blir alltid fundersam när folk godförklarar mig baserat på teorier jag inte förstår... Å andra sidan är jag usel på att läsa av röstningar, och tycker ju självklart det är rätt att se mig som god, och håller med om att det mest gynnar onda sidan att förklara såna teorier, så... :p

Tom jag har fattat vad som menas med det hela nu 😁
 
Roller kvar
Ängel
Spion
BM
Bybor (2?)
Ulvar (2?)

Så, lite tankar från igår så det är inne innan dl.

Jag blir alltid fundersam när folk godförklarar mig baserat på teorier jag inte förstår... Å andra sidan är jag usel på att läsa av röstningar, och tycker ju självklart det är rätt att se mig som god, och håller med om att det mest gynnar onda sidan att förklara såna teorier, så... :p



Mirtai Försökte igår ta tillbaka sin koppling mellan bollen och Artline, i ett försök att rädda Artline kanske? Misstänker mig istället. Eftersom flera tidigare tyckt att jag lagt lätta röster så undrar jag om inte mirtai försöker blåsa liv i de funderingarna för att ändra riktning på lynchen och rädda sin kollega Artline?
Baserat på utfallet på lynchen undrar jag om inte Mirtai och Snurrfian är de kvarvarande i lyan och Artline försökte ge mirtai alibi med sin röst?


Jag är bara väldigt ringrostig och virrig :p och hade ont om tid igår...

Alltså, jag backade på den direkt jag fick utpekat att den var felaktig. Så skriv inte om historien för att få den att passa din bild
 
Som jag sa i anmälningstråden har jag lite begränsat med lektid under helgen
Men har läst ikapp gårdagens lynch och det var bra att vi fick ut en ulv:up:

Lite funderingar och tankar från mig så här långt:


cirkus lurade mig inte- det blev ju uppenbart efter nattens käk
Då återstår frågan om Snurrfian kanske inte hör hemma på den goda sidan vilket jag hade placererat henne försiktigt på igår? Det som jag funderar över där är i så fall varför Artline la en andraröst på snurrfian i DL2 så hon kom upp jämsides med goda hedinn som hade två röster i ledning innan? Känns ju onödigt om de skulle sitta i lyan ihop? Snurrfian röstade på Idahoe igår . Velar fortfarande om vilken sida jag ska placera snurrfian på just nu

Mirtai som jag röstade på igår kvartstår mina misstankar mot idag framför allt om det är som jag tror att Idahoe är god. Oavsett tidsbisten så är det väl lite jobbat för att jag ska tro att hon är god. Artline la en röst på Mirtai igår som osar alibiröst känner jag

Idahoe la en första röst tidigt på Artline igår Och visst kan det vara en alibiröst men känns ändå onödigt om de skulle vara i lyan ihop att lägga den där- då hade det varit mer troligt att den lagts på någon annan är Artline tycker jag

cirkus fick upp en liljeholmens igår och fattade vad jag hade räknat ut vilket stärker mina funderingar till att troligen både fio och Idahoe är goda - detta utifrån vad cirkus skrev efter hon blev upplyst:D

Fio tycker jag teoriar såsom en god så henne vill jag placera på goda sidan

LenaH är jag också lite velig inför- Har ju tre raka röster på Artline vilket ju iofs talar för att hon kan vara på den goda sidan. Var drivande igår mot Artline- men hon hade ju såpass med misstankar mot sig från flera att jag inte utesluter att lyan kan ha offrat Artline helt enkelt.

Röstlista DL1

19.34 fio röstar på Killaloe
19.52 Karamelldrottningen röstar på bollen__
20.42 Hedinn röstar på qitis

21.04 cirkus röstar på Snurrfian
21.14 LenaH röstar på Artline
21.16 bollen__ röstar på cirkus
21.16 Idahoe röstar på karamelldrottningen
21.17 Artline röstar på Cirkus
21.17 Mirtai röstar på Idahoe
21.22 cirkus ändrar röst till Artline
21.23 bollen__ ändrar röst till karamelldrottningen
21.24 qitis röstar på Idahoe
21.26 Killaloe röstar på LenaH
21.29 Snurrfian röstar på Fio


karamelldrottningen lynchas siare
bollen__ käkas trollpacka

Röstlista DL2 kl 21.30

14.53 Hedinn röstar på Mirtai
15.39 Fio röstar på Hedinn
21.05 Idahoe röstar på fio
21.07 Killaloe röstar alltså på Snurrfian
21.13 Mirtai röstar på hedinn
21.23 Artline röstar på Snurrfian

21.23 Snurrfian röstar på Idahoe
21.24 LenaH röstar på Snurrfian

21.26 LenaH ändrar röst till Artline
21.26 qitis röstar på cirkus
21.29 Snurrfian ändrar sin röst till Artline
21.29 cirkus röstar på qitis


Hedinn lynchas bybo
Killaloe käkas bybo

Röstlista DL3 kl 21.30

12.42 Idahoe röstar på Artline
17.33 qitis röstar på Mirtai

21.13 snurrfian röstar på Idahoe
21.17 LenaH röstar på Artline
21.26 cirkus röstar på Snurrfian
21.26 Mirtai röstar på Idahoe
21.27 fiol röstar på Artline
21.29 Artline röstar på Mirtai

21.30 cirkus ändrar sin röst till Artline

Artline lynchas Ulv
cirkus käkas lösmynt spion


snurrfian har röstat: fio-idahoe/Artline-Idahoe
MIrtai har röstat: Idahoe-
Hedinn-Idahoe
LenaH har röstat
Artline-Artline_Artline
qitis har röstat: Idahoe-cirkus-Mirtai
fio har röstat:
Killaloe-Hedinn-Artline
Idahoe har röstat: karamelldrottningen- fio- Artline
 
Alltså, jag backade på den direkt jag fick utpekat att den var felaktig. Så skriv inte om historien för att få den att passa din bild
Ja, jag skrev ju att du tog tillbaka den?Jag citerade ju inlägget där du tog tillbaka den. :confused: Hur är det att skriva om historien?
 
Ja, jag skrev ju att du tog tillbaka den?Jag citerade ju inlägget där du tog tillbaka den. :confused: Hur är det att skriva om historien?

För att du antyder att det var för att rädda Artline när jag backade på den långt före Artline var på tapeten för Lynch igår
 
@qitis @Idahoe @LenaH @Snurrfian

Vem är ni mest /minst säkra på? Känns ju ändå som om vi måste samla ihop våra röster.

Jag känner mig nog mest säker på @Mirtai. Hon ligger väldigt lågt och kommer mest in och svarar på någon fråga . Teoriar inte direkt på ett övertygande sätt. Som jag räknat ut det har hon ingen god specialroll heller som kan förklara det scenariot.

fio röstar på Mirtai



Jag kan lika gärna rösta nu för jag ska iväg och rida men tittar in och ändrar vid behov.
 
Mirtai som jag röstade på igår kvartstår mina misstankar mot idag framför allt om det är som jag tror att Idahoe är god. Oavsett tidsbisten så är det väl lite jobbat för att jag ska tro att hon är god. Artline la en röst på Mirtai igår som osar alibiröst känner jag

Jag kan också lägga min röst och känner mig mest säker på att Mirtai tillhör ulvgänget såsom jag skrev i min tidigare genomgång, lägger in det som citat och motivering
Sedan står det mellan snurrfian och LenaH för mig som den sista kandidaten

qitis röstar på Mirtai
 
Jag känner mig mest säker på att @Mirtai sitter i lyan.
Mirtai Försökte igår ta tillbaka sin koppling mellan bollen och Artline, i ett försök att rädda Artline kanske? Misstänker mig istället. Eftersom flera tidigare tyckt att jag lagt lätta röster så undrar jag om inte mirtai försöker blåsa liv i de funderingarna för att ändra riktning på lynchen och rädda sin kollega Artline?
Sen tror jag att Artline röstade på Mirtai i ett sista försök att ge henne alibi, när det var rätt tydligt att Artline skulle åka.

@fio har jag nog fått in i pusslet nu tror jag. Jag har funderat ett varv till runt vår diskussion när jag röstade på henne och håller henne som god.

@qitis resonerar på ett sätt som jag tycker är vettigt och verkar aktivt leta onda.

@LenaH och @Snurrfian är de jag velar mest kring. En av dem är sannolikt ulv.
LenaH har röstat på onda Artline 3 gånger i rad, vilket skulle kunna tala för henne som god. Å andra sidan skulle hon mycket väl kunna göra nåt sånt även som ond :p
Men jag lutar nog egentligen mest åt att det är Snurrfian som är sista ulven (om vi utgår från att de var 3 från början), jag tror lyan försökte få ut mig igår och att Artline lade en alibi röst på Mirtai när ingen av er andra goda hängde på mot mig.
Edit: tillägg att röstningen igår ju faktiskt talar ännu mer till Lenas fördel, hon borde inte lagt andra röst på Artline när vi var 3 som fått varsin. Även om lyan såklart kunde bestämt sig för att offra Artline så känns det mer långsökt tycker jag.

Baserat på ovanstående, och att de två jag håller för goda redan har röstat på den jag känner mig mest säker på är ond:
Idahoe röstar på Mirtai
 
  • Gilla
Reactions: fio
Jag kan förstå vad som gör att folk misstänker Mirtai och det kanske är lika bra att ta en ulv i taget, och även om ni lynchar mig i morgon så borde ni kunna få ut sista ulven och vinna. Jag känner mig lite slut i huvudet efter att ha stått som funktionär hela dagen, jag har bara hunnit in och kikat att jag överlevde natten. Lite typiskt att lyan valde att käka Cirkus när det var den jag trodde satt i lyan. Men att hon hade mer koll än mig är väl tack vare att sin spionroll, även om det även kändes misstänksamt för mig. Men det gör även att mina teorier faller helt platt och det räknade väl lyan med antar jag. :crazy:
Jag ska försöka få i med lite energi så ska jag se om hjärnan kickar igång igen.
 
Inga så många fler hjärnceller i sikte, jag kan hålla med om att @Mirtai mycket möjligt kan vara ulv, men jag vet att jag inte är det, så alltså letar jag efter någon mer för det borde inte bara vara två ulvar. Jag börjar ana att jag borde förstå att @Idahoe är god och det lämnar @LenaH som möjlig ulv, att hon har röstat på Artline rakt igenom förutom en röst på mig som hon ändrade säger absolut ingenting om att hon skulle vara god, jag har suttit i lyan med henne och hon lynchade mig stenhårt första dagen. Så det är fullt möjligt att hon försöker köra all in med alibiröstning. Så Snurrfian röstar på LenaH.
 
Jag känner mig rätt säker på både @Idahoe och @fio och jag har inte riktigt tyckt att @qitis är skum heller men jag tycker ändå det känns lite enkelt att alla röstar på @Mirtai utom @Snurrfian som röstar på mig?
Varför lägger Snurris rösten på mig om hon är ulv med Mirtai?
Hade det inte varit enkelt att följa strömmen mot Mirtai?

Det gör mig lite fundersam över tja... Allt möjligt faktiskt? Är allt ett spel iscensatt av q ändå?
 
Eller är det så självklart nu att alla bara går through the motions liksom och Snurris vill mixtra med min hjärna?

Äh, jag chansar väl på att alla andra har rätt och Snurris jäklas ;) med mig.

LenaH röstar på Mirtai för att jag hoppas på att alla andra har rätt helt enkelt.
 
Röstlista DL4 kl 21.30

14.57 fio röstar på Mirtai
15.09 qitis röstar på Mirtai
15.37 Idahoe röstar på Mirtai
19.10 Snurrfian röstar på LenaH
20.01 LenaH röstar på Mirtai
20.11 Mirtai röstar på qitis


Mirtai 4
LenaH 1
qitis 1


(De sista tiderna kanske inte är på minuten rätt)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 020
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 422
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 071
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 942
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp