Tiara/hårprydnad (Melinda Jacobs)

Besvikelsen när jag läste länktexten och hjärnan satte igång med att fundera över hur ett monster av strass kunde se ut. Som ett riktigt monster? Eller så mycket strass att det blev ett helt strassmonster? Och så var det egentligen bara ordet "mönster" utan prickar över ö :(
Jag förstår (såklart) att du blev besviken och jag är ledsen att jag, om än oavsiktligt, bidrog :/

Jag tror som så ofta här i livet att det är bra att börja med lite självreflekterande. Är det kanske så att det är man själv som är strassmonstret? Hur många iögonfallande modesmycken behöver egentligen en enskild person? Och är det inte till och med så att man lovat sig själv att inte köpa fler billiga bijouterier som visserligen ser snygga ut en vecka eller två men sen blir fula och missfärgade, eller till och med faller isär? Och är det inte ens inre strassmonster som då viskar att livet är kort men samtidigt en fest och den blir bra mycket roligare när det glittrar, och du har så många outfits som endast når sin fulla potential när de stylas med ett kontrasterande element i.e. strass, och-
 
Jag förstår (såklart) att du blev besviken och jag är ledsen att jag, om än oavsiktligt, bidrog :/

Jag tror som så ofta här i livet att det är bra att börja med lite självreflekterande. Är det kanske så att det är man själv som är strassmonstret? Hur många iögonfallande modesmycken behöver egentligen en enskild person? Och är det inte till och med så att man lovat sig själv att inte köpa fler billiga bijouterier som visserligen ser snygga ut en vecka eller två men sen blir fula och missfärgade, eller till och med faller isär? Och är det inte ens inre strassmonster som då viskar att livet är kort men samtidigt en fest och den blir bra mycket roligare när det glittrar, och du har så många outfits som endast når sin fulla potential när de stylas med ett kontrasterande element i.e. strass, och-
Min reflektion landar i att det är @Zinfernia som är det allsmäktiga strassmonstret. Hon borde få en helt egen kategori på Glitter 🤩
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 495
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 459
Senast: fejko
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 990
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 239
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp