Bukefalos 28 år!

beräkna tid på pay & jump?

Buck

Trådstartare
hur lång tid räknar ni per ekipage på pay & jump? det är max 5 straff och de höjer 10cm åt gången = ca 5 min hinder höjning emellanåt(beroende på hur entusiastiska funktionärerna är :p)
vanligtvis räknar man ju ca 2 min per ekipage, men när det inte är på tid + 5 vägringar så tar det antagligen lite längre tid.

har inte startlistan än men ska bara starta 60 och ev 80cm så det tar ju inte så lång tid mellan första storhäst klassen och min första = kanske ska vara uppsutten redan under ponny hoppningen...
 
Sv: beräkna tid på pay & jump?

verkligen ingen som beräknar tid inför pay and jump?

har aldrig varit på tränings tävlingar innan och antar bara att 2min per ekipage är lite i underkant, men har egentligen ingen aning och frågar därför!!!
 
Sv: beräkna tid på pay & jump?

jag brukar inte räkna varje ekipage, utan jag tar ut hästen när klassen innan min börjar och så rider jag fram när jag är klar med det. Kanske inte det bästa, men det har funkat hittills :p


kanske inte så mycket hjälp, men så gör jag iaf :)
 
Sv: beräkna tid på pay & jump?

P & J är ett elände, totalt hopplöst att beräkna tid för framridningen...
Har aldrig lyckats själv och blir oftast sittandes på hästryggen betydligt längre än vad jag planerat.
Hoppar man lite senare klasser kan man ju avvakta och ta tid i första höjderna och beräkna därefter (vilket förmodligen också blir fel eftersom hästarna i allmänhet hoppar bättre ju högre det blir, mer erfarna).
 
Sv: beräkna tid på pay & jump?

denna gången räknade jag 2 min per ekipage och 2 min hinder höjning, fick det till att min första start var ca 10 i 12. men min tränare tyckte att det lät som för mycket så vi åkte kl 10 = var där halv 11, satt upp kl 11 och sen så var de otroligt sega! flyttade hinder mellan klasserna för att inte skada banan(regnade såklart), men blev en timmes fram ridning och min första start var kl 12... men de var otroligt sega på banan hade det varit en lokal tävling så hade det nog tagit en halvtimme mindre.
lite jobbigt med så lång framridning då tränaren hade med unghäst och vi var med i 2 klasser = trötta häst.
 
Sv: beräkna tid på pay & jump?

Detta är sjukt svårt!
Beror mycket på hur bra arrangerat det är, ibland tar höjningarna i princip ingen tid alls och ibland hur lång tid som helst.
Beror också på ryttarna, om det är mycket vägringar eller om ngn trillar av.
 

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 734
Senast: Hedinn
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 612
Senast: fio
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
686
Senast: cassiopeja
·
Hoppning Hittade ingen bra tidigare tråd ang frågan så jag chansar och gör en ny. Har inte heller hittat den informationen jag letar efter...
Svar
19
· Visningar
5 133
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp