Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@
Myndigheterna ska sätta stopp!? Ja, det är ju egentligen just vad som hände när man tog bort lagen som förbjöd tidelag. För att man ansåg att det var just en ren morallag.
Liksom homosexualitet som var förbjudet i samma lag.
Fast det där är ju en så förbannat sjuk jämförelse. Hur kan man som människa jämföra homosexualitet med zoofili? En homosexuell människa är ju som vilken annan som helst. Man äter som alla andra, skiter som alla andra och blir förälskad/kär som alla andra men vill i högst normala fall ha en ömsesidighet i endera ett förhållande eller ett one-night-stand-vad-det-nu-må-vara. Man vill
veta att ens partner är med på sex, man vill
veta om denne tycker om det och har det bra. Vill någon inte eller finner något minsta obehagligt säger man till och man avslutar/gör om. En zoofil är egocentrisk och sätter sitt behov av sex i första hand, denne kan
tro och
gissa att ett djur tycker det är okej. Men aldrig
veta sålänge djuret inte gör kraftigt motstånd eller uttrycker smärta/frustration. Hur fan kan man tillåta det? Hur kan det vara så förbannat svårt att införa en lag mot sexuell penetration av djur?
Jag förstår fortfarande inte hur detta kan jämföras med att rida på en häst (tex). Jag vet att hästar kan tycka om att bli ridna, dels genom det jag ser men också genom tester som gjort i bla rollkurssyfte där experimentet gick ut på att se hur hästen påverkades av vissa ridstilar(nämnt i bla tidningen ridsport)och ridning. Finns det något liknande experiment på djur där detta blir påsatt och man således kan bevisa att djur
kan tycka om det?
Jag anser att vilket djur man än äger ska i största möjliga mån få ha ett så naturligt liv som möjligt. En häst ska ha daglig utevistelse och stor rörelsefrihet i sin hage, den ska ha mat minst 4 gånger per dag, den ska motioneras (utan onödiga hugg och slag) och ha tilgång till fysisk kontakt varje dag med artfränder. En hund ska utfodras minst en gång om dagen, få mental såväl fysisk stimulans anpassat efter behovet, slippe vara ensam hemma för länge och skyddas från våldsamheter.VART kommer sex med i spelet här? Vart valde djuret sexet? En hund kan välja att äta, om den vill gå på promenad, om den vill träna osv. Jag har aldrig i hela mitt liv sett att en hund eller en häst har ställt sig positiv till att bli penetrerad av en människa, Alltså med sin egna vilja "bett" om det annat än i stress syfte.(Hundar som juckar på ben, kuddar, katter mm).De allra flesta hästar/hundar eller katter har reagerat med visst obehag bara jag stoppat in en temp där bak för att kolla ev feber!
Den som väljer sexet i dom här sammanhangen är zoofilen, han väljer det för att tillfredställa sitt eget behov. Sitt faktiskt störda beteende. I vilka andra sammanhang är det tillåtet? Att göra som man behagar mot en annan individ utan direkt samtycke för att man själv har lust? Någon som kan ge exempel? Det förbryllar mig dessutom att man i enbart mänskliga fall kan slippa bli dömd för våldtäkt för att offret inte gjorde aktivt motstånd och sa direkt "nej".
Då talar ändå dessa samma språk (åtminstone kroppsligt) och är artfränder! Dubbelmoralen sitter på förnämaste tronen i dagens Sverige verkar det. Otäckt otäckt otäckt!