Tidiga mornar

Jag undrar om jag någonsin kommer att vänja mig vid att kliva upp vid fem? Tvivlar på det.

Jag har nu jobbat sedan 11 april och mornarna är fortfarande så jobbiga, trots att jag lägger mig vid nio. Igår la jag mig redan före åtta men känner mig ändå som en zombie nu på morgonen. Så segt.
 

Jag tror att det hade lönat sig för mitt jobb att låta mig börja en timme senare, med bibehållen lön. 🙄 Så många misstag som jag gör, och så mycket jag virrar omkring utan att förstå vad jag riktigt håller på med den första timmen, så kan det inte vara produktivt att ha mig på jobb då.

Tyvärr är det inte ett alternativ, men jag lär inte vänja mig heller då jag jobbat här i många år, alltid lika trött på morgnarna.
 
Jag undrar om jag någonsin kommer att vänja mig vid att kliva upp vid fem? Tvivlar på det.

Jag har nu jobbat sedan 11 april och mornarna är fortfarande så jobbiga, trots att jag lägger mig vid nio. Igår la jag mig redan före åtta men känner mig ändå som en zombie nu på morgonen. Så segt.

Jag börjar jobba klockan fem så min väckare ringer 03.55. Man vänjer sig till slut men det kan ta ett tag. Jobbar man skift som jag gör så är morgnarna alltid jobbiga då dygnsrytm alltid är rubbad och konstig.
 
Jag vänjer mig aldrig, vill skjuta mig själv ba jr morgon 😂
Är varken morgon eller kvällsmänniska 🙄
Dagveckorna går jag upp 05.30, skönt att komma hem innan 15 men jag gillar kvällsveckorna bättre även fast jag sover färre timmar eftersom jag vill göra tusen saker innan jobbet 😁
 
Har funderat på en sådan, men hur vet appen?! Måste man ha en sådan där klocka som kan mäta puls och stuff? :D
Det räcker med att luren ligger bredvid en.
Fråga inte hur den fungerar för det fattar inte jag heller.
Mer än att den väcker mej i rätt fönster 😁
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag kliver sällan upp före halv tio. Det är mycket lättare för mig att kliva upp 03 än att gå upp kl 06 tex. Nu vaknar jag dock på dygnets alla möjliga timmar.
 
Jag har något svagt minne av att klocka 05 är en svår tid för människor det är då det är svårast att vakna och svårast att somna om och även och jag har även för mig att den tiden kallas för vargtimmen då det är den tiden man oftast grubblar och får ångest över småsaker.
 
För mig tog det 2 år att vänja mig och jag tar fortfarande koffeintablett för att vakna. Dricker inte kaffe, ska tilläggas.
Jag är noga med att inte ta lång sovmorgon när jag är ledig och försöker få 8 h sömn.

Men alla är inte morgonmänniskor. Eller som jag gjorde, kunde byta från att jobba sen kväll (ofta slutade jag 01) till att jobba tidig morgon (går upp 2.50 som tidigast) och numera älska att gå upp tidigt.
 
När jag måste gå upp kl.4.30 så är jag mycket piggare än när klockan ringer kl.5.20, då är jag väldigt trött. Är väl min sömncykel som styr det där antar jag🤷‍♀️ Fast helst sover jag till kl.6-7☺️
Jag är lite sådan. Sover i tretimmars-cyclar verkar det som. Somnar oftast runt midnatt, vaknar runt två-tre snåret och är vaken ett par timmar, somnar gärna om typ...nu? och skulle allra helst sova tills nio-tio, men klockan ringer vid sju och jag är DÖD.
Är jag däremot ledig självvaknar jag mellan sex och sju och ligger ofta och snuttar i sängen utan att somna om. :grin:😅
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
995
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
433
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 443
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp