- Svar: 28
- Visningar: 1 836
Efter en genomförd hopprunda ifrågasatte en medhjälpare den uppmätta tiden. Det eskalerade till att medhjälparen konfronterade domarna och öppet kritiserade dem på sociala medier.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så vitt jag vet kan du alltid lämna in en protest men det kostar och garanterar ju ingenting.Men hur ser regeln ut?
Är det inte ”dömt är dömt”?
Tänker om jag i dressyr skulle kunna komma med en film och bevisa att en konkurrents byte faktiskt var orent (eller tvärtom, bevisa att mitt byte var rent)?
Får domaren ändra bedömning utifrån en film?
Fast tiden är ju inte domarens åsikt tänker jag, utan fakta. Det känns som att det borde vara fakta i alla fall, annars är någonting fel.Men hur ser regeln ut?
Är det inte ”dömt är dömt”?
Tänker om jag i dressyr skulle kunna komma med en film och bevisa att en konkurrents byte faktiskt var orent (eller tvärtom, bevisa att mitt byte var rent)?
Får domaren ändra bedömning utifrån en film?
Och de hotades med gult kort om de lämnat in protest.Så vitt jag vet kan du alltid lämna in en protest men det kostar och garanterar ju ingenting.
Ja personerna ärendet handlar om ja men jag svarade på Johannas inläggOch de hotades med gult kort om de lämnat in protest.
Så vitt jag vet kan du alltid lämna in en protest men det kostar och garanterar ju ingenting.
Felräkning av poäng sker fortfarande, t.ex. nu på senaste tävlingen där jag satt vid datorn och för ett ekipage råkade slå in en femma istället för en sexa på en punkt i datorn. Det var ju snabbfixat att rätta till, när ekipaget kom med det.Fast jag undrar om man verkligen kan det?
I en bedömningssport som dressyr skulle det ju vara rimligt att det iaf på högsta nivå då skulle protesteras mot allt möjligt för att försöka förändra prislistan på t ex OS?
Däremot är kanske en felräkning av poängen en rimligare jämförelse med detta? För det kunde ju (förr i tiden iaf, inte sett det på flera år) hända och var väl orsaken till att protokollen skulle ha kopia eller kopieras eller fotas för att man skulle kunna se ursprunglig poäng och dubbelkolla räkningen av poängen.
Klart du kan. Varför skulle du inte kunna? Du får läsa i FEIs regelverk för den frågan men så vitt jag vet kan du lämna in prostest som sagt på tävlingar som går under SvRf.Fast jag undrar om man verkligen kan det?
I en bedömningssport som dressyr skulle det ju vara rimligt att det iaf på högsta nivå då skulle protesteras mot allt möjligt för att försöka förändra prislistan på t ex OS?
Däremot är kanske en felräkning av poängen en rimligare jämförelse med detta? För det kunde ju (förr i tiden iaf, inte sett det på flera år) hända och var väl orsaken till att protokollen skulle ha kopia eller kopieras eller fotas för att man skulle kunna se ursprunglig poäng och dubbelkolla räkningen av poängen.
Klart du kan. Varför skulle du inte kunna? Du får läsa i FEIs regelverk för den frågan men så vitt jag vet kan du lämna in prostest som sagt på tävlingar som går under SvRf.
Det är bullshit att man inte kan överklaga. Man kan alltid överklaga samt lämna in en protest som sagt.För att det står i TR att man inte kan det (i dressyr), antar att samma ordalydelse finns inom FEI men då jag inte tävlar internationellt har jag inte koll på det