Tights på killar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är helt klart snyggare i frack än i tights, men jag valde ändå tights, när jag sprang. Det estetiska begränsade sig till vilken färg jag valde.

När man oroar sig för att andra inte ska tycka, att man är snygg, riskerar man inte sällan att väcka löje, därför att man prioriterar estetik före funktion.
 
Men eftersom @Hero startade tråden så har det kanske betydelse för honom?;)

Visst är det så, men jag tycker ändå, att @Gnist gav ett bra svar. Är man orolig för vad andra tycker, kan det var bra att bli påmind om att det inte är viktigt.

När man är 20 oroar man sig för vad andra ska tycka.
När man är 40 bryr man sig inte om vad andra tycker.
När man är 60 inser man, att det aldrig var någon annan som brydde sig.
 
Jag är helt klart snyggare i frack än i tights, men jag valde ändå tights, när jag sprang. Det estetiska begränsade sig till vilken färg jag valde.

När man oroar sig för att andra inte ska tycka, att man är snygg, riskerar man inte sällan att väcka löje, därför att man prioriterar estetik före funktion.
Mkt, märklig jämförelse ! O_o
Det är en väldigt skillnad mellan frack och tights i funktion.
Men en ganska liten skillnad mellan shorts och tights i funktion. Kanske kan du spara nån sekund/milisekunder i ett motionslopp , pga lägre luftmotstånd och lättare kläder.
Däremot skiljer sig känslan och varför vill man inte se snygg ut när man tränar också ? Jag handlar väldigt mkt träningskläder och vill ju välja snygga kläder utefter aktivitet.
Däremot kan jag inte fatta de som har tjocka mjukisbyxor och hoodie på gymmen. Jag hade kokat upp inifrån om jag hade måst träna i det.
 
Mkt, märklig jämförelse ! O_o
Det är en väldigt skillnad mellan frack och tights i funktion.
Men en ganska liten skillnad mellan shorts och tights i funktion. Kanske kan du spara nån sekund/milisekunder i ett motionslopp , pga lägre luftmotstånd och lättare kläder.
Däremot skiljer sig känslan och varför vill man inte se snygg ut när man tränar också ? Jag handlar väldigt mkt träningskläder och vill ju välja snygga kläder utefter aktivitet.
Däremot kan jag inte fatta de som har tjocka mjukisbyxor och hoodie på gymmen. Jag hade kokat upp inifrån om jag hade måst träna i det.

Jag valde att ställa det på sin spets, men jag har flera gånger sätt deltagare i olika lopp, som har valt att vara utklädda. För dem har det varit viktigare att se ut på ett visst sätt än att ha det mest funktionella. De är inte många men de finns. Det märkliga är således inte min jämförelse, utan att den alls går att göra.

Visst har kläder betydelse, och det handlar inte endast om luftmotstånd. Numera är det långpromenader som gäller för mig. Jag har upptäckt, att jag går ungefär 0,5 km/tim snabbare om jag har overall (ej träningsoverall) än vanliga fritidskläder. Jag har inte på något sätt känt mig hindrad av jeans och tröja, men kanske påverkas andning eller rörlighet, när inget sitter åt i midjan.
 
Jag valde att ställa det på sin spets, men jag har flera gånger sätt deltagare i olika lopp, som har valt att vara utklädda. För dem har det varit viktigare att se ut på ett visst sätt än att ha det mest funktionella. De är inte många men de finns. Det märkliga är således inte min jämförelse, utan att den alls går att göra.

Visst har kläder betydelse, och det handlar inte endast om luftmotstånd. Numera är det långpromenader som gäller för mig. Jag har upptäckt, att jag går ungefär 0,5 km/tim snabbare om jag har overall (ej träningsoverall) än vanliga fritidskläder. Jag har inte på något sätt känt mig hindrad av jeans och tröja, men kanske påverkas andning eller rörlighet, när inget sitter åt i midjan.
Så är det. Jeans väger mer och inte lika stretchigt.
Sen kan det va psykologiskt om jag ser proffsigt klädd och känner mig proffsigare. Så kan jag också prestera bättre.
Jag kände mig snabbare i tights, just för att inget fladdrar vid varje benföring som det gjorde med shorts. Även om jag tror det var marginellt .

Sen är det många som skriver att man inte kan se snygg ut i träningskläder. Men I disagree, när det gäller tjejer i träningskläder iaf...
 
Min kille använder tights och även strumpbyxor till vardags, brukar t.o.m sno mina 😁. På honom är det snyggt förmodligen för att han bär det naturligt och bryr sig inte ett dugg om vad andra tycker. Har aldrig hört någon säga något negativt om att han har det heller.
 
Hur många tycker det här är snygg klädsel på gymmet ?
5f0c9387825b56704879bbad2ae53e46--sport-tights-sexy-tights.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 174
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 321
Senast: Squie
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
372
Senast: miumiu
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 010
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp