Tights på killar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag förstår att du blir väldigt glad över att få lite uppmärksamhet :). Men - du lever inte med rädsla för våldtäkt när du går hem från krogen. Du lever inte med rädsla när du sitter på bussen sent på kvällen, eller när taxichauffören helt plötsligt börjar bli obehaglig och pratar sex. Du har säkert inte suttit på tunnelbanan och upptäckt att en man sitter och tittar på dig och runkar. Du har säkert inte fått bilder på människors genitalier skickade till dig när du annonserar om lägenhet. Du har säkert inte fått parera kollegors tafsningar på firmafesterna eller upplevt hur någon går från trevlig och charmig till hotfull och obehaglig inom bara några sekunder.

Ibland får jag blickar och det är trevligt men det betyder inte att alla blickar är trevliga. När jag är ensam ute i spåret är det inte trevligt. Inte heller att bli utsatt för catcalls. Men det fattar ju inte du och du lyssnar ju inte heller, så what's the point.
:bow:

Om inte det här går in, då vet jag inte vad som krävs.
 
Nej, såklart jag fattar att de flesta kvinnor inte vill ha så lite kläder.
Men då går man ju inte efter det funktionsmässigt bästa plagget... Vilket alla så påpekar här ?

Utan man bryr sig om vad andra anser...
Ang sista meningen (lyckas inte feta den från mobilen)
DET HANDLAR INTE OM VAD ANDRA ANSER, DET HANDLAR JU OM VAD MAN SJÄLV KÄNNER SIG BEKVÄM I.
 
Ang sista meningen (lyckas inte feta den från mobilen)
DET HANDLAR INTE OM VAD ANDRA ANSER, DET HANDLAR JU OM VAD MAN SJÄLV KÄNNER SIG BEKVÄM I.
Precis, alla män känner sig inte bekväm i tights. Men det kan ju bero på att det inte anses vara ett snyggt träningsplagg bland män och också kvinnor.
 
Nej, men vad heter klädseln då ? Den klädseln måste ju vara den funktionsmässigt bästa när det är varmt. Men inte ser jag den i motionsspåren...

Ingen aning om vad den heter men det är väl dessutom ett tävlingsplagg och inget man ser i träning?
Man kallar det inte trosor och bh heller trots att det finns trosor och sportbhs i samma modell.
 
Ja, jag förstår att du blir väldigt glad över att få lite uppmärksamhet :). Men - du lever inte med rädsla för våldtäkt när du går hem från krogen. Du lever inte med rädsla när du sitter på bussen sent på kvällen, eller när taxichauffören helt plötsligt börjar bli obehaglig och pratar sex. Du har säkert inte suttit på tunnelbanan och upptäckt att en man sitter och tittar på dig och runkar. Du har säkert inte fått bilder på människors genitalier skickade till dig när du annonserar om lägenhet. Du har säkert inte fått parera kollegors tafsningar på firmafesterna eller upplevt hur någon går från trevlig och charmig till hotfull och obehaglig inom bara några sekunder.

Ibland får jag blickar och det är trevligt men det betyder inte att alla blickar är trevliga. När jag är ensam ute i spåret är det inte trevligt. Inte heller att bli utsatt för catcalls. Men det fattar ju inte du och du lyssnar ju inte heller, så what's the point.

Har du råkat ut för allt det där ? Eller pratar dom alla möjliga scenarion som en kvinna kan råka ut för ?

Jag är ju inte dum. Det är klart att jag skulle inte vilja ha den uppmärksamheten av män.
Skulle nog känna mig väldigt obekväm om kvinnor betedde sig så mot mig också...

Men är ju ändå skillnad på dina runk exempel och tafsningar. Mot tutningar och blickar ?
 
Har du råkat ut för allt det där ? Eller pratar dom alla möjliga scenarion som en kvinna kan råka ut för ?

Jag är ju inte dum. Det är klart att jag skulle inte vilja ha den uppmärksamheten av män.
Skulle nog känna mig väldigt obekväm om kvinnor betedde sig så mot mig också...

Och du ser inte kopplingen själv? Poängen vi försökt lägga fram så ruskigt tydligt det bara går?

Och för att återgå till ämnet. Tights är inte snygg på någon.
Jag älskar mina tights ändå.
Och jag älskar när min man drar på sig sina, för det innebär att vi ska ut och träna ihop.
 
Inte för att jag har jättemycket överflöd av hull, men det finns ju där så på ett personligt plan känner jag att varför skulle jag vilja att det mjuka maghullet som också skumpar omkring lite sådär lagom störigt -precis som brösten- om det är "fritt"? Avsevärt mer funktionellt och behagligt att ha ett tight linne på som håller det på sin plats.

Vad andra skulle tycka om det fick fritt spelrum skiter jag fullständigt i, men det är ju inte behagligt att springa med sånt skvalpande, ens om det är hyfsat lite.

Så lite tyg som möjligt är alltså inte alltid vad som är mest funktionellt när man sportar.
 
Precis, alla män känner sig inte bekväm i tights. Men det kan ju bero på att det inte anses vara ett snyggt träningsplagg bland män och också kvinnor.
Men om man inte känner sig bekväm för att man -tror- att någon av det motsatta könet kaaanske tycker att det är osexigt så är man ju inte helt bekväm i sig själv till att börja med. Tycker jag iaf.
 
Men om man inte känner sig bekväm för att man -tror- att någon av det motsatta könet kaaanske tycker att det är osexigt så är man ju inte helt bekväm i sig själv till att börja med. Tycker jag iaf.
Detsamma kan ju sägas om kvinnor som inte springer i det mest funktstionsmässiga plagget också ...
 
Har du råkat ut för allt det där ? Eller pratar dom alla möjliga scenarion som en kvinna kan råka ut för ?

Jag är ju inte dum. Det är klart att jag skulle inte vilja ha den uppmärksamheten av män.
Skulle nog känna mig väldigt obekväm om kvinnor betedde sig så mot mig också...

Men är ju ändå skillnad på dina runk exempel och tafsningar. Mot tutningar och blickar ?
Nej. Alltihop är beteenden på samma skala. Inget av dem är okej. Varför ska en tjej acceptera att bli tutad på bara för att en kille tar sig den rätten? Liksom Jaha, han var bara på första fjärdedelen av skalan, då gör det inget.
 
Nej. Alltihop är beteenden på samma skala. Inget av dem är okej. Varför ska en tjej acceptera att bli tutad på bara för att en kille tar sig den rätten? Liksom Jaha, han var bara på första fjärdedelen av skalan, då gör det inget.
Jag tror dom ser det som väldigt oskyldigt/komplimang... Medan kvinnor ser det som värsta övertrampet.
 
Har du råkat ut för allt det där ? Eller pratar dom alla möjliga scenarion som en kvinna kan råka ut för ?

Jag är ju inte dum. Det är klart att jag skulle inte vilja ha den uppmärksamheten av män.
Skulle nog känna mig väldigt obekväm om kvinnor betedde sig så mot mig också...

Men är ju ändå skillnad på dina runk exempel och tafsningar. Mot tutningar och blickar ?
Jag har upplevt allt utom dickpicksen.
Hur skulle du tex själv känna om någon man på 210 cm och 140 kg lutade sig över dig och bad dig suga hans kuk på samma sätt som. glassen du äter?
 
Detsamma kan ju sägas om kvinnor som inte springer i det mest funktstionsmässiga plagget också ...
Men nu har du ju fått en massa förklaringar av andra. Det handlar dels om vad man personligen tycker är fysiskt bekvämt (eller läser du inte de inlägg som skrivs av kvinnor som har mer än 3% kroppsfett?) och om att det tyvärr kan leda till en farlig och otrygg situation.
 
Jag har upplevt allt utom dickpicksen.
Hur skulle du tex själv känna om någon man på 210 cm och 140 kg lutade sig över dig och bad dig suga hans kuk på samma sätt som. glassen du äter?

Vad tror du ?

Det känns som vi börjar komma ganska långt ifrån ämnet tights och funktionsmässiga kläder för träning nu...
 
Har du råkat ut för allt det där ?
Ja, allt utom dickpicsen när jag letar lägenhet. Och jag har råkat ut för långt långt mer än så.
Men är ju ändå skillnad på dina runk exempel och tafsningar. Mot tutningar och blickar ?
Alltså 1) nej det är det inte, 2) jag tar mig rätten att själv avgöra vilka situationer som är obehagliga för mig. Du äger inte den tolkningsrätten, sorry. Du kan uppenbart inte begripa att händelser inte är isolerade utan att catcalling och tutningar blir en del av något större som man dagligen tvingas hantera. Hur obehagligt en man kan stirra på en när man är ute själv och går. Hur man alltid alltid alltid tvingas göra en bedömning "är han farlig eller ofarlig?" när man är ute själv och möter någon.

Bara lägg ner. Du vet ingenting om någonting. Du tror att vi ljuger när vi säger vad vi blir utsatta för. Du tror att du har större rätt än vi själva att avgöra hur obehagliga vissa situationer är. Du tror att vi ljuger när vi säger att klädseln i din bild inte är funktionell för alla kvinnor.

Du vet ingenting om någonting. Så bara sluta.
 
Vad tror du ?

Det känns som vi börjar komma ganska långt ifrån ämnet tights och funktionsmässiga kläder för träning nu...
Och då förstår du kanske varför funktionsmässiga kläder för kvinnor ibland innebär att de inte är så små som möjligt eftersom ens prestation blir lidande om man behöver känna sig stressad över hur män äcklar sig.

Visste du om att det finns en marknad för silikonduttar som man klistrar över bröstvårtorna så att de inte ska synas genom kläderna?
Det är för att man ska slippa män som pratar med ögonen klistrade på ens bröst...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 361
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 364
Senast: Squie
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
406
Senast: miumiu
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 055
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp